روش 3روز یک‌بار و رتبه1رشته‌ی ریاضی کنکور93: وحید رستم‌خانی

وحید رستم‌خانی رتبه1رشته‌ی ریاضی کنکور93از روش 3روز یک‌بار خودش برای شما می‌گوید...

روش 3روز یک‌بار و رتبه1رشته‌ی ریاضی کنکور93: وحید رستم‌خانی


لطفا خودتان را معرفی کنید:

وحید رستم‌خانی هستم رتبه‌1 منطقه 3 رشته‌ی ریاضی، الان هم رشته‌ی برق درس می‌خوانم در دانشگاه صنعتی شریف.

...............................................

در اجرای جمع‌بندی به روش 3 روز یک‌بار، از کدام خلاقیت‌های فردی و توانایی‌های شخصی خودتان بهره گرفتید؟

دوران جمع‌بندی را از اوایل خرداد شروع کردم حدود 4 یا 5 روز برای دوران گذار گذاشتم و درس‌هایی را که فکر می‌کردم نیاز به توجه دارند، در آن دوران خواندم مثلا یکی دو فصل از  فیزیک پایه و شیمی 2 را مشکل داشتم. این دروس و مباحث را به مدت 4 تا 5 ساعت کامل می‌خواندم و تست‌هایش را هم حل می‌کردم و برای آن‌ها زمان می‌گذاشتم می‌خواستم نگرانی‌ای که در مورد این مباحث است به دوران جمع‌بندی منتقل نشود و یک آرامش نسبی به دست بیاورم. قرابت معنایی و آرایه‌ها را هم خواندم در دوران جمع‌بندی هم ساده و روتین پیش رفتم و بعدی آزمون، برای 2 روز آینده برنامه‌ریزی می‌کردم که چگونه مباحثم را دوره کنم در کنارش یک برنامه‌ی کلی هم برای برخی از دروس از جمله ادبیات و دینی داشتم که طی یک ماه در یک سیر منطقی آن‌ها را دوره کنم و یکی‌بار دوبار همه درس‌ها را بخوانم. خلاقیت فردی من شاید این بود که کارهای ساده را چندین بار تکرار کردم که معتقدم نتیجه می‌دهد.

...............................................

حضور در 3 آزمون جامع پایانی کانون و نتایج‌ آن‌ها چه دستاورد علمی، روانی و مدیریتی، مهارتی، تکنیکی روی کنکور شما داشت؟

قطعا تاثیر خوبی داشت من چون نتیجه‌ام در آزمون‌های جامع خوب نشد (حدود 80) نکته‌ی مثبتی که برایم داشت این بود که سطح انتظاراتم را از خودم کاهش دادم و هر استرسی که ممکن بود برای کنکور تجربه کنم را در آن دوران تجربه کردم و تا کنکور همه‌ چیز را تجربه کرده بودم نتیجه‌ی خوب و بد هر دو را.

...............................................

تورق سریع را چند روزه و چگونه انجام دادید؟

سه روز مانده به کنکور تورق سریع داشتم به مدت 2 روز فرمول‌ها و مطالب حفظی را کاملا خلاصه مرور کردم یک تعدادی هم تست زدم تا دستم روان شود و تلنگری نیز به ذهنم بخورد.

...............................................

روز قبل از کنکور چه کار کردید؟

حدود یک ساعت جمعا ادبیات و دینی خواندم بعد دیگر تفریح بود. عصر هم با دوستانم (هم‌کلاسی‌های کنکوری‌ام) حدود 3 یا 4 ساعت پیاده‌روی کردیم.

...............................................

در مورد روز کنکور خودتان کمی صحبت کنید. آیا اتفاق خاصی نیفتاد یا شرایطی که مجبور به مدیریت شرایط شوید؟

روز کنکور برخلاف تمام انتظاراتی که داشتم و تمام حوادث بدی که برای خودم پیش‌بینی کرده بودم کاملا یک روز عادی و خوب بود، خیلی هم سرحال و شاد بودم و به هیچ چیزی فکر نمی کردم و تقریبا در بهترین شرایط روحی و جسمی خودم بودم و با لباس راحت رفتم سر جلسه حالم هم خوب بود.

...............................................

انتخاب رشته را از چه زمانی آغاز کردید؟ در طولانی مدت بود یا سریع؟

در طول دوران دبیرستان چون اطلاعات زیادی نداشتم سعی‌ام بر این بود که رتبه‌ام خوب شود که هر رشته‌ای بتوانم بروم بعد کنکور در مورد درس‌های رشته‌ها و بازار کار و موارد دیگر تحقیق کردم و دیدم مهندسی برق بیشتر با روحیات من سازگار است.

...............................................

در مورد نقش اولیا صحبت کنید، کارهایی که والدین شما برایتان انجام دادند و تاثیر گذار می‌دانید و اگر نبود خلاء بود؟

جا دارد از پدر و مادرم تشکر کنم چون این سال‌ها فقط من را تشویق می‌کردند و حتی یک‌بار هم من را ناامید نکردند و بهترین شرایط از لحاظ کتاب و آزمون و شرایط منزل را برایم تامین کردند، دغدغه‌ای در منزل نداشتم و تنها وظیفه‌ی من تحصیل بود و هیچ مشکلی احساس نمی‌کردم.

...............................................

شما از چه سالی به کانون آمدید و دلیل ثبت‌نام شما چه بود؟

از سال سوم راهنمایی به کانون آمدم ابتدا قصدم این بود که آزمون نمونه دولتی دبیرستان قبول شوم که قبول شدم و نفر اول استان هم شدم و همان سالی که شرکت کردم پیشرفت زیادی هم داشتم.

با توجه به این‌که شما در طولانی‌مدت در کانون بودید و تداوم کار آسانی نیست، چه چیز هر سال سبب ثبت‌نام مجدد شما می‌شد و با چه انگیزه‌ای هر سال ثبت‌ نام می‌کردید؟

سال‌های بعد هم دیدم که شرکت در آزمون‌ها نتیجه‌ی خوبی برایم دارد درس‌هایم را به موقع می‌خوانم، با آرامش خاطر پیش می‌روم، دیگر شب امتحانی نیستم شرکت در آزمون‌ها یک سری رقابت در من ایجاد می‌کرد و سعی می‌کردم خودم را از هر لحاظ بهتر کنم و این‌ها سبب پیشرفت من می‌شد در نتیجه تا کنکور هم ادامه دادم.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

Menu