خانم اجازه! سوال دارم - 95/11/17

دانش آموزان مقطع دبستان سوالات مربوط به موفقیت در آزمون‌های خود را می‌پرسند و مساوران خوب کانون آن‌ها را پاسخ می‌دهند.

خانم اجازه! سوال دارم - 95/11/17

سوال: تراز و رتبه های خوبی دارم اما روش موفقیت خودم را نمی دانم. چگونه می توانم روش موفقیت خودم را پیدا کنم.

مشاور: لیلا خداوردیان:

پاسخ مشاور: تمام کارهایی که به طور عادی و روزمره برای یادگیری درس‌های خود انجام می دهید روش موفقیت شما هستند به طور مثال این که در کلاس درس خوب به نکاتی که معلم می‌گوید توجه می‌کنید. در این خصوص اگر یک جلسه غایب باشید و معلم درس جدیدی بدهد به اهمیت این نکته پی می‌برید. یا این که انجام تکالیف به موقع و به درستی. ساعت‌های مطالعه خود را یادداشت کنید و برنامه یک هفته‌ی خود را در انجام تکالیف و مرور درس‌ها بنویسید. جمع بندی این برنامه و ساعت‌های یادداشت شده، بخشی از روش شما در رسیدن به موفقیت است. نکته مهم این است که شما برای تسلط بر درس‌ها تلاش می‌کنید ولی با روش ‌خودتان که ممکن است خواندن درس در همان روزی که در مدرسه تدریس شده باشد یا استفاده از کتاب‌های آموزشی متفاوت، یا درست کامل کردن دفتر برنامه‌ریزی و دفتر خود آموزی.


سوال: من کلاس پنجم دبستان هستم. با اینکه وضعیت درسی خوبی دارم اما در اولین آزمون نتیجه خوبی نگرفتم و دلسرد شدم.

مشاور: خدیجه شهبازی :

پاسخ مشاور: آزمون‌های کانون مثل یک کلاس یادگیری هستند که شما با شرکت در اونها متوجه نقاط قوت و ضعفتون میشید و تو هر مرحله میتونید بهتر از مرحله قبل باشید،به خاطر عدم شناختی که از آزمون دارید ممکنه نتونید از پس اولین آزمون خوب بربیاید پس نباید ناامید و دلسرد بشید و سعی کنید به کمک پشتیبان راهکارهایی رو به کار ببرید تا در آزمون بعد موفق‌تر باشید.مثلا ارزیابی کامل دفتر چه سوال و وارد کردن اشتباهاتت با ذکر علت در کتاب خودآموز و اگر در زمان بندی به مشکل خوردی از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کن.


سوال: چگونه می توان مطالب درس اجتماعی را به راحتی حفظ کرد ؟

مشاور: مینا سلیمانی :

پاسخ مشاور: به یاد داشته باشید که همه‌ی درسها را باید یاد بگیرید، نه حفظ کنید. دروسی مثل اجتماعی و هدیه‌های آسمان، به علت داشتن سوالات جای خالی گاهی اوقات لازم می شود که مطالب کتاب را عیناً به خاطر بسپارید. بهترین راه به خاطر سپردن مطالب درس اجتماعی این است که یک مطلب را بخوانید و سپس آن را به زبان ساده بیان کنید. وقتی متوجه مفهوم مطلب شدید باید به کتاب برگردید و مطلب کتاب را به دقت به خاطر بسپارید . برای این کار باید مطالب را در فواصل متوالی، تکرار و مرور کنید تا از حافظه‌ی کوتاه مدت شما به حافظه‌ی بلند مدت منتقل شود.

Menu