فیلم: روش‌های مطالعه‌ی برترهای کنکور در درس شیمی (قسمت دوم)

در این مقاله‌، تلاش شده روش‌های مطالعه رتبه‌های برتر کنکور 97 در درس شیمی در اختیار شما قرار گیرد:

فیلم: روش‌های مطالعه‌ی برترهای کنکور در درس شیمی (قسمت دوم)

در این مقاله‌، تلاش شده روش‌های مطالعه‌ رتبه‌های برتر کنکور 97 در درس شیمی در اختیار شما قرار گیرد:

امیر درخوش هستم از شهر دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد و رتبه‌ی 1 خانواده‌ی شهدا را کسب کردم.

لطفا روش مطالعه‌تان را در درس شیمی برای دانش‌آموزان بیان کنید:

من برای شیمی ابتدا کتاب درسی را کامل می‌خواندم و قسمت‌های مهمش را علامت‌دار می‌کردم. نکات مهمش را حفظ می‌کردم بعد که کامل روی متن مسلط می‌شدم سراغ تست می‌رفتم. اول با کتابی مثل آبی کانون تست می‌زدم که مبحث را بفهمم بعدش می‌رفتم سراغ کتاب‌های دشوارتر تا درصد و سطحم در شیمی بالاتر ببرم. آن وقت وقتی که تست زدم می‌آمدم هر تست را تجزیه تحلیل می‌کردم و نکات هر تست را در کتاب می‌نوشتم و بعدش هم قبل از هر آزمون کتاب را به همراه نکته‌هایش کامل مرور می‌کردم.

  1. ........................................................

سلام من امین حاجی‌علی‌لو هستم، رتبه‌ی 288 سهمیه 5% ایثارگران را در کنکور 97 در رشته‌ی تجربی کسب کردم.

روش مطالعه‌تان را در درس شیمی بفرمائید و این‌که از کدام منابع کانون استفاده می‌‌کردید؟

طراحان کنکور در درس شیمی به عنوان دومین درس تاثیرگذار رشته‌ی تجربی، بیشتر امسال و سال‌های قبل روی مباحث محاسباتی تمرکز کرده‌اند که سوال‌های سختی دارند برای همین من در هفته اول آزمون، اول کتاب درسی را با جزئیات کامل می‌خواندم (حال بعضی‌ها ممکن است بگویند کتاب درسی که چیزی ندارد درصورتی‌که دقیقا همان مفاهیم کتاب درسی به صورت پیشرفته در آزمون‌ها مطرح می‌شوند)، اواخر هفته اول و کل هفته‌ دوم را به تست زدن می‌پرداختم یعنی مباحثش را که برای آزمون مشخص شده بود از کتاب‌های آبی و سه‌سطحی (سوال‌های سه‌سطحی خصوصا فوق‌العاده بود) کار می‌کردم.

........................................................

رضا قشنی هستم رتبه‌ی 450 منطقه 1 تجربی

روش مطالعه‌تان در درس شیمی چطوری بود؟

در درس شیمی اول متن کتاب درسی را کامل می‌خواندم بعدش سراغ تست‌زنی از همان درس می‌رفتم بعد از زدن کامل تست‌هایش درس‌نامه کتاب کمک درسی‌ام را می‌خواندم بعد در یک سری از درس‌هایی که بیشتر حفظی بودند برای خودم یک خلاصه می‌نوشتم بعد دوباره متن کتاب درسی را می‌خواندم.

از کدام کتاب‌های سه‌سطحی استفاه کردید؟

من همه‌ی کتاب‌ها را گرفته بودم ولی خوب روش تست زدنم در درس‌های مختلف با هم فرق داشت.

درس‌هایی که بیشتر قوی بودم مثل ریاضی و فیزیک می‌آمدم با سه‌سطحی، از سطح اول 10 سوال پاسخ می‌دادم و می‌رفتم سراغ دشوارتر ولی در زیست و شیمی به ترتیب تمام تست‌ها را از دشوار به دشوارتر کار می‌کردم.

چطوری با کتاب‌های سه‌سطحی آشنا شدید؟

در جلسات نفرات برتر، وقتی که آقای قلم‌چی توضیح می‌دادند.

نظرتان در مورد کیفیت سوال‌ها و حجم کتاب‌های سه‌سطحی چیست؟

حجم‌شان خوب است، کیفیتشان هم برای سال تحصیلی خوب است، برای جمع‌بندی چون سطحشان کمی بالاتر است ممکن است بچه‌ها را یک مقدار گیج کند و در سوالات چون سخت‌تر است اضطراب بیشتری وارد کند.

نحوه‌ی استفاده‌ی شما و زمان‌بندی استفاده‌تان از کتاب‌های سه‌سطحی چطوری بود و به دیگران توصیه می‌کنید چه بازه زمانی از این کتاب‌ها استفاده کنند؟

من در سال تحصیلی وقتی می‌خواستم تست ترکیبی کار کنم، معمولا می‌رفتم سراغ کتاب‌های سه‌سطحی، وقتی یک بار درس را خوانده‌ بودم و تقریبا کامل بلد بودم سراغ کتاب‌های سه‌سطحی می‌رفتم ولی من در جمع‌بندی از آن‌ها استفاده نکردم.

شما چه دسته از دانش‌آموزان را مخاطب کتاب‌های سه‌سطحی می‌دانید؟

همه‌ی دانش آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند و با همان هم پیش بروند می‌تواند روی ترازشان تاثیر بگذارد و افزایش تراز داشته باشند، ولی میزان استفاده‌ای که دانش‌آموزان با تراز بالاتر می‌کنند ممکن است متفاوت و بیشتر از دیگران باشد.

........................................................

سلام من مهدی جوکار هستم رتبه 797 منطقه 1 رشته ریاضی.

در مورد روش مطالعه‌تان در درس شیمی توضیح دهید و اینکه در کنکور چند درصد زدید؟

64% زدم. کتاب درسی و جزوه‌ی معلمم را استفاده می‌کردم در هفته‌ی اول سعی می‌کردم به حد ایده‌آلی برسم در هفته دوم دوباره از تست‌های سطح بالاتر کتاب‌های سه‌سطحی استفاده می‌کردم و در دو روز آخر هم خلاصه‌ی کتاب آبی را استفاده می‌کردم برای مرور مطالب.


تهیه و تنظیم

ناهید منجمی


فایل های ضمیمه

Menu