روش سه روز یک‌بار و رتبه‌ی 3 کنکور ریاضی 93 : حامد چوقادری

حامد چوقادری رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 2 و 13 کشوری برای شما از دوران جمع‌بندی اش می‌گوید...

روش سه روز یک‌بار و رتبه‌ی 3 کنکور ریاضی 93 : حامد چوقادری


لطفا خودتان را معرفی کنید:

حامد چوقادری هستم رتبه‌ی 3 منطقه‌‌‌ی 2 و 13 کشوری ریاضی کنکور 93

...............................................

کدام‌ کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید و کدام‌ها بیشترین تاثیر را برای شما داشت؟

در برخی از دروس از کتاب‌های آبی کانون و هم‌چنین از کتاب‌های نوروز و جمع‌بندی استفاده می‌کردم. کتابی که بیش‌ترین تأثیر و کاربرد را برایم داشت، کتاب زرد اختصاصی بود.

...............................................

در اجرای جمع‌بندی به روش 3 روز یک‌بار، از کدام خلاقیت‌های فردی و توانایی‌های شخصی خودتان بهره گرفتید؟

در دوران جمع‌بندی (چهار هفته‌ی پایانی) هر هفته 3 کنکور از کتاب زرد اختصاصی را به‌صورت آزمون، در مدرسه و یا در مرکز کانون قلم‌چی شهرضا همراه با سایر دوستانم به صورت رسمی برگزار می‌کردیم و برایمان خیلی مهم بود که به صورت رسمی و جدی این آزمون‌ها را بدهیم. در این دوران سعی داشتم با تست‌زدن دروس را دوره کنم و کم‌تر مطالعه‌ی تشریحی داشتم و هم‌چنین در این دوران تعدادی از سؤالات عمومی و ریاضی و فیزیک رشته‌ی تجربی را نیز از خود آزمون گرفتم. این دوران خیلی برایم مفید بود و کمک کرد به تسلط بالایی برسم و با آرامش خیلی بیشتری آزمون‌های پایانی و کنکور را سپری کنم.

...............................................

حضور در 3 آزمون جامع پایانی کانون و نتایج‌ آن‌ها چه دستاورد علمی، روانی و مدیریتی، مهارتی، تکنیکی روی کنکور شما داشت؟

من در 3 آزمون پایانی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتم و ترازم در حدود 200 تا افزایش یافت. همین امر باعث شد تا با اعتماد به نفس بهتری سرجلسه کنکور حاضر شوم. به نوعی تاثیر آزمون‌های دوران جمع‌بندی (روش 3 روزیکبار) و مرورسوال‌های کنکوری بود. هم‌چنین، این‌که از خودم آزمون‌های عمومی تجربی‌ها و خارج از کشورها به صورت رسمی امتحان گرفته بودم تاثیر داشت. رتبه‌ام تفاوت چندانی نکرد و فقط 4 یا 5 تا بهتر شد ولی ترازم به 8400 رسید. استرسم هم در این ایام چون خیلی آزمون داده بودم کاهش پیدا کرد.

...............................................

تورق سریع را چند روزه و چگونه انجام دادید؟

با مطالعه‌ی خلاصه‌هایی که در طول سال نوشته‌ بودم این کار را در یک هفته‌ قبل از کنکور انجام دادم. برای دینی و زبان فارسی و جبر و احتمال و تاریخ ادبیات‌ها. چون حجم مرورهایم کم بود 2 روز طول کشید.

هفته‌ی آخرم که پنج‌شنبه‌ی آن کنکور داشتم این‌گونه سپری شد: شنبه کنکور 92 را از خودم امتحان گرفتم بعدازظهر مرور کردم یکشنبه زبان فارسی ها را مرور کردم و بعد از ظهرش دینی روز دوشنبه شیمی و بقیه عمومی و سه شنبه تا آخرین گام خارج از کشور 92 را امتحان دادم و دیگر به صورت خاصی تا آخر درس نخواندم.

...............................................

روز قبل از کنکور چه کار کردید؟

من 2 روز قبل از کنکور، کنکور خارج از کشور 92 را از خودم آزمون گرفتم. اما پاسخ‌نامه‌ی تشریحی آن‌را در اختیار نداشتم. صبح روز قبل کنکور در حدود 1 ساعت سؤالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم را از روی پاسخ‌نامه‌ای که در سایت کانون بود بررسی کردم. پس از آن همراه با دوستانم به پارک و گردش در شهرمان رفتیم. شب قبل از کنکور هم بازی فوتبال ایران و بوسنی را مشاهده کردم.

...............................................

در مورد نقش اولیا صحبت کنید، کارهایی که والدین شما برایتان انجام دادند و تاثیر گذار می‌دانید ؟

پدر و مادرم بیش‌ترین سهم را در موفقیت من داشتند. آن‌ها با فراهم‌آوردن شرایط مناسب روحی و معنوی من ‌را کاملاً برای کنکور آماده کردند. به من می‌گفتند رشته‌ای که دوست داری اگر قبول نشدی سال بعد بخوان و اگر رتبه‌ات بد هم می‌شد برای ما فرقی نداشت و هروقت کارنامه‌ام را می‌دیدند تشویقم می‌کردند و اگر نتیجه‌ی آزمونم بد می‌شد امیدواری می دادند.

...............................................

توصیه‌ای برای این 3 هفته‌ی پایانی به داوطلبان 94 دارید؟

این روزها به صورت عمقی به مطالب نگاه نکنند دلهره ایجاد می‌شود. سطحی مرور کنند اگر مطالب را قبلا خوانده باشند در ذهنشان مطالب تداعی می‌شود و می‌توانند یادآوری کنند. اعتمادبه نفس خودشان را از دست ندهند و در سطح بالایی از اعتماد به نفس باشند.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

Menu