آمادگی برای امتحان نهایی حسابان

درس حسابان یکی از درس‌های نهایی با ضریب چهار است. بی‌شک این درس یکی از مهم‌ترین درس‌های سال سوم دبیرستان است.

آمادگی برای امتحان نهایی حسابان

درس حسابان یکی از درس‌های نهایی با ضریب چهار است. بی‌شک این درس یکی از مهم‌ترین درس‌های سال سوم دبیرستان است. روش مطالعه‌ی این درس به طور کلی با سایر درس‌ها متفاوت است. توصیه می‌کنم شیوه‌های زیر را هنگام مطالعه به کار گیرند تا بتوانید بهترین نتیجه‌ی ممکن را کسب کنید:

* در گام اول باید گفت ابزارهای آموزشی شما در این درس به ترتیب: کلاس، جزوه‌ی معلم، کتاب درسی و  مجموعه‌ی مفید اندیشه‌ی نهایی است.

* بهتر است این درس را از همان اول سال مبحث به مبحث در کلاس خوب فرا بگیرید؛ سپس برای مطالب فرا گرفته‌شده تمرین‌های متنوعی را روی کاغذ، بارها و بارها برای خود حل کنید. با توجه به این‌که ریاضیات یک درس زنجیروار است و مباحث آن به صورت حلقه‌های زنجیر به هم متصل‌اند، برای این‌که از هیچ بخش آن عقب نمانید و زنجیر پاره نشود باید در همه‌ی کلاس‌ها شرکت کنید و تمام موضوعات درسی را پابه‌پای معلمتان پیش ببرید. درضمن دقت کنید تا زمانی که نکات و راه‌حل مسائل را درست و مفهومی یاد نگیرید، نمی‏توانید به سؤالات ریاضی پاسخ دهید.

* در این درس دانش‌آموزی موفق است که صبور باشد. سعی کنید تا زمانی که مبحثی را به طور کامل نخوانده‌اید، به حل تمرین نپردازید.

* مثال‌های حل‌شده‌ی داخل متن را بدون نگاه کردن به پاسخ آن‌ها حل کنید؛ سپس جواب خود را با جواب کتاب مقایسه کنید.

* مثال‌ها، فعالیت‌ها، تمرین‌ها و مسائل کتاب را تک به تک و بدون نگاه کردن به حل‌المسائل حل کنید.

* چون این درس دریای وسیعی از فرمول‌ها و روش‌هاست، برای حل مسائل سعی نکنید که فقط از یک روش استفاده کنید.

* برای تثبیت و تسلط مطالب و نکات درسی و نیز بالا رفتن سرعت عملتان، باید سؤالات زیادی حل کنید.

* دفتری را برای یادداشت خلاصه‌تان انتخاب کنید و سعی کنید تمام مطالب و نکات مهم، به‌خصوص فرمول‌ها و راه‌حل‌های مناسب را یادداشت کنید. با داشتن چنین دفتری می‌توانید به‌راحتی مطالب حجیم را در زمان محدود مرور کنید.

* هیچ‌گاه فرمول‌ها و راه‌حل مسائل را حفظ نکنید؛ زیرا به‌زودی آن‌ها را فراموش می‌کنید و هنگام حل مسئله نمی‌توانید تشخیص دهید که از چه فرمولی استفاده کنید.

Menu