هرچند 2 غلط داری ولی 6 سؤال را درست پاسخ دادی

یکی از موضوعاتی که در علاقه‌مندی شما به درس‌های مختلف اهمیت دارد، شناخت توانایی‌ها و نقاط قوت‌تان در مباحث و موضوعات درس‌های مختلف است.

هرچند 2 غلط داری ولی 6 سؤال را درست پاسخ دادی

- بابا! این درس را دوست ندارم.

- چرا؟

- نمی‌دانم؛ ولی در آزمون یکی دو تا غلط دارم.

- کجای این درس را خوب بلدی و کدام مبحث را خوب یاد نگرفتی؟ مطمئن باش در این درس بخش‌هایی هستند که خیلی خوب بلدی و بعضی از مباحث را هم ناقص یاد گرفته‌ای. هرچند یکی دو تا غلط داری ولی 6 تا سؤال از این درس را درست جواب دادی.

یکی از موضوعاتی که در علاقه‌مندی شما به درس‌های مختلف اهمیت دارد، شناخت توانایی‌ها و نقاط قوت‌تان در مباحث و موضوعات درس‌های مختلف است. باید ابتدا نقاط قوت خود را در هر درس بشناسید. کارنامه‌ی مدرسه و کارنامه‌ی مبحثی به شما کمک می‌کند تا وضعیت واقعی خود را بشناسید.

این مرحله از کار، یعنی شناخت و محدود کردن گستره‌ی مسئله، گام اصلی در موفقیت و پیشرفت است. پس از آن باید به دنبال تثبیت نقاط قوت و راه‌حل برای موضوعاتی باشید که نیاز به توجه بیش‌تر دارند. توجه به نقاط قوت و پررنگ کردن آن‌ها و شناخت توانایی‌ها مشخص می‌کند که در کنار مباحثی که خوب یاد نگرفته‌اید، بخش‌های زیادی هم هست که در آن‌ها وضعیت بهتری دارید. با این روش، پیدا کردن راه و روش برای یادگیری‌های ناقص و مباحث خاموش آسان می‌‌شود.

Menu