دانش آموزانی که در دوران جمع بندی پیشرفت کردند و برتر شدند

در جلسه‌ی نفرات برتر 21 خرداد 1395 سه نفر از رتبه‌های برتر کنکور در سال‌های گذشته درباره دوران جمع بندی و پیشرفت خود صحبت کردند که بخشی از صحبت‌های ایشان در زیر آمده است ...

دانش آموزانی که در دوران جمع بندی پیشرفت کردند و برتر شدند


در جلسه‌ی نفرات برتر 21 خرداد 1395 سه نفر از رتبه های برتر کنکور در سال های گذشته درباره دوران جمع بندی و پیشرفت خود صحبت کردند  که بخشی از صحبت‌های ایشان در زیر آمده است :


 مینا توکلی رتبه 22 انسانی -  معصومه نوروزی رتبه 24 ریاضی   - مائده آشفته رتبه 1 ریاضی    


صحبت‌های مائده آشفته برآبادی رتبه‌ی 1 منطقه‌ی 3 ریاضی کنکور 94 (رشته‌ی برق دانشگاه صنعتی شریف) از خواف در مورد دوران جمع‌بندی:

در ابتدا به این نکته اشاره می‌کنم که ما سال پیش در این روز یعنی 21 خرداد 94 کنکور دادیم. من از جلسه که بیرون آمدم چون به خودم اطمینان داشتم می‌دانستم خوب داده‌ام فقط شیمی سخت بود ولی می‌دانستم برای همه سخت است و قبل از بیرون آمدن از جلسه‌ی کنکور هم با خودم گفتم که قطعا برای همه سخت است.

کاظم قلم‌چی: وقتی می‌بینید سوال سخت است باید بتوانید تشخیص دهید که برای همه هم همین‌طور است

در دوران جمع‌بندی 2روز یکبار کار کردم 12 مجموعه کنکور را از خودم امتحان گرفتم. تخمین رتبه را برای آزمون‌های 93 و 92 استفاده کردم و رتبه‌هایی که تخمین می‌زد همین حدود بود مثلا رتبه‌ام بین 1 تا 50 می‌شد. در 1.5 باقی‌مانده روی مباحثی که ضعف داشتم تمرکز می‌کردم برای عمومی ها برنامه‌ی منظمم را ادامه دادم هم‌چنین تاریخ ادبیات را به مدت یک ربع به صورت منظم هر روز مرور می‌کردم.

من در هر 3 آزمون آخر کانون را شرکت کردم.

برای تورق یک هفته زمان گذاشتم ولی همان روز اول که تورق سریع کردم فهمیدم زمان کم دارم و با این سرعت به 10 روز زمان نیاز دارم و آن را مدیریت کردم به این صورت که وسواسم را کاهش دادم و فقط به نکات مهم پرداختم. من تمام نکات آزمون‌ها را در برگه‌هایی نوشته بودم و در این مدت هم یک برگه دیگر نوشتم و آن را روز قبل کنکور مرور کردم.

آزمون‌های دوران جمع‌بندی سبب شد آرامش پیدا کنم و می‌دانستم نتیجه‌ی من باتوجه به نتایجم در این ایام، در کنکور هم به همین صورت خواهد بود. میانگین تراز من در آزمون‌های کانون 7864 بود در کنکور هم نتیجه گرفتم.

...................................................... 

معصومه نوروزی رتبه 24 منطقه 3 از شهرستان کنگان استان بوشهر (رشته‌ی برق دانشگاه صنعتی شریف) در مورد دوران جمع‌بندی: چگونه در دوران جمع‌بندی توانستم پیشرفت کنم؟

میانگین تراز من در آزمون‌های کانون 6000 بود ولی در این ایام ترازم به 6700 رسیدم. تراز رتبه‌های زیر 30 منطقه‌ی 3 همه به جز من، بالاتر از 7000 است و نتایج تا قبل از دوران جمع‌بندی نشان می‌داد که در سطح برق امیرکبیر هستم و درصدهایم نسبت به قبولی‌های برق شریف پایین تر بود ولی توانستم در دوران جمع‌بندی رشد کنم.

در دوران جمع‌بندی بیشتر روی آن‌چه یاد گرفته بودم تمرکز کردم، مطمئن بودم می‌توانم از همه‌ی مطالبی که یادگرفته‌ام استفاده کنم.

 هم‌چنین عمومی‌هایم خیلی به من کمک کرد. در دوران جمع‌بندی وقتی در سایت کانون نتایج رتبه‌های برتر را نگاه می‌کردم می‌دیدم که خیلی‌ها براساس تفاوت عمومی‌ها با این‌که تراز اختصاصی یکسانی دارند نتایج بهتری کسب کرده‌اند و این سبب ‌شد بیشتر روی عمومی‌ها دقت کردم و نتیجه گرفتم به طوری‌که در آزمون آخر تراز عمومی‌هایم 7800 شد و در کنکور هم همین‌طور شد.

نکته‌ی دیگر این‌که من در دوران جمع‌بندی خیلی آرامش داشتم. یادم است سال سوم که بودم در یکی از مجله‌های کانون در مورد یکی از رتبه‌های برتر تیتر مطلبی این بود که در روزهای نزدیک به کنکور آرامش داشتم و او در توضیح علت آرامشش گفته بود چون من هر چه که در توانم است انجام دادم از همان زمان یعنی از سال سوم من هم تمام تلاشم را کردم و حس می‌کنم همین اتفاق هم افتاد.

...................................................... 

صحبت‌های مینا توکلی رتبه‌ی 22 کشوری انسانی از اصفهان‌ (رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران) در مورد دوران جمع‌بندی:

من هیچوقت ناامید نشدم آخرین آزمون جامع کانون یعنی درست یک هفته قبل از کنکور، ادبیات را 30 درصد زدم و هر چند خیلی ناراحت شدم و با این‌که این درس در انسانی خیلی مهم است ولی به جای این‌که خودم را ببازم آن را رفع کردم به این صورت که از آن موقع تا کنکور هر چند زمان کمی بود با پاسخ دادن به چند مجموعه تست مشکلم را رفع کردم به طوری‌که در کنکور این درس را 94 درصد زدم.

همیشه هر وقت نتیجه‌ی من بد می‌شد تلاش می‌کردم و آن را رفع می‌کردم حتی اگر زمان هم کم بود.

نکته‌ی دیگری که موفقیت من تاثیر داشت این بود که عمومی‌های کنکورهای قبل از کنکور انسانی را بررسی کردم. پیشنهاد می‌کنم کسانی که رشته‌ی دیگر هم شرکت کرده‌اند سر جلسه‌ی آن رشته‌ها حاضر شوند و سوالات عمومی را ببیند. کنکور انسانی آخرین کنکور بود و من خودم کنکور رشته‌ی زبان را هم دادم و میانگین دروس عمومی‌ام حدود 70 و 80 درصد شد. دروس عمومی رشته‌های ریاضی و هنر را هم در سایت کانون چک کرده بودم. سوالات دروس عمومی رشته‌ی تجربی را هم نگاه کردم و تا قبل از خواب عمومی‌هایش را چک کردم و این کار خیلی به من در کنکور کمک کرد چرا که چند سوال مشابه آن کنکورها در کنکور ما هم آمده بود و در کل در کنکور در دروس عمومی دو تا100درصد و دو تا بالای 90 درصد داشتم.

کاظم قلم‌چی: این برترها هر سه‌ روی مدیریت هیجانات خودشان کار کرده‌اند و هم‌چنین ایده‌هایشان را واضح وشفاف بیان کردند.

فایل های ضمیمه

صحبت های رتبه های برتر کنکور درباره دوران جمع بندی (20 دقیقه)
Menu