چگونه موفق شدم؟ - داستان موفقیت یک دانش‌آموز پنجم دبستان

من شایان زحمت‌کش اهل سمنان، دانش‌آموز کلاس پنجم در دبستان رفاه سمنان هستم. در آزمون اول دی‌ماه کانون فرهنگی آموزش، موفق به کسب رتبه‌ی اول تیزهوشان کشوری شدم.

چگونه  موفق شدم؟ - داستان موفقیت یک دانش‌آموز پنجم دبستان

من شایان زحمت‌کش اهل سمنان، دانش‌آموز کلاس پنجم در دبستان رفاه سمنان هستم. در آزمون اول دی‌ماه کانون فرهنگی آموزش، موفق به کسب رتبه‌ی اول تیزهوشان کشوری شدم. این دومین باری بود که در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم. شیوه‌ی درس ‌خواندن و مطالعه‌ام از ابتدا بر اساس درس‌های معمول و تکالیف مدرسه همراه با فعالیت‌های درسی فوق برنامه بوده است. بعد از انجام تکالیف درسیِ آن روز و مرور آن‌ها، به مطالعه‌ی کتاب‌های کمک‌درسی و حل تمرینات تشریحی و پرسش‌های تستی از کتاب‌های معتبر کمک‌درسی می‌پرداختم. زمانی را که روزانه صرف فعالیت‌های درسی فوق برنامه می‌کردم حدود 5 ساعت بوده است. این شیوه ادامه داشت تا این‌که از طریق رسانه‌ها با کانون فرهنگی آموزش، آشنا شده و وارد خانواده‌ی بزرگ کانون شدم. در کانون بود که با روش برنامه‌ریزی درسی آشنا شدم و به کمک و یاری پشتیبانم برنامه‌ریزی درسی را یاد گرفتم و آن را اجرا کردم. با شرکت در اولین آزمون که در 17 آذرماه 1396 بود موفق به کسب رتبه‌ی اول استان شدم. در ادامه با کمک‌ها و راهنمایی‌های مشاور و پشتیبانم همراه با تداوم تلاش خود در دومین آزمون یعنی اول دی‌ماه 1396 موفق به کسب رتبه‌ی اول کشوری در بخش آزمون تیزهوشان شدم. آن‌چه مرا به این مرحله هدایت کرد، علاوه بر تلاشی که به خرج دادم کمک‌های والدین من همراه با کلاس‌های فوق برنامه‌‌ای بود که شرکت کرده بودم. مادرم که بیش‌ترین سهم رسیدگی به امور درسی مرا عهده‌دار است، پس از اتمام مطالعه‌ی درس‌ها، برای اطمینان از یادگیری و مرور آن‌ها از من سؤال می‌کرد و این مشوق و محرکی برای مطالعه‌ی بیش‌تر و بهتر بود.

یکی از ابزارهای مهم در آزمون سرعت عمل همراه با دقت است. کسب مهارت در این زمینه را مدیون شرکت در کلاس‌های محاسبات ذهنی و خلاقیت (UCMAS) هستم. آموزه‌های این کلاس‌ها در ارتقای دانش ریاضیات کمک بسیاری به من کرده است که البته در سایر درس‌ها هم بی‌تأثیر نبوده است. به لطف پروردگار، سعی و تلاش، کمک والدین و مشاور و پشتیبان گرامی اکنون در مسیری هستم که حتماً به موفقیت‌های بیش‌تر ختم خواهد شد و امیدوارم این مسیر ادامه یابد.

آن‌چه می‌توانم به دیگر دانش‌آموزان طالب موفقیت توصیه کنم عبارت است از:

  • در درس خواندن برنامه‌ریزی داشته باشید.

  • درس‌های هر روز را همان روز بخوانید و مرور کنید.

  • از کلاس‌های فوق برنامه غافل نمانید.

  • کتاب‌های کمک‌درسی یکی از موارد مهم برای تقویت توان درسی شماست. برخی از کتاب‌های پیشنهادی شامل کتاب‌های سؤالات پرتکرار، سه‌سطحی درس ریاضی و علوم و اشتباهات متداول است.

  • از دی‌وی‌دی‌های آموزش مفهومی و لوح آزمون هم استفاده کنید.

در خاتمه بر خود لازم می‌دانم تا از راهنمایی‌های مشاور و پشتیبان گرامی که اثر‌گذاری خویش را در همین جلسات اول آشکار کردند تشکر ویژه داشته باشم. سرکار خانم مهین مرادی‌نسب، مشاور و پشتیبان گرامی مسلماً نقش مهمی در هدایت من به سوی این موفقیت داشته‌ و انگیزه‌ی لازم را برای رفتن به سوی این هدف در من ایجاد کرده‌اند.

از والدین گرامی نیز که همواره مشوق و حامی من در امور درسی هستند تشکر می‌کنم.

Menu