جلسه نفرات برتر شهر تبریز با حضور کاظم قلم چی

خلاصه جلسه نفرات برتر شهر تبریز با حضور کاظم قلم چی را در ادامه ببینید ...

جلسه نفرات برتر شهر تبریز با حضور کاظم قلم چی

خلاصه جلسه دانش آموزان برتر تبریز با حضور کاظم قلم چی مدیر بنیاد علمی آموزشی قلم چی (1396/2/27)

جلسه نفرات برتر تبریز به همراه اولیا به رسم هر ساله با حضور کاظم قلم چی در تبریز برگزار شد. در ابتدای جلسه علی اکبر نصرتی مسئول نمایندگی شهرستان تبریز به اولیا و دانش آموزان و مهمان ویژه جلسه آقای کسامی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز تبریز خوش آمد گفتند. ایشان همچنین اظهار داشتند ما پنج شش سال هست این جلسات را به طور مرتب برگزار می کنیم و هر ساله شاهد رتبه های تک رقمی خوبی از حاضرین این جلسات هستیم.

در ادامه کاظم قلم چی صحبت خود را آغاز کرده و از دانش آموزان خواستند بعد از صحبت هایی که با دانش آموزان و اولیا خواهند داشت هر کدام سوال هایی که در دوران پایانی ذهن شان را مشغول کرده مطرح کنند.


خلاصه مطالب جلسه:

در این چند هفته باقی مانده باید بدانید چه کار می کنیم، بر نگرانی خود باید غلبه کنیم. چون نگرانی ناشی از مغز آدم هاست، اگر بر خود اشراف داشته باشیم راحت می توانیم آن را کنترل کنیم.

دلایلی که شما بچه ها الان جز نابغه های تبریز هستید و در این جلسه حضور دارید چند مورد است:

1- دلیل اول : پدر و مادر و در کل محیط (دوستان و بقیه مردم)

2- زحمت شما

3- مهارت های فراشناختی شما


روان شناسی و مدیریت یک علم قدیمی می باشد و علمی که الان در بورس می باشد فراشناخت است. یعنی این که بفهمم هر درس چه روش هایی دارد و این که من با چه روشی می توانم درس بخوانم و در این یک ماه آخر چه باید بکنیم، الان نبرد اندیشه ها می باشد.


مهمترین منابع در دوران جمع بندی

1- یادداشت های خودمان

2- جزوات معلم و کتاب آموزشی

3- کارنامه ی بازیابی

4- منابع ویژه دوران جمع بندی (کتاب های زرد و...)


تاکید من روی کارنامه ی بازیابی است و از اولیا می خواهم که حتما کارنامه بازیابی فرزندان تان را پرینت بگیرید و در زمان های حساس به دانش آموزان خود بدهیم. همیشه در ایام نزدیک امتحانات بازیابی مهمتر از بازخوانی می باشد حتی اساس روش 3 روز یکبار که در سال 77 اختراع کردم همین بازیابی می باشد دانش آموزان بعد از آزمون دادن در طی طول دو روز و نیم به مرور می پردازند.

در دوران جمع بندی باید یادگیری های ناقص رو به کامل تبدیل کنیم، خواندن کتاب زرد عمومی و اختصاصی نقشه مطالعه در هر درس را در ذهن ما شکل می دهد. به جای این که درس هایی رو که بلد هستید، مرور کنید، آزمون دهید، موقعی که امتحان می دهیم آموخته های قبلی خودمان را تثبیت نمی کنیم بلکه به روش جدیدی یاد می گیرید.



سوالات دانش آموزان برتر

دانش آموزان بعد از معرفی خود به طرح سوالات پرداختند.

صابر دین پژوه – رشته ریاضی – میانگین تراز 8526- سه سال دانش آموز کانون – 1 غیبت

سوالات کنکور اگر سختتر از گذشته بود چه کار کنیم؟

کاظم قلم چی: در آزمون های جامع کانون یک عمومی یک اختصاصی سخت تر از حد معمول داده می شود تا شما آماده کنکور بشوید تا اگر سخت بود خودتان را در این شرایط بسنجید. معین فلاحتگر ادبیات را 74 درصد زد نفر اول ایران شد. چرا؟ چون خودش را نباخت و هیجانات خود را مدیریت کرد.


ندا صدیق نیا- رشته تجربی –میانگین تراز 8030- سه سال دانش آموز کانون – 2 غیبت

وقتی سوالات کنکور را در روش سه روز یک بار می زنم چون سوالات آشنا می باشد احساس می کنم نمره‌ام بالاتر می آید، بهتر نیست سوالاتی که تا حال ندیده ایم رو بزنیم؟

کاظم قلم چی: در کنار سوالات زرد اختصاصی می توان به سوالات کتاب سه سطحی و کتاب تازه منتشر شده 500 سوال پرمراجعه کرد.


ارسلان یزدچی – رشته تجربی - میانگین تراز 8400- سه سال دانش آموز کانون – بدون غیبت

سوالات عمومی رشته ریاضی کنکور امسال را که روز قبل ما آزمون می دهند بررسی کنیم یا نه؟

کاظم قلم چی: بله الان مثل سال های قبل نیست که پیدا کردن سوالات سخت و نگران‌کننده باشد. امروز به راحتی می توان از اینترنت سوالات را پیدا کرد و می‌توانیم نگاه کنیم. شب قبل کنکور نباید درس بخوانیم و فقط این درس ها را بخوانیم. سوال های قرابت در ادبیات معمولا مشابه هست.


صبا آقاجانی – رشته تجربی – میانگین تراز 7603- بدون غیبت

تست های مارکدار رو بزنم یا منابع جدید؟

کاظم قلم چی: اول سراغ تست های نشان دار بروم بعد سراغ کارنامه بازیابی. اگر سوال های جدید خواستید کار کنید کتاب سه سطحی و شبیه ساز و کتاب 500 سوال پرمراجعه را کار کنید.


زینب امینی فضل – رشته تجربی – میانگین تراز 7588

در جلسه امتحان بعضی مواقع خسته می شوم چه راهی پیشنهاد می کنید؟

کاظم قلم چی: در جلسه کنکور باید بعضی مواقع استراحت کرد، اصلا 5 دقیقه بخوابید، با میکروثانیه رقابت نکنید.


حسنا سادات علوی – چهارم انسانی – میانگین تراز 7524

چه طور می توان در روش سه روز یک بار، در دو و نیم روز کل درس ها را مرور کرد؟

کاظم قلم چی: در هر نصف روز کل یک درس را باید بخوانیم، منظور از کل درس ها یعنی از هر درس تشخیص دهیم کدام قسمت مهم هست و فقط آن ها را بخوانید، بقچه ای نباید مطالعه کنیم.


کسری عباسزاده – رشته ریاضی – میانگین تراز 7986

بعد از اجرای کامل روش 3 روز یک بار تا کنکور دو هفته باقی مانده چه کاری را پیشنهاد می کنید؟

کاظم قلم چی: تورق سریع تمام درس ها و مرور یادداشت ها و خلاصه ها و نوشته های خودتان. سعی کنید در هفته های آخر ساعت خواب رو هم جلوتر بیاریم (قبل ساعت 12)


آیلا تیموری – چهارم ریاضی – میانگین تراز 7476- از سوم دبستان در کانون بوده است

من وقتی در یک سوال از درسی گیر میکنم حتی با عوض کردن درس باز ذهنم درگیر اون سوال هست پیشنهاد شما چیست؟

کاظم قلم چی: سعی کن در خانه آزمونک های زیادی از خودت بگیری. البته آزمونک های مختلف در یک زمان مثلا 10 سوال ریاضی 10 سوال فیزیک و 10 سوال شیمی جواب دهید تا هم سرعت انتقالتان بالا رود هم درگیری ذهنتان کم تر شود.


پریسا خیری – چهارم تجربی – میانگین تراز 7244 –

من در سال دوم و سوم بیشتر مشغول المپیاد بودم و به اون خاطر یک قسمت از پایه دچار مشکل شده است چه کار کنم تا تسلط نسبی من بیشتر شود؟

کاظم قلم چی : طول دوره انتقالی رو باید بیشتر کنید.


آریا عامری – رشته چهارم انسانی – میانگین تراز 7274

بعد از فروردین افت ساعت مطالعه داشتم چه کار کنم تا به شرایط ایده ال برسم؟

کاظم قلم چی: این یک چیز عادی است مخصوصا در رشته انسانی که درس ها زیاد هست. فقط راه حلش اینه که آزمون بدید و درگیر باشید و حاشیه ذهنت کمتر بشه و همچنین سعی کنید بازه مطالعه تان را کمتر کنید.


پویا عباسقلیزاده – چهارم تجربی –میانگین تراز 7558

به جای روش سه روز یک بار می توان روش دو روز یکبار را انجام داد؟ خوب هست یا نه؟

کاظم قلم چی: موافق نیستم، روش سه روز یک بار با مرور تمام درس ها ایده ال ترین حالت می باشد. یا می توانید روش سه روز یکبار را با دو مجموعه سوال جلو ببرید. سعی کنید سه یا چهار روز سه روز یک بار اجرا کنیم سپس به سراغ دو روز یک بار بروید.


فاطمه پور موسویان – رشته انسانی – میانگین تراز 6410 – 1 سال دانش آموز کانون – 2 غیبت

من وسواس خواندن دارم و این باعث اذیت من می شود  باید چه کار کنم؟

کاظم قلم چی: یک راه ساده که آبی بر روی آتش است، آزمون دادن می باشد. موقع آزمون دادن توهم یادگیری از بین می رود.


در ادامه کاظم قلم چی در مورد اهمیت سوال های کنکور داخل کشور نسبت به خارج کشور توضیحاتی دادند.

برخی از افراد می گویند که سوالات خارج کشور مهمتر است و آن ها را بعدا در سوالات داخل می گذارند. ولی من می گویم حساسیت داخل کشور زیادتر است و امکان تخمین رتبه را نیز در داخل داریم.

امسال یک کتاب به نام کتاب 500 سوال پر مراجعه آماده کردیم که در هفته های آخر این 500 سوال را جواب می دهید و  تمامی دروس اختصاصی را دوره می کنید.


توصیه هایی برای روزهای آخر :

سعی کنید بهتر بیاندیشید تا بهتر جمع بندی کنید. در حقیقت روزهای آخر نبرد اندیشه هاست. کارهای عجیب و غریب را در روزهای آخر کنار بگذارید و روش های حتی غلط خودتان را نیز عوض نکنید، همچنین ترتیب سوالات را به هم نزنید.

اشتباهات پرتکرار خود که ریشه علمی دارند و همچنین بی دقتی های خود که ریشه غیر علمی دارند را باید پیدا کنید، هر وقت که شناختید می توان آن ها را برطرف کرد.


Menu