چند توصیه برای اعتمادبه‌نفس

در گام اول باید از ته دل بخواهید که تغییر کنید. میزان بهبودی اعتمادبه‌نفستان به میزان خواستن، انگیزه، توجه، احساس مسئولیت و پشتکار شما بستگی دارد.

چند توصیه برای اعتمادبه‌نفس

1- خواستن: در گام اول باید از ته دل بخواهید که تغییر کنید. میزان بهبودی اعتمادبه‌نفستان به میزان خواستن، انگیزه، توجه، احساس مسئولیت و پشتکار شما بستگی دارد.

2- خودشناسی: باید تصویرهای نادرستی را که در ذهنتان دارید بشکنید. باید یک تصویر واقعی داشته باشید. بدین منظور روی یک کاغذ جنبه‌های مثبت و منفی خود را در همه‌ی زمینه‌های جسمی، روحی، رفتاری، افکاری و احساسات بنویسید. اگر خودتان را همان طور که هستید بشناسید و همه‌ی جنبه‌های ضعف و قوت‌تان را بپذیرید، گام بزرگی برای بهبود اعتمادبه‌نفس خود برداشته‌اید.

3- به چالش کشیدن: پس از آن‌که افکار، احساسات و رفتارتان را ارزیابی کردید، با خودتان به گفت‌وگو بنشینید و درست و غلط بودن آن‌ها را سبک و سنگین کنید.

4- خودکنترلی: سخت‌ترین و آخرین گام را محکم بردارید. احساسات منفی را مهار کنید. بر افکار و احساسات‌تان مسلط باشید و آن‌ها را به کنترل خود درآورید. شیوه‌ی تفکرتان را تغییر دهید. سخت‌گیر نباشید. شتاب‌زده نتیجه‌گیری نکنید. در هیچ موردی پیشگویی نکنید. مثبت باشید و از کلمات، افکار و احساسات منفی اجتناب کنید. برای خود و توانایی‌های‌تان ارزش قائل باشید. به خودتان احترام بگذارید. از جهت جسمی و ظاهری به خودتان برسید. ورزش کنید. خوابتان را منظم کنید. خودتان باشید. روابط اجتماعی از جمله رابطه با دوستان و اقوام را تقویت کنید. سعی کنید همیشه لبخند بزنید. راحت راه بروید و بنشینید و سرتان را بالا نگه دارید. هنگام گفت‌وگو به چشمان طرف مقابل نگاه کنید.

Menu