خانم اجازه! - 15 آذر 1395

این نوسان به شیوه‌ی مطالعه‌ی شما و زمانی که برای درس خواندن اختصاص می‌دهید مربوط است.

خانم اجازه! - 15 آذر 1395

نمی‌دانم چرا نمرات من نوسان دارد. گاهی اوقات در امتحانات نمره‌ی خوب می‌‌گیرم و گاهی اوقات نمره‌ی بد.

گلناز محمدی:

این نوسان به شیوه‌ی مطالعه‌ی شما و زمانی که برای درس‌ خواندن اختصاص می‌دهید مربوط است. اگر می‌‌خواهید در درس‌ خواندن به ثبات برسید باید روش موفقیت خود را کشف کرده و آن را به بقیه‌ی درس‌ها تعمیم دهید. می‌توانید کارنامه‌ی 5 نوع درس خود را از صفحه‌ی شخصی دریافت کنید و برای درس‌هایی که موفق هستید روش خود را بنویسید. دفتر برنامه‌ریزی در منظم کردن ساعت مطالعه‌ی شما تأثیر بسیار زیادی دارد. آن را فراموش نکنید.

معلم ما بعد از تدریس درس ریاضی از ما می‌خواهد که روی یک برگه به یک یا دو سؤال مربوط به همان مبحث پاسخ دهیم. به نظر شما بهتر نیست بعداً از ما امتحان بگیرد تا این‌که ما را غافلگیر کند؟

لیلا خداوردیان:

بر اساس یافته‌های اخیر محققان، بهترین روش برای یادگیری، آزمون دادن است. اگر شما به درسی که معلّم در کلاس آموزش می‌دهد خوب توجه کنید با پاسخ دادن به یک یا دو سؤالی که بلافاصله از شما پرسیده می‌شود می‌توانید میزان یادگیری خود و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. یادتان باشد تا دست به قلم نشوید و به حل مسئله نپردازید یادگیری کاملی نخواهید داشت. این‌که بعداً از شما امتحان گرفته شود بخش دیگری از آموزش شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ ولی آزمون پس از آموزش می‌تواند به‌خوبی نقاط ضعف یادگیری شما را به خودتان نشان دهد.

Menu