خانم اجازه! سوال دارم - 96/02/14

دانش آموزان مقطع دبستان نقاط ضعف و قوت خود را می‌پرسند و مشاوران دبستان به آن پاسخ می‌دهند .

خانم اجازه! سوال دارم - 96/02/14

سوال: برای دوره هر درس  بیشتر به چه نکاتی  توجه کنم؟

مشاور:گلناز محمدی:

پاسخ: 

برای دوره کردن  درس ها مطالب را به دو دسته تقسیم کنید :

دسته اول درس های که  در آن  قوی هستید و نقطه قوت شما هستند  باید آن ها را از روی سوال های کتاب بازیابی کنید تا مطمئن شوید که آن ها را می توانی به خاطز بیاوری یا نه و مطمئن شوید هرچه بلد  بوده ای  فراموش  کرده ای

دسته دوم  درس های  که  در آن ها نیاز به مطالعه بیشتر  داری  یعنی یادگیری  شما ناقص بوده و نیاز هست با مطالعه  دوباره  یادگیری  ناقص  خود را به  کامل  تبدیل  کنی  و برای این کار  می توانید از کتاب  خود آموز و کتاب  کار  استفاده کنید.

سوال: آیا می توانم برای آزمون بعدی، در درس ریاضی، مباحثی که بیشترین سوالات را دارند مطالعه کنم و بقیه مباحث را به دلیل اهمیت کمتر مطالعه نکنم ؟

مشاور: مریم سعیدی پور :

پاسخ: 

هر مبحثی اهمیت خود را دارد.اما برای یادگیری مباحث مختلف باید زمان متفاوتی را بگذارید.بعضی مباحث نیاز به تکرار و تمرین بیشتری برای یادگیری دارند پس باید وقت بیشتری به آن اختصاص بدهید و بعضی مباحث را در زمان کمتری می توانید بخوانید و یاد بگیرید.یادتان باشد به تمام مطالب درسی به اندازه و کافی توجه کنید و هیچ مبحثی را کنار نگذارید.خصوصاً در درس ریاضی که مطالب به صورت زنجیروار به یکدیگر متصلند و بی توجهی به یک بخش موجب نقص در یادگیری بقیه بخش‌ها می شود. فراموش نکنید که شاید همان تعداد سوالات کم یک مبحث در آزمون همان سوالات ساده و متوسطی باشند که با کم توجهی ممکن است نمره آنها را به سادگی از دست بدهید.

سوال: کلاس پنجم دبستان هستم در جلسه‌ی آزمون بسیار هول می شوم و سوالاتی که بلد هستم نیز غلط میزنم.

مشاور: مینا سلیمانی :

پاسخ: 

بهترین کار ریشه یابی هول شدن شماست. عجله کردن، نگران نتیجه آزمون بودن، توجه به اطرافیان و ایجاد حواس پرتی همگی موجب از دست دادن زمان و مضطرب شدن در جلسه آزمون است. اگر علت هول شدن شما عجله کردن برای حفظ زمان است باید بدانید که زمان آزمون به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است پس با مدیریت درست زمان دلیلی برای نگرانی نیست. اگر نگران نتیجه هستید باید بدانید که در جلسه ازمون دارید قدم به قدم نتیجه خود را رقم می زنید پس هر لحظه اش ارزشمند است و نباید حتی با فکر کردن به نتیجه آزمون 1 دقیقه آن را هدر داد.

Menu