آمادگی برای امتحان نهایی جبرو احتمال

درس جبر و احتمال یکی از درس‌های نهایی سال سوم ریاضی با ضریب دو است.

آمادگی برای امتحان نهایی جبرو احتمال

درس جبر و احتمال یکی از درس‌های نهایی سال سوم ریاضی با ضریب دو است. درس جبر و احتمال یک درس ترکیبی از استدلال و محاسبات ریاضی است؛ بنابراین برای موفقیت در این درس توصیه می‌کنم ابتدا با یک‌سری روش‌ها و نکات آموزشی که هموارکننده‌ی مسیر حرکت شما هستند آشنا شوید؛ سپس شروع به خواندن درس کنید.

* در این درس بهترین و اصلی‌ترین منبع برای امتحانات نهایی، کتاب درسی است. شما باید خط به خط آن را بخوانید و تمام مثال‏ها و تمرین‏های حل‌شده و حل‌نشده را حل کنید.

* استدلال یک عامل مهم در یادگیری مطالب است. برای حل سؤالات این درس، تنها به حفظ نکات، قضیه‏ها و فرمول‏ها اکتفا نکنید، بلکه آن‌ها را عمیق یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

* باید توجه کنید که کلاس، جزوه و نمونه‌سؤالات ابزار کمکی برای موفقیت شما هستند؛ ولی برای تبدیل این ابزار به ابزار اصلی باید هر سؤال از این ابزارها را بارها و بارها حل کنید.

* برای یادگیری کامل در درس جبر و احتمال ابتدا باید یک درک کلی از مطالب در کلاس درس داشته باشید (درس را از دبیر بیاموزید)؛ سپس با تمرین سؤالات گوناگون مطالب یادگرفته‌‌شده را به مرحله‌ی تثبیت برسانید و در آخرین وهله با مرور جامع، سطح تثبیت خود را به مرحله‌ی تسلط برسانید.

* لازم به ذکر است در چنین درس‌هایی چون ممکن است فرمول‌ها، رابطه‌ها و نکات را پس از مدت‌زمان کوتاهی فراموش کنید، باید یک خلاصه‌ی جامع از اول سال تهیه کنید و آن‌ها را در فواصل معین، مرور و دوره کنید.

* در آخرین گام برای بالا بردن دقت و سرعت عملتان، حتماً تعداد زیادی نمونه‌سؤال نهایی را در طول سال تمرین کنید تا میزان یادگیری‌تان افزایش ‌یابد.

Menu