خانم اجازه! - 8 دی 1395

می‌خواهم برای اولین بار در آزمون شرکت کنم. به نظر شما ابتدا به درس ریاضی پاسخ بدهم یا درس‌های دیگر!

خانم اجازه! - 8 دی 1395

می‌خواهم برای اولین بار در آزمون شرکت کنم. به نظر شما ابتدا به درس ریاضی پاسخ بدهم یا درس‌های دیگر!

مینا سلیمانی:

برای شرکت در هر آزمون اصولی وجود دارد که باید آن‌ها را در تمام آزمون‌ها به‌درستی رعایت کنید تا به یک عادت صحیح تبدیل شود. یکی از این اصول، پاسخ دادن به سؤالات آزمون بر اساس ترتیب دفترچه‌ی سؤالات است. سعی کنید برای اولین آزمون، مطابق با برنامه‌ی راهبردی همه‌ی درس‌ها را به دقت مطالعه کنید. ممکن است در اولین آزمون به دلیل نداشتن تجربه، زمان کم بیاورید یا به تست زدن خیلی مسلط نباشید اما در عوض روش صحیح شرکت در آزمون را برای اولین بار تجربه کرده‌اید که قطعاً به امتحانش می‌ارزد.


برای درس خواندن کمی تنبل هستم و وقت زیادی را برای استفاده از تبلت یا تماشای تلویزیون صرف می‌کنم. هر روز پشیمان می‌شوم اما نمی‌توانم این تنبلی را کنار بگذارم.

لیلا خداوردیان

شما به‌تنهایی نتوانسته‌اید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید؛ پس بهتر است از دفتر برنامه‌ریزی یا والدین یا پشتیبان خود کمک بگیرید. اگر دانش‌آموز مقاطع اول تا سوم دبستان هستید از والدین خود بخواهید در تهیه‌ی برنامه‌ریزی درست به شما کمک کنند. به طور مثال اگر زمان استفاده از تبلت یا تماشای تلویزیون خارج از برنامه‌‌ریزی‌ شما بود، به شما تذکر دهند تا بتوانید زمان را مدیریت کنید. اگر در مقاطع بالاتری هستید بهتر است خودتان این‌ کار را انجام دهید. باید اراده‌‌ی خود را تقویت کنید. حتی اگر نمی‌توانید بلافاصله به سراغ درس ‌خواندن بروید، روزهای اول سر زمان برنامه‌ریزی‌شده تبلت یا تلویزیون را کنار بگذارید و کار دیگری انجام دهید. برنامه‌ریزی خود را به افراد مطلع مانند پشتیبان نشان دهید تا بتوانید ضعف‌های احتمالی برنامه را برطرف کنید.

Menu