روش مطالعه درس ریاضی

طبق آمار منتشر شده در پیک سنجش، حدود 65 درصد داوطلبان حاضر در جلسه کنکور تجربی، درصد درس ریاضی آنها کمتر از 10 درصد بوده و فقط حدود 4 درصد از کل داوطلبان کنکور توانستند بالای 50 درصد ریاضی پاسخ بدهند.

روش مطالعه درس ریاضی

طبق آمار منتشر شده در پیک سنجش، حدود 65 درصد داوطلبان حاضر در جلسه کنکور تجربی، درصد درس ریاضی آنها کمتر از ۱۰ درصد بوده و فقط حدود ۴ درصد از کل داوطلبان کنکور توانستند بالای ۵۰ درصد ریاضی پاسخ بدهند.

پس مشخص است با پاسخ صحیح تست های ریاضی کنکور و کسب درصد مناسب بدون شک برگ برنده بسیار خوبی نسبت به دیگر شرکت کنندگان در آزمون برای خود به همراه دارید.

قبل از توضیحات این نکته مهم را بگویم که بهترین و دقیق ترین برنامه ریزی مطالعه برای تمامی دروس کنکور برنامه راهبردی آزمون های قلم چی است , حتی اگر امروز شروع کردید نیز با برنامه کانون پیش بروید چون دوباره مطالبی که در چندین آزمون اولیه مطالعه نکردید مرور خواهند شد.

1-تمرکز در کلاس + مطالعه مفهومی جزوه و کتاب

شما نمیتوانید با گوش دادن یا حفظ کردن ریاضی یاد بگیرید. قسمت زیادی از یادگیری ریاضیات به تمرین کردن بستگی دارد باید حتما دست به قلم شده و به جنگ جزوات و سوالات بروید و با دقت مناسب به پاسخ برسید و یاد بگیرید چون یاد گرفتن چگونگی استفاده از فرمول‌ها و روش‌ها، مهم است همانطور که میدانید اولین مرحله از مطالعه، یادگیری است که مهم ترین اصل نیز میباشد،  تا درست و مفهومی یاد نگیریم ، نمی‏توانیم سؤالات ریاضی را به درستی پاسخ دهیم  برای یادگیری ما نیازمند : کلاس، جزوه و کتب درسی و کمک درسی هستیم.

ابتدا باید به دقت در کلاس، درس را از استاد بیاموزید، سپس در همان روز، موضوع تدریس‌شده را از جزوه یا کتاب ، مطالعه و مثال‏ها را مجدداً حل کنید.

2-حل تست آموزشی و سوالات پایه

بعد از اجرای قسمت اول باید تعدادی تست آموزشی از هر مبحثی که خواندید را حل کنید و سپس پاسخ صحیح را با پاسخ خود مقایسه کنید . بدون در نظر گرفتن زمان فقط تست بزنید و سوال حل کنید چون فعلا فقط جنبه یادگیری و آموزشی است. یعنی میخواهیم نکاتی که در جواب تست ها و سوالات آموزشی هستند را یاد بگیرید و مطالبی که مطالعه کردید را در تست ها استفاده کنید.

3-خلاصه نویسی

پس از حل تست‏های آموزشی، نوبت خلاصه نویسی است. مباحثی را که مطالعه و چند تست از آن حل کردید خلاصه‏نویسی کنید. سعی کنید درخلاصه نویسی مطالب و نکات مهم را یادداشت کنید. با پایان خلاصه نویسی مبحث مطالعه‌شده ،‏ مرحله ‏ی اول مطالعه که یادگیری بود ، به پایان می‏رسد.

4-حل تست های آزمون سراسری + سنجش + کانون

حالا در آخرین مرحله باید برای تثبیت مطالب و نکات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست زنی ، تعدادی تست را تمرین کنید. در انتخاب تست‏ها، اولویت با تست‏های کنکورهای سال‏های گذشته است؛ چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‏دهند. تست‏هایی را که حل نکردید یا غلط حل کردید، حتماً علامت‏گذاری کنید ؛ زیرا در این تست‏ها ضعف دارید و باید آن‏ها را برطرف کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------------

همانطور که متوجه شدید اولویت در مطالعه ریاضی ، ابتدا یادگیری عمیق مفاهیم و سپس تمرین زیاد تستی و تشریحی است. پیشنهاد من به شماکتاب 30 سال کنکور ریاضیات آبی قلمچی است. آن را چند دور بررسی و به یک بار زدن تست ها اکتفا نکنید.

Menu