فیلم: استفاده‌ی رتبه‌های برتر کانون از جعبه ابزار کارنامه

رتبه‌های برتر کنکور از کدام کارنامه‌ها از جعبه ابزار کارنامه، استفاده کردند؟ پاسخ این سوال توسط چند نفر از این رتبه‌های برتر در مقاله‌ی زیر آمده است...

فیلم: استفاده‌ی رتبه‌های برتر کانون از جعبه ابزار کارنامه

از جعبه ابزار کارنامه بیشترین استفاده را از کدام کارنامه کردید و برایتان چه فایده‌ای داشت؟

ابوالفضل رحیمی، رتبه‌ی 9 منطقه 2 رشته‌ی ریاضی:

از بازیابی سوال محور و هدف‌گذاری بیشترین استفاده را کردم.

 به نظرم کارنامه‌ی بازیابی سوال محور باعث می‌شد که شما دیگر سراغ کتاب‌های دیگر یا آزمون‌ها نروید که آزمون‌‌ها را ورق بزنید و دنبال این‌ باشید که کدام را اشتباه زدید یا نزدید و برای همین، کارنامه‌ی بازیابی سوال محور خیلی مناسب بود و کارنامه هدف‌گذاری هم برای این‌که خودتان یک ایده‌ای داشته باشید که در آزمون بعد می‌خواهید چه کار کنند خیلی مناسب است.

آیا در آزمون‌ها هدف‌گذاری می‌کردید؟

هدف‌گذاری بیشتر چند از 10 بود اما ترازی هم خیلی به من کمک کرد یعنی خیلی وقت‌ها جهش‌های خیلی زیادی که در افزایش تراز می‌زدم به خاطر هدف‌گذاری ترازم بود. من شاید این آزمون 8000 می‌شدم اما هدف می‌گذاشتم که آزمون بعدی 8400 بشوم، تراز دست من نیست، دست بقیه است و سختی سوالات هم هست ولی همین که باعث می‌شد من در حد 8600 و 8700 تلاش کنم و شاید 100 تا افزایش تراز می‌داشتم به جای 8400 می‌شدم 8100 اما همین باعث می‌شد حداقل 100 تا افزایش تراز داشته باشم و یک جا ساکن نمانم.

......................................................

فرنوش فخار، رتبه‌ی 4 کشور و 1 منطقه‌ی 2 رشته‌ی انسانی:

از کدام کارنامه‌ها از جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

من از کارنامه‌ی اشتباهات و بازیابی استفاده می‌کردم.

نحوه‌ی استفاده‌تان چطوری بود و برایتان چه فایده‌ای داشت؟

من در دوران جمع‌بندی بیشتر استفاده کردم. فایده‌اش این بود که چون تعداد آزمون‌ها خیلی زیاد بود واقعا فرصتش نبود که بروم و تک‌تک‌ آزمون‌ها را ببینم و برای همین، وقتی اشتباهات یک جا جمع شده بود خیلی به من کمک کرد.

......................................................

امیر درخوش، رتبه‌ی 1 خانواده‌ی شهدا رشته‌ی تجربی:

از کدام جعبه ابزار کارنامه بیشترین استفاده را می‌کردید و چه تاثیری برایتان داشت؟

بیشتر سوالات اشتباهم را بررسی می‌کردم که ببینم علت اشتباهم چه چیزی است آیا سوالات را خودم بد خواندم یا یک نکته‌ی فرار دارد یا مطلب درسی را بد فهمیدم.

......................................................

ساجد شیری رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 2 رشته‌ی تجربی:

بیشترین استفاده را از کارنامه‌ی اصلی کردم چون درصد به تنهایی نمی‌تواند گویا باشد که آیا وضعیتم در درسی خوب است یا بد چون ممکن است سوال راحت باشد برای همین از ترازش و این‌که پاسخ‌نامه در سایت کانون آپلود می‌شد استفاده می‌کردم و این‌که چه سوالاتی را غلط زدم خیلی کمک می‌کرد و یک کارنامه‌ای که خیلی برایم مفید بود کارنامه‌ی اشتباهات بود که دیگر لازم نبود اشتباهات را بنویسم، یک جا دانلود می‌کردم، خودش هم طبقه‌بندی شده بود به سوالات سخت و متوسط و نزده که خیلی مفید بود.

......................................................

رضا عبداله زاده رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 2 رشته‌ی ریاضی:

کارنامه‌ بازیابی.

همین که سوالات را دسته‌بندی کرده بود براساس میزان سختی و این‌که کدام سوال‌ها را غلط زدیم و نزده را جدا کرده بود باعث می‌شود وقتی خواستیم مرور کنیم و یک سری اشتباهاتم را ببینم، چون یک زمان‌هایی در آزمون‌های کانون هست که در این زمان‌ها باید برگردیم و اشتباهات گذشته را از اول ببینیم، این امکان را فراهم کرده که خیلی در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

......................................................

آرین عبدالهی رتبه‌ی 5 ایثارگران در رشته‌ی تجربی:

شما آزمون‌هایتان را چگونه تحلیل می‌کردید؟

بعد از ظهر آزمون که پاسخ‌نامه را دانلود می‌کردم، بعد از آمدن کارنامه، سوال‌ها را بررسی می‌کردم، بعد چندماه هم خود سایت کانون به صورت pdf اشتباهات ما را (حتی سوالاتی را که ما صحیح جواب داده بودیم) جمع می‌کرد و در اختیار ما قرار می‌داد من هم آن‌ها را چاپ می‌کردم و در دوران جمع‌بندی آن‌ها را استفاده کردم چون در آن زمان دیگر وقت این نیست که تست جدید بزنیم و باید تست‌هایی که قبلا زده‌ ایم را بازیابی کنیم.

یکی از حسن‌هایی که اخیرا ایجاد شده این است که همین سوالات به اسم جزوه‌ی هوشمند یا کتاب هوشمند در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

......................................................

فاطمه صالحین رتبه‌ی 10 ایثارگران رشته‌ی ریاضی:

از کارنامه‌ی مبحثی بیشتر استفاده می‌کردم. به هر حال در یک دوران شما می‌توانید بفهمید در چه درس‌هایی ضعف دارید کدام درس‌ها نقاط قوت شماست و سعی کنید آن نقاط قوت را حفظ کنید و نقاط ضعفتان را بیشتر تقویت کنید.

......................................................

مینو معصوم‌زاده رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 2 رشته‌ی هنر:

من بیشتر از بخش اطلاعات درس همان کارنامه‌ی اصلی استفاده می‌کردم. بخشی که پاسخبرگ را داده بود برای تصحیح سوال‌ها و بیشتر از اطلاعات درس استفاده می‌کردم که درصدهایم را ببینم که چه‌طوری شده، گاهی هم از بخش پیشرفتش، یعنی نمودار پیشرفت استفاده می‌کردم که طی چند آزمون ببینم پیشرفت کردم یا پسرفت.



تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

جعبه ابزار کارنامه-ابوالفضل رحیمی
جعبه ابزار کارنامه-مینو معصوم‌زاده
جعبه ابزار کارنامه-فاطمه صالحین
جعبه ابزار کارنامه-ساجد شیری
جعبه ابزار کارنامه-امیر درخوش
جعبه ابزار کارنامه-فرنوش فخار
جعبه ابزار کارنامه-رضا عبداله زاده
جعبه ابزار کارنامه-آریان عبدالهی
Menu