یک سؤال و چند پاسخ از پشتیبان‌های سراب 1

برای این‌که بتوانم نمره‌ام را در درس ریاضی افزایش دهم، چه‌کار کنم؟

یک سؤال و چند پاسخ از پشتیبان‌های سراب 1

براي اين‌که بتوانم نمره‌ام را در درس رياضي افزايش دهم، چه‌کار کنم؟

زهره موسوی: حل تمرین‌های کتاب درسی به طور کامل، مطالعه‌ی نکات آموزشی از کتاب‌های کمک‌درسی مناسب، حل تست‌های مرتبط با نکات خوانده‌شده و رسیدن به گزینه‌ی درست از راهکارهای افزایش نمره‌ در درس ریاضی است. اگر به پاسخ درست نرسیدید پاسخ مسئله را خوب بررسی کنید و ببینید چه اشتباهاتی داشته‌اید. سپس برای رفع اشکالات نکاتی را که درست به آن‌ها توجه نکرده‌اید یادداشت‌ کنید. یک بار بدون اعمال زمان تست بزنید و بار دیگر تست‌ها را‌ در محدوده‌ی زمانی استاندارد حل کنید.

حامد سرافراز: رياضي درسي است که فقط با خواندن جزوه نمی‌توان نمره‌ی مطلوبي از آن کسب کرد. بايد پس از خواندن درس‌نامه از تيپ‌هاي گوناگوني که امکان طرح شدن تست در آن‌ها وجود دارد تست بزنید. چاره‌‌ي کار تست‌زني زياد براي تسلط و افزايش سرعت عمل هنگام حل سؤالات در اين درس است. براي اين کار کتاب آبي و سه‌سطحي کانون مناسب است.

مریم غالب: در اولين قدم بايد مطالب را به‌خوبي بخوانید و با حل تمرينات کتاب درسي تسلط کافي و کامل را به دست آوريد. دومین مرحله، استفاده از کتاب تست استاندارد و حل سؤالات تستي با در نظر گرفتن زمان و بدون در نظر گرفتن زمان است. با اين تکنيک به اشکالات و نقاط چالشی خود پي برده و سعي در رفع اشکالات خود مي‌کنيد.

سایه سرتیپی: براي افزايش درس رياضي ابتدا بايد تسلط کامل بر مطالب کتاب درسی داشته باشید. اصلي‌ترين منبع برای شما کتاب درسي است. سعي کنيد چند نمونه برای تثبيت سؤال تشريحي حل کنيد و در آخر تست‌هاي مبحثي حل کنيد.

یاسر دلیر: درس رياضي ازجمله درس‌هایي است که نيازمند صرف زمان بيش‌تر براي مطالعه و مسلط شدن است. در گام اول بايد به مطالب و مباحث کتاب درسی تسلط کافي داشته باشيد و همه‌ی تمرين‌هاي تشريحي را حل کنید و سپس به سراغ تست‌ها برويد. هنگام تست‌زني سعي کنید کوتاه‌ترين مسير را براي رسيدن به جواب انتخاب کنيد. لازمه‌ی اين کار تمرين و تکرار زياد است. البته مي‌توانید از کمک و راهکارهاي اساتيد و هم‌چنين از منابعي که اساس آن‌ها سؤالات کنکور است استفاده کنید.

علی ابراهیمی: بهترین تکنیک برای پیشرفت، رویارویی با چالش‌ها و تکاپو برای بهتر شدن است. با توجه به این‌که درس ریاضی ازجمله درس‌های مهم در برنامه‌ی آموزشی است باید برای موفقیت، در این مسیر چند مرحله‌ی مهم را پشت سر بگذارید: 1) پیش‌خوانی، 2) ادراک و یادگیری (این مرحله باعث ذخیره‌ی زمان می‌شود و تأثیر مثبتی در روند مطالعه دارد)، 3) تست‌زنی (ازجمله مهم‌ترین قسمت‌های آمادگی برای آزمون است)، 4) بازیابی (بعد از مطالعه‌ی دقیق و مفهومی از خود آزمون بگیرید. سپس مطالب را برای خود بازگو کرده و نکات مهم و کلیدی را یادداشت کنید تا تثبیت شوند.)

Menu