خانم اجازه! - 2 آذر 1395

در مورد خیلی از سؤال‌ها بی‌دقتی می‌کنم و در آزمون‌ها غلط می‌زنم. به نظر شما من چه‌طور با دقت شوم؟

خانم اجازه! - 2 آذر 1395

کلاس پنجم هستم. در مورد خیلی از سؤال‌ها بی‌دقتی می‌کنم و در آزمون‌ها غلط می‌زنم. به نظر شما من چه‌طور با دقت شوم؟

گلناز محمدی:

دوست خوبم! بهترین راه برای کم کردن اشتباهات شما در آزمون پر کردن مداوم و همیشگی کتاب خودآموزی است. وقتی اشتباهات یک آزمون را در این کتاب یادداشت کنی و آن را تا آزمون بعد بخوانی و دوره کنی حتماً در آزمون بعد کم‌تر آن اشتباهات را تکرار می‌کنی. علاوه بر این یک راه‌حل دیگر برای شما هست و آن استفاده از کتاب اشتباهات متداول پنجم است. این کتاب به شما نشان می‌دهد به چه دلیل در آزمون‌ها، بعضی گزینه‌های اشتباه را انتخاب می‌کنی و کمک می‌کند که جلو اشتباهات و بی‌دقتی‌های جدید را بگیری. می‌توانی علاوه بر پر کردن کتاب خودآموزی این کتاب را از کتاب‌فروشی نمایندگی خود تهیه کنی.


من از زمان‌بندی خودم در درس خواندن راضی نیستم. مثلاً درسی را که در کلاس درس می‌توانم در 10 دقیقه بخوانم در منزل حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.

لیلا خداوردیان:

به نظر می‌رسد در منزل بازدهی شما کم‌تر می‌شود که می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد. شاید لازم باشد در برنامه‌ریزی خود تغییراتی بدهید. هنگام خستگی و عدم تمرکز بازدهی کاهش می‌یابد. چند عامل مشخص را بررسی کنید. اول محلی را که در آن مطالعه می‌کنید بررسی کنید. عواملی که موجب عدم تمرکز می‌شوند برطرف کنید. محیطی مانند مدرسه ایجاد کنید به دور از تلویزیون، موبایل و... . در مرحله‌ی بعد، به برنامه‌ریزی خود توجه کنید. شاید لازم باشد بین زمان‌های مطالعه، کمی بیش‌تر استراحت کنید. بازیابی را فراموش نکنید. پس از هر مبحث یا درس، آن را در ذهن خود مرور کنید. این کار هم حافظه‌ی شما را تقویت می‌کند و هم سرعت یادگیری‌تان را بیش‌تر می‌کند. در آخر نیز به این مورد توجه داشته باشید که این کاهش بازدهی مربوط به تمام درس‌هاست یا مثلاً درس‌های متنی. با توجه به نوع درس می‌توان راهکارهای مختلفی را در نظر گرفت.


من کلاس پنجم دبستان هستم. با این‌که وضعیت درسی خوبی دارم اما در اولین آزمون نتیجه‌ی خوبی نگرفتم.

خدیجه شهبازی:

آزمون‌های کانون مثل یک کلاس یادگیری هستند که شما با شرکت در آن‌ها متوجه نقاط قوت و ضعفتان می‌شوید و در هر مرحله می‌توانید بهتر از مرحله‌ی قبل باشید. به خاطر عدم شناختی که از آزمون دارید ممکن است نتوانید از پس اولین آزمون خوب بربیایید؛ پس نباید نگران شوید. سعی کنید به کمک پشتیبان راهکارهایی را به کار ببرید تا در آزمون بعد موفق‌تر باشید. مثلاً ارزیابی کامل دفترچه‌ی سؤال و وارد کردن اشتباهات با ذکر علت در کتاب خودآموزی. اگر در زمان‌بندی به مشکل خوردید از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کنید.

Menu