یک سؤال و چند پاسخ از پشتیبان‌های سراب (2)

سؤال: در جلسه‌ی آزمون همیشه وقت کم می‌آورم. چه‌کار کنم؟

یک سؤال و چند پاسخ از پشتیبان‌های سراب (2)

در جلسه‌ی آزمون هميشه وقت کم مي‌آورم. چه‌کار کنم؟

سایه سرتیپی: براي اين‌که در جلسه‌ی آزمون وقت کم نیاورید بايد مديريت زمان داشته باشيد. در جلسه‌ی آزمون حتماً از ساعت مچی استفاده کنید و براي هر درس زمان خودش را اختصاص دهيد. حتماً از تکنيک ضربدر و منها استفاده کنيد و در منزل شبيه‌سازي آزمون را انجام دهید؛ يعني تست مجموعه‌اي انتخاب کرده و به صورت زمان‌دار حل کنيد.

حامد سرافراز: مديريت اصولي جلسه‌ی آزمون و زمان استراتژي افراد موفق در آزمون‌هاست که ريشه‌ی آن به تکنيک‌هاي تست‌زني مانند × و - و زمان‌هاي نقصاني و... برمي‌گردد. البته تست‌زني مکرر در درس‌هایي مثل رياضي و فيزيک بر سرعت عمل داوطلب در سؤالات محاسباتی و روابط رياضي مي‌افزايد و مهارت او را در تشخيص سريع راه‌حل سؤال‌ها بالا مي‌برد.

یاسر دلیر: علت اين‌که در آزمون کمبود وقت داريد اين است که هنگام تست‌زني در منزل زمان را رعايت نمي‌کنيد. مثلاً براي درسی مثل شيمي با همان تعداد سؤال آزمون در منزل دو يا سه برابر زمانی که در آزمون هست مي‌گذاريد و اين کار باعث مي‌شود در جلسه‌ی آزمون کمبود وقت داشته باشيد. عامل بعدي اين است که معمولاً دانش‌آموزان در منزل به صورت تک‌درس با تعداد سؤالات کم‌تر و سرعت عمل زياد تست مي‌زنند ولي در آزمون درس‌های مختلف با تعداد سؤالات بيش‌تر وجود دارد. با گذشت زمان در آزمون سرعت عمل دانش‌آموز کم می‌شود. براي رفع اين مشکل آزمون شبيه‌ساز در منزل مي‌تواند کمک شاياني کند.

علی ابراهیمی: مهم‌ترین بخش پس از آمادگی و تلاش کافی مربوط به منابع درسی و تستی مرحله‌ی آزمون است. در جلسه‌ی آزمون بهترین کار برای داشتن آزمونی موفق داشتن مدیریت است. باید این احساس را داشته باشید که امروز همه چیز آماده است تا یک آزمون عالی را تجربه کنید و در جلسه نیز به یادگیری خود ادامه دهید. استفاده از تکنیک‌های «ضربدر و منها» و «ف، ش، ن، م» ازجمله متد‌های اصلی برای استفاده از حداکثر زمان و کاهش اشتباهات در آزمون است.

مریم غالب: این مورد چندين دليل دارد: پايين بودن سرعت تست‌زني و اشتباه بودن روش مطالعاتي. دانش‌آموزاني که سؤالات آزمون را با دقت نمي‌خوانند نشان می‌دهد که در مطالعه‌ی کتاب نيز با مشکل مواجه مي‌شوند. هنگام آزمون سعي کنيد با تمرکز و تکنيک چشمي سؤال‌ها را خوب بخوانيد. يادتان باشد اگر صورت سؤال را فهميده باشيد مثل اين است که نصف سؤال را حل کرده‌ايد. سؤالات وقت‌گير را بشناسيد. آزمون دادن در خانه را فراموش نکنید و براي رسيدن به موفقيت برنامه‌ريزي کنید.

Menu