تحلیل آزمون از زبان رتبه‌های یک‌رقمی سال 97 (3)

همیشه استراحتی کوتاه بعد از آزمون داشتم و در زمان تحلیل آزمون تمرکز ویژه‌ای روی سؤالات بدون پاسخ و نادرست داشتم.

تحلیل آزمون از زبان رتبه‌های یک‌رقمی سال 97 (3)

علی تقوایی، رتبه‌ی 8 تجربی ایثارگران از ساری

5 سال کانونی بود و در 87 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد

برای تحلیل آزمون ابتدا کارنامه را دریافت می‌کردم تا از درصد‌ها و تراز آزمون اطلاع پیدا کنم. پس از دریافت پاسخ‌نامه از سایت، تحلیل سؤالات نادرست، اولین و مهم‌ترین بخش تحلیل آزمون بود و پیدا کردن این سؤالات باعث می‌شد ریشه‌یابی منطقی از دلایل پاسخ‌های نادرست به این سؤالات داشته باشم. پرداختن به این اشتباهات بسیار حائز اهمیت است و گاهی تحلیل‌های آزمونی تا انتهای شب طول می‌کشید. یکی از مهم‌ترین مزایای تحلیل آزمون، افزایش توان برنامه‌ای دانش‌آموز برای پوشش دادن نقاط ضعف است.

علی تقوایی، رتبه‌ی 8 تجربی ایثارگران


پریسا علاوی طوسی، رتبه‌ی 2 زبان کشور از سمنان

3 سال کانونی بود و در 32 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد

همیشه استراحتی کوتاه بعد از آزمون داشتم و در زمان تحلیل آزمون تمرکز ویژه‌ای روی سؤالات بدون پاسخ و نادرست داشتم. در درس‌های مهم‌تر به شکل ویژه‌ای روی حل مجدد این دو گروه از سؤالات تأکید داشتم و نکات مربوط به آن‌ها را به شکل جداگانه یادداشت می‌کردم. در ماه‌های پایانی در سؤالاتی که درست پاسخ داده بودم نکات مهم‌تر را علامت‌گذاری یا یادداشت می‌کردم تا آن‌ها را در روز‌های پایانی مرور کنم. تحلیل آزمون نقش ویژه‌ای در شناخت نقاط ضعف ایفا می‌کند. ضمن این‌که بی‌دقتی‌های آزمونی را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش درصد و تراز، قابل کنترل می‌کند.

پریسا علاوی طوسی، رتبه‌ی 2 زبان کشور


آوا قره‌باغی، رتبه‌ی 10 تجربی ایثارگران از همدان

4 سال کانونی بود و در 66 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد

حدود 3 الی 4 ساعت از عصر جمعه‌های آزمونی را به تحلیل آزمون اختصاص می‌دادم. دسته‌بندی سؤالات در گروه‌های درست، نادرست و بدون پاسخ یکی از اولین مراحل تحلیل آزمون بود. برای سؤالات بدون پاسخ اولویت و اهمیت بیش‌تری قائل بودم. ریشه‌یابی از دلیل بدون پاسخ گذاشتن این سؤالات برایم بسیار مهم بود. این‌که به دلیل عدم مدیریت زمان یا یادگیری ناقص به سؤالی پاسخ ندهیم تفاوت بسیاری با هم دارد و با تحلیل آزمون توان بیش‌تری برای برطرف کردن نقاط ضعف خواهیم داشت.

آوا قره‌باغی، رتبه‌ی 10 تجربی ایثارگران


Menu