خانم اجازه سؤال دارم؟ 1

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آزمون‌های کانون، خاصیت پوششی بودن آن است؛ یعنی هر آزمون، مباحث آزمون قبلی را دوره می‌کند.

خانم اجازه سؤال دارم؟ 1

من ساعت 1 بعدازظهر از مدرسه به خانه می‌رسم. می‌توانید به من یک برنامه‌ریزی روزانه پیشنهاد بدهید؟

خدیجه شهبازی:

در روزهای مدرسه بهتر است بعد از رسیدن به منزل و خوردن ناهار، کمی استراحت کنید. از همین ابتدای سال تحصیلی عادت کنید که درس هر روز را همان روز بخوانید؛ پس درس‌های تدریس‌شده را مرور کنید تا سرعت یادگیری بیش‌تری داشته باشید. درس‌های روز بعد را آماده کنید و بین هر 45 دقیقه مطالعه، 15 دقیقه به خودتان استراحت بدهید. حتماً درس‌های روز بعد را پیش‌خوانی کنید تا با آمادگی ذهنی در کلاس درس حاضر شوید.

من کلاس ششم هستم. پدر و مادرم معتقدند که در طول روز باید 6 ساعت مطالعه کنم اما خودم احساس می‌کنم این ساعت مطالعه، زیاد است.

مینا عیسی‌زاده:

در یادگیری و درس خواندن، کیفیت و کمیت، هر دو مهم هستند؛ یعنی درس خواندن باید تا زمانی ادامه پیدا کند که شما درس را یاد گرفته باشید و این زمان برای افراد مختلف، متفاوت است؛ اما با توجه به این‌که شما امسال کلاس ششم دبستان هستید و آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی و تیزهوشان را در پیش دارید باید تلاشتان نسبت به سال‌های قبل بیش‌تر باشد. سعی کنید این زمان را به‌مرور افزایش دهید؛ زیرا ابتدای سال تحصیلی حجم درس‌ها کم‌تر و سطح دشواری آن‌ها ساده‌تر است اما به‌‌ مرور زمان حجم درس‌ها و سطح دشواری آن‌ها بیش‌تر می‌شود و نیازمند تلاش بالاتری است.

من به مطالعه‌ی کتاب داستان خیلی علاقه دارم. با شروع مدارس اگر به مطالعه‌ی کتاب داستان ادامه دهم نمره‌هایم کم نمی‌شود؟

مینا سلیمانی:

مطالعه یکی از بهترین عادت‌هایی است که یک دانش‌آموز می‌تواند داشته باشد؛ چون مطالعه‌ی کتاب‌های داستان یا کتاب‌هایی که برای گروه سنی شما وجود دارد موجب می‌شود ذهن شما فعال‌تر شود و زمینه‌ی یادگیری درس‌هایی مثل ریاضی و علوم و فارسی و بقیه‌ی درس‌ها فراهم شود. مطالعه‌ی کتاب باعث می‌شود دایره‌ی لغات شما گسترده‌تر و سطح دانش شما بالاتر رود؛ پس بهتر است هیچ وقت مطالعه را متوقف نکنید. به هر حال از آن‌جا که با شروع مدارس حجم کار شما بالاتر می‌رود، برای آن برنامه‌ریزی کنید. مثلاً در طول روز بین 30 دقیقه تا 1 ساعت مطالعه کنید و ساعت مطالعه‌ی غیر درسی را در دفتر برنامه‌ریزی‌تان نیز یادداشت کنید.

من برای اولین بار بعد از سه سال در آزمون‌های کانون غیبت کردم. احساس می‌کنم که دیگر نمی‌توانم جبران کنم.

الهام شاهپوری:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آزمون‌های کانون، خاصیت پوششی بودن آن است؛ یعنی هر آزمون، مباحث آزمون قبلی را دوره می‌کند. پس باز هم فرصت داری خودت را در آزمون بسنجی. ضمناً می‌توانی دفترچه‌ی سؤال آزمونی را که غیبت کرده‌ای از پشتیبانت بگیری و در شرایط آزمون در منزل آن را از خودت امتحان بگیری و درصدهایت را به پشتیبانت نشان داده و مشاوره بگیری. این‌که همیشه در آزمون‌ها حاضر بوده‌ای یک نقطه‌ی قوت برای توست.

من در درس خواندن کمی بی‌حوصله هستم و زود خسته و خواب‌آلود می‌شوم. مثلاً کمی که سؤال سخت می‌شود دیگر به آن فکر نمی‌کنم.

خدیجه شهبازی:

احساس کسالت و خواب‌آلودگی و بی‌حوصلگی می‌تواند نشانه‌ی کمبودی در بدن شما باشد. مثلاً کمبود خواب، غذای ناکافی، نرسیدن اکسیژن کافی به بدن شما، کم‌خونی یا... . بهتر است در این مورد کمی بیش‌تر به بدنتان توجه کنید تا بتوانید آمادگی لازم را برای تلاش مستمر داشته باشید. این نارسایی‌های جسمی در کاهش انگیزه‌ی شما مؤثرند. حتماً برای خودتان هدف مشخصی در نظر بگیرید و برای آن تلاش کنید. مثلاً رشد تراز در هر آزمون می‌تواند هدف مناسبی باشد؛ زیرا هم یک هدف کوتاه‌مدت است و هم در بلندمدت می‌تواند به رشد تحصیلی شما منجر شود.

Menu