خانم اجازه! - 17 آذر 1395

بهترین برنامه‌ریزی برای روز قبل از آزمون را چگونه انجام دهم تا بازدهی بیش‌تری داشته باشم؟

خانم اجازه! - 17 آذر 1395

بهترین برنامه‌ریزی برای روز قبل از آزمون را چگونه انجام دهم تا بازدهی بیش‌تری داشته باشم؟

خدیجه شهبازی:

سعی کنید مطالعه‌ی مطالب را تا روز چهارشنبه قبل از آزمون به اتمام برسانید. روز پنج‌شنبه باید به مطالعه‌ی خلاصه‌ی نکات برای طبقه‌بندی مطالب در ذهنتان انجام شود. کتاب خودآموزی را مطالعه کنید تا اشتباهات آزمون قبل مرور شوند و دوباره در آزمون بعدی تکرار نشوند. دفترچه‌ی غیر حضوری منبع خوبی برای تمرین مهارت‌های آزمون دادن مثل مدیریت زمان و تکنیک‌های تست‌زنی است؛ پس می‌توانید آزمون روز جمعه را برای خودتان شبیه‌سازی کنید. تغذیه‌ی مناسب و خواب راحت نیز به شما کمک می‌کند تا در جلسه‌ی آزمون پرانرژی باشید.

من کلاس پنجم هستم. در آزمون قبلی درس هدیه‌های آسمانی را بد پاسخ دادم و در ریاضی خوب بودم اما در این آزمون ریاضی را کم‌تر خواندم و هدیه‌ها را بیش‌تر اما ترازم پایین‌تر شد!

لیلا خداوردیان:

این‌که شما روش‌های مختلف را بررسی می‌کنید و نتایج را مقایسه می‌کنید، خیلی خوب است ولی برای مقایسه‌ی تراز و علت رشد یا افت آن باید ارزش هر درس در آزمون را در نظر بگیرید. منظور این است که تعداد سؤالات ریاضی و هدیه‌های آسمانی یکسان نیست که یکی بتواند جایگزین دیگری شود. چون تعداد سؤالات ریاضی در آزمون شما بیش‌تر است، قطعاً نتیجه‌ی این درس در تراز شما تأثیر بیش‌تری خواهد گذاشت. در ضمن شما باید ریاضی را یاد بگیرید. اگر پس از یادگیری هر درس در مدرسه تمرین‌های بیش‌تری از آن مبحث در منزل حل کنید و یادگیری موقت خود را به یادگیری کامل تبدیل کنید، نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. در خصوص درس هدیه‌های آسمانی نیز بازیابی را فراموش نکنید.

Menu