در روز آزمون با فرزندتان همراهی کنید

اولیای گرامی، همان طور که می‌دانید، هدف از شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای یادگیری است و با توجه به اینکه آزمون‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود، شما سه وظیفه‌ی مهم دارید.

در روز آزمون با فرزندتان همراهی کنید

اولیای گرامی، همان طور که می‌دانید، هدف از شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای یادگیری است و با توجه به اینکه آزمون‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود، شما سه وظیفه‌ی مهم قبل از آزمون، حین آزمون و بعد از آزمون بر عهده دارید:

در خانه، یک روز قبل از آزمون، جلسه‌ی آزمون را شبیه‌سازی کنید؛ یعنی محیط را برای آزمون‌دادن آماده کنید.

روز جمعه وقتی فرزندتان در آزمون شرکت می‌کند، مراقب آزمون یا پشتیبان او باشید و او را همراهی کنید. شروع آزمون را اطلاع بدهید و زمان را در نظر بگیرید. اجازه بدهید هرگونه که فرزندتان تمایل دارد، به سؤالات پاسخ بدهد. زمان پایان‌یافتن آزمون را به او اطلاع دهید.

بعد از اتمام آزمون، زمانی که پاسخ‌نامه به دست‌تان رسید، کنار فرزند خود بنشینید و به تحلیل آزمون مشغول شوید. این همراهی شما در بررسی تک‌تک سؤالات بسیار مهم و ضروری است. از او بخواهید سؤالاتی را که به آن‌ها پاسخ درست نداده است، علت‌یابی کرده و یادگیری‌های ناقص خود را تکمیل کند. مباحث مربوط به سؤالاتی را که جواب نداده، عمیق‌تر مطالعه کند و آن‌ها را با کمک معلم یا دوستان خود به‌صورت آنلاین رفع اشکال کند. سپس آن‌ها را در کتاب خودآموزی یادداشت کرده و برای آزمون بعدی مرور کند.

این همراهی و پیگیری شما باعث می‌شود به‌مرور، فرزندتان در آزمون‌ها پیشروی و رشد چشمگیری داشته باشد.

Menu