سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر 4 اسفند 96 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر 4 اسفند 96 را در ادامه مشاهده کنید...

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر 4 اسفند 96 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر 4 اسفند 96 را در ادامه مطالعه کنید...


در قرن 21 آموزش کاملا شخصی است و کاری که تکنولوژی برای شما انجام می­ دهد خودکارسازی آموزش نیست بلکه شخصی سازی آموزش است به عبارتی تکنولوژی این امکان را می­دهد که هر کدام از شما متناسب با نیاز خودتان نتیجه بگیرید.

همه شما می­خواهید در ایام عید پیشرفت و حتی جهش کنید اما آیا چند نفر از دانش آموزان دقت و حوصله ­ی این را دارند که مانند نفر اول کنکور سال گذشته بیش از بیست بار اشتباهات خود را دانلود کنند ؟

ما برای سایرافرادی که این ضریب هوشی را ندارند تکنولوژی را در اختیارشان گذاشتیم در حقیقت ما با این کار ضریب هوشی شما را افزایش می­ دهیم.


سوال‌های پیشنهادی نوروز (شخصی سازی شده برای شما)

پیشنهاد : این متن را دو بار بخوانید ، یک بار قبل از دیدن سوال‌های پیشنهادی و بار دوم پس از دیدن سوال‌های پیشنهادی در صفحه‌ی شخصی خود. چون شاید دفعه اول کامل متوجه نشوید.


بهترین سوال ها برای تمرین در دوران نوروز:

امسال کار جدیدی برای شما انجام داده ایم که دانش اموزان سال گذشته  این امکان را نداشتند متناسب با تراز شما در هر درس  سوال هایی را برای شما انتخاب کرده ایم و به صورت شخصی سازی شده در اختیار شما قرار می دهیم .یعنی  این سوالات پیشنهادی طبق تراز هر درس ارائه می­شوند و در هر درس متناسب با ترازتان به شما خوراک دادیم  برای درسی که قوی هستید یک خوراک و برای دروسی که ضعیف هستید یک خوراک پیشنهاد کردیم .شخصی سازی در اینجا به این معنی است که شما امکان تغییر دادن آن را دارید و ما برای افرادی که حوصله ی برنامه ریزی و زحمت کشیدن و فکر کردن را ندارند به طور حاضر و اماده مباحث را قرار دادیم.

 هدف این است که در زمان کم بیش‌ترین نتیجه را بگیرید . فرض کنیم تاکنون در 12 آزمون بدون غیبت شرکت کرده اید و به 3000 سوال پاسخ داده اید این سوال ها را به صورت درس به درس و مبحث به مبحث برایتان دسته بندی کرده ایم و به طور مرتب در اختیار شما قرار می دهیم درسایت کانون به صفحه ی شخصی خود بروید و سوال های پیشنهادی نوروز را که ما برای شما شخصی سازی کرده ایم ببینید. آن­گاه اگر خواستید، معیارها را تغییر دهید و سوال ها را با معیارهای خودتان شخصی سازی کنید

اگر خواستید، معیارها را تغییر دهید و سوال ها را با معیارهای خودتان شخصی سازی کنید. برای تراز های4000 تا 4750 سوالات نزده و اشتباهات دشوار را قرار ندادیم به این علت که ممکن است حوصله زدن این سوالات را نداشته باشند.

برای ترازهای 6250 به بالا سوالات ساده­ای که درست پاسخ داده ­اید را قرار ندادیم اما توصیه ­ی من این است که کسانی­که در این بازه­ی ترازی قرار دارند این سوالات را هم بزنند.

شخصی سازی بر اساس سطح دشواری : ما براساس میانگین تراز شما در هر درس سوال ها را در سه گروه صحیح ، اشتباه و نزده در اختیار شما قرار می دهیم . برای دانش آموزانی که تراز پایین تر از 5500 دارند سوال های نزده ی دشوار و اشتباه های دشوار را پیشنهاد نکرده ایم

برای دانش آموزانی که زحمت نکشیدند و ترازشان پایین است سوالات دشوار قرار ندادیم اما تمام بازه های ترازی تنها با یک کلیلک  می ­توانند تمام سوالات را در اختیار داشته باشند.

از سوی دیگر برای دانش آموزان ترازهای بالا ، سوال های درست ساده را پیشنهاد نکرده ایم ولی ممکن است شما تراز پایین تر از 5500 داشته باشید و بخواهید سوال های دشوار نزده یا اشتباه را هم پاسخ دهید در این صورت کافی است در کنار این نوع سوال ها یک علامت تیک بزنید یا شاید دانش آموز تراز بالای 7000 باشید و بخواهید برای دوره کردن ، تمام سوال های درست ساده را هم پاسخ دهید کافی است مقابل سوال های درست ساده تیک بزنید تا این گروه سوال ها هم برایتان اضافه شود.

نظرسنجی: چه کسانی ترازشان بالای6250 است ولی به سوالات ساده هم پاسخ میدهند؟

نتیجه: تعداد کمی از رتبه های برتر  دستشان را بالا بردند. 


مژگان قائد رحمتی(دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران): از این سوالات درست می­توانید برای بازیابی استفاده کنید یعنی زمان های مطالعه تان را با پاسخ دادن به این سوالات شروع کنید با این کار دو اتفاق می ­افتد

 ۱) توهم فراموشی از بین می ­رود یعنی یک سری چیزهایی که فکر می­ کنید فراموش کردید می ­بینید که یادتان است.

۲)توهم یادگیری از بین می ­رود یعنی یکسری مطالب هستند که فکر می­ کنید آن ها را بلدید اما هنگام پاسخ دادن به سوالات درمی یابید که ان ها را بلد نیستید.

شخصی سازی بر مبنای مبحث : در بسته ی سوال های پیشنهادی نوروز، ما مبحث هایی را برایتان انتخاب کرده ایم که نسبت به هم ترازهایتان وضعیت بهتری دارید ما فعلا مباحثی را برایتان قرار دادیم که وضعتان خوب است یعنی یا همسطح همترازان خود پاسخ داده اید و یا بالاتر.

( با هدف شروع از نقاط قوت و تبدیل نقاط قوت به نقاط قوت پایدار)

نظرسنجی: 3تیپ را در نظر بگیرید. شما کدام یک از این سه تیپ هستید؟

1= میخواهم در دوران نوروز در هیچ درسی نسبت به آزمون 6 بهمن کمتر نشوم و پسرفت نکنم.

2=میخواهم در آزمون 7فروردین در یک یا دو درس پیشرفت کنم.

3= میخواهم در آزمون 7فروردین در چند درس پیشرفت کنم.

گروه سوم اکثریت حاضر در جلسه را تشکیل می­دادند که این افراد به دلیل اینکه میخواهند روی نقاط ضعفشان کارکنند و چند از دهشان را بالا ببرند معمولا از نقاط قوت خود غافل میشوند و در ترازشان افت میکنند . ابتدا باید جای پای خود را محکم کنید سپس به جلو قدم بردارید.

 اما ممکن است شما بخواهید مبحث های دیگر را هم که ضعیف تر هستید یا اصلا به سوال های آن مباحث پاسخ نداده اید در همان نوبت اول تمرین کنید در این صورت کافی است درکنار مبحث های انتخاب نشده روی علامت ستاره کلیک کنید.

شخصی سازی بر مبنای تمرین یک نوبته یا چند نوبته

در سوال های پیشنهادی نوروز ، ما در حالت پیش فرض ، هر سه نوع سوال صحیح و اشتباه و نزده را در یک جا و به صورت مسلسل پیشنهاد کرده ایم ولی ممکن است شما تصمیم بگیرید در نوبت اول فقط به سوال هایی که صحیح پاسخ داده اید مراجعه کنید و در نوبت های بعدی به تمرین سوال هایی که اشتباه پاسخ داده بودید یا سفید گذاشته بودید بروید . تصمیم با خود شماست می توانید تیک هر نوع سوالی را که نمی خواهید بار اول پاسخ دهید بردارید.

حسین بصیر( رتبه ۳ کنکور ریاضی منطقه ۳): من خودم پارسال سوالاتی که غلط زده بودم و سوالاتی که درست زده بودم ولی می­دانستم سخت و مهم هستند را علامت می­ زدم و در ایام جمع بندی استفاده می­کردم ولی خوشبختانه این سوالات الان به راحتی در دسترس همه ­ی دانش­ آموزان قرار گرفته است.

در حقیقت ما برای دانش ­آموزانی که اینده نگری حسین بصیر را نداشتند و سوالات اشتباهشان را علامت دار نکردند این سوالات را آماده کردیم تا آن ها به راحتی از این امکان استفاده کنند.

و تذکر پایانی : جعبه ابزار کارنامه از کارنامه ی بازیابی تا سوال های پیشنهادی و کارنامه ی مبحثی و کارنامه ی پنج نوع درس همگی زمانی برای شما مفید خواهند بود که در آزمون ها غیبت نکرده باشید و کارنامه واقعا کارنامه ی خودتان باشد یعنی تقلب نکرده باشید . در این صورت می توانید از اشتباهات خود بیاموزید و پیشرفت کنید.



صحبت های تعدادی از برترهای تهران:

غزل توکلی( تراز 7500تجربی): من میانگین تراز اختصاصی هایم 7700 و عمومی هایم 6500 است برای همین استراتژی ام این است که در اختصاصی ها سوال های درست ساده را نمیزنم ولی سوالات درست دشوار، نزده ساده و اشتباه ساده را حتما میزنم. اشتباهات دشوار را برای اختصاصی ها که قوی تر هستم میزنم ولی برای عمومی ها نه چون احتمالا در آنها مسلط نبودم. نزده های دشوار هم در اولویت بعدی من است.

یک حرف جدید(یک نکته مهم)

کیانا همایونفر (تراز6800 تجربی): از آزمون 18 اسفند تا 29 ام اسفند ما دو هفته طلایی داریم مانند دو هفته نوروز و همه­ ی دو هفته ها. من تصمیم دارم که در این ایام یک جمع بندی کلی برای دروس زیست و ادبیاتم داشته باشم

کاظم قلم چی: ما وقتی راجع به  نوروز صحبت می کنیم بسیاری از دانش­آموزان زمان قبلش را کنار می ­گذارند و منتظر می­م انند تا نوروز برسد اما ایشان میگویند 18اسفند تا 29 اسفند خودش یک دوران طلایی است و این همان چیزی است که دیگران به آن کم توجهی می کنند و از آن غفلت می­ کنند اما ایشان  برای این دوران هم برنامه دارند. علت اینکه بچه های کانون پیشرفت میکنند این است که زمان هایی که دیگران درس نمی خوانند آنها برایش برنامه دارند.

چطور شد که به این فکر افتادی که این فاصله را جدی بگیری؟

 کیانا همایونفر: در جلسه قبل که گفتید از همین الان برای دوران نوروز فکرکنید و برنامه داشته باشید من با خودم گفتم که ایام  عید یک 2هفته است مثل بقیه­ ی دو هفته ها. ما در آزمونهای عادی برای دو هفته فقط یک فصل زیست داریم ولی برای آزمون عید پنج فصل داریم! من دیدم اگر بخواهم فقط روی دو هفته عید حساب کنم قطعا نمی رسم به همین خاطر به خودم گفتم که قبل از عید باید یک دوره ی کلی داشته باشم که بتوانم در دوران عید بیشتر تست بزنم و مرور دوباره داشته باشم. به عبارتی من با توجه بیشتر به این ایام برای خودم فرصت بیشتری ایجاد کردم.

کوروش قربانی(رتبه ۹ کنکور هنر):  به دانش ­آموزان توصیه می­ کنم در این ایام کتاب زرد عمومی را هم جدی بگیرند من سه بار کتاب زرد عمومی را خواندم و هر بار چیزی به من اضافه شد.

غلامحسین فرشادی(عضو شورای سردبیری مجله آزمون): من متوجه شدم که تک تک دانش ­آموزان در حال حاضر فکر می­ کنند و مانند  یک مربی، قبل از  بازی، مسابقه را تحلیل می­ کنند ، و برای تمام دقایق بازی برنامه دارند و با چشم بسته وارد میدان نمی­ شوند و این خبر بسیار خوبی است در واقع اهمیت تفکر در بین دانش ­آموزان کانونی نهادینه شده است.

فایل های ضمیمه

کاظم قلم چی:سوال‌های پیشنهادی نوروز ( قسمت اول - 30 دقیقه)
کاظم قلم چی:سوال‌های پیشنهادی نوروز ( قسمت دوم - 30 دقیقه)
برنامه رتبه های برتر برای نوروز ( قسمت اول - 30 دقیقه)
برنامه رتبه های برتر برای نوروز ( قسمت دوم - 7 دقیقه)
Menu