رتبه‌های برتر سال 98 از تحلیل آزمون می‌گویند (4)

تحلیل آزمون را در برنامه‌ی عصرهای جمعه قرار می‌دادم و این کار را به روزهای بعد از آزمون موکول نمی‌کردم.

رتبه‌های برتر سال 98 از تحلیل آزمون می‌گویند (4)

علی صادقی، رتبه‌ی 8 ریاضی از پاکدشت

تحلیل آزمون را در برنامه‌ی عصرهای جمعه قرار می‌دادم و این کار را به روزهای بعد از آزمون موکول نمی‌کردم. تحلیلِ نزدیک به آزمون جزئیات بیشتری به‌ همراه داشت و این جزئیات نقش مؤثری در تحلیل دقیق درس‌ها ایفا می‌کرد. حل دوباره‌ی سؤالاتی که نادرست پاسخ داده بودم، راهکار خیلی خوبی برای ریشه‌یابی اشتباهاتم بود. این کار به‌راحتی سطح بی‌دقتی‌هایم در آزمون یا یادگیری‌های ناقصم را کم می‌کرد. مباحث اشتباهات آزمون را به‌شکل ویژه‌تری در هفته‌های بعد از آزمون مطالعه می‌کردم. شناخت این اولویت‌ها از نتایج تحلیل دقیق آزمون بود. (علی از سال یازدهم به کانون آمد و در 50 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


لیلا پابخش، رتبه‌‌‌ی 8 انسانی از تهران

تحلیل آزمون را از جلسه‌ی آزمون شروع می‌کردم و در جلسه‌ی آزمون، سؤالات شک‌دار و سؤالاتی را  که نکات ویژه‌ای داشت، مشخص می‌کردم و هنگام تحلیل آزمون، با اولویت‌دادن به همین سؤالات، دلیل پاسخ‌های نادرست، شک‌داربودن سؤالات، طولانی‌شدن زمان پاسخ‌دادن به آن‌ها و مواردی از این دست را تحلیل می‌کردم. با استفاده از نتایج تحلیل آزمون، برای درس‌های ضعیف‌تر و یادگیری‌هایم ناقصم برنامه‌ریزی می‌کردم. (لیلا از سال یازدهم به کانون آمد و در 30 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


Menu