محمدرضا رادنژاد، رتبهی 4 تجربی از نیشابور
تحلیل آزمون را با دریافت کارنامهی اصلی از سایت آغاز میکردم. برای شروع تحلیل آزمون لازم بود که از عملکرد کلی خودم و اطلاعاتی نظیر درصد و تراز درسها اطلاع داشته باشم. در مرحلهی بعدی همهی سؤالات آزمون را از ابتدا تا انتها بهشکل موشکافانه تحلیل میکردم. این تحلیل شامل سؤالات درست آزمون نیز میشد. در بخش سؤالات نادرست، مواردی را که مربوط به بیدقتی آزمونی میشد، جداگانه یادداشت میکردم. این کار تأثیر چشمگیری بر شناسایی و کاهش بیدقتیهایم در آزمون داشت. اشتباهات علمیام در آزمون را نیز جداگانه در برنامهی مطالعات آتی خودم قرار میدادم. (محمدرضا از سال یازدهم به کانون آمد و در 45 آزمون برنامهای شرکت کرد.)
سیدارشان دلیلی، رتبهی 6 ریاضی کشور از ساری
در اولین مرحله از تحلیل آزمون به سراغ موارد کمّی مثل درصدها، رتبههای کشوری و تراز درسها میرفتم. این کار باعث میشد که نتایجم را با هدفگذاریهای قبل از آزمون مقایسه کنم. برای تحلیل کیفی آزمون، ابتدا کارنامهی اشتباهات را از سایت کانون دانلود میکردم؛ چراکه در تحلیل آزمون، شناسایی و رفع اشکالات آزمونی سهم ویژهای داشت. یکی از مواردی که در تحلیل آزمون به آن توجه میکردم، توزیع زمانی پاسخگویی به سؤالات بود. بررسی میکردم که زمان چگونه در درسها توزیع شده و از نظر درصد و رتبه چه نتیجهای داشته است. (سیدارشان در سال پنجم و ششم و از سال دهم تا دوازدهم به کانون آمد و در 72 آزمون برنامهای شرکت کرد.)