انتخاب رشته از دید رتبه‌های برتر (1)

در انتخاب رشته ملاک اصلی‌ام علاقه بود و اطرافیان حق انتخاب را به خودم داده بودند و من چون از مطالعه‌ی درس ریاضی لذت می‌بردم آن را انتخاب کردم.

انتخاب رشته از دید رتبه‌های برتر (1)

درسا اسماعیل‌پورمقدم، رتبه‌ی 4 ریاضی منطقه‌ی 3

درس ریاضی را بسیار دوست داشتم البته توانایی خود را آن‌قدر باور دارم که اگر زیست را انتخاب می‌کردم و وارد رشته‌ی تجربی می‌شدم باز هم موفق می‌شدم اما چون از مطالعه‌ی درس ریاضی لذت می‌بردم و مطالعه‌ی آن برای من آسان‌تر بود ترجیح دادم وارد رشته‌ی ریاضی بشوم.

در انتخاب رشته از نظرات پدر و مادر و دانشجویان شهر خود نیز بهره‌مند شده‌ام و فقط به علاقه اکتفا نکردم. به طور کلی ملاک‌های من برای انتخاب رشته شامل موارد زیر بود:

  • استعداد

  • علاقه

  •  مطالعه‌ی لذت‌بخش مباحث درس‌ها

به این موضوع توجه می‌کردم که رشته‌ای را که انتخاب می‌کنم قرار است تمام عمر با آن زندگی کنم؛ پس رشته‌ای را انتخاب کردم که به آن علاقه داشتم. اگر دانش‌آموزی دقیقاً نمی‌داند کدام رشته را باید انتخاب کند به این موضوع فکر کند که از مطالعه‌ی کدام درس لذت بیش‌تری می‌برد؛ زیرا برای من حل مسائل ریاضی از مطالعه‌ی درس زیست‌شناسی بسیار لذت‌بخش‌تر بود و من با درس‌های تحلیلی به نسبت درس‌های حفظی راحت‌تر بودم.


حجت کرمی، رتبه‌ی 4 ریاضی منطقه‌ی 2

در انتخاب رشته ملاک اصلی‌ام علاقه بود و اطرافیان حق انتخاب را به خودم داده بودند و من چون از مطالعه‌ی درس ریاضی لذت می‌بردم آن را انتخاب کردم.

به نظرم علاوه بر علاقه، اندیشیدن به آینده‌ی شغلی می‌تواند انتخاب را آسان‌تر کند.


علی‌اصغر حاجی‌زاده، رتبه‌ی 9 ریاضی منطقه‌ی 3

انتخاب رشته یکی از مهم‌ترین تصمیمات یک دانش‌آموز است. من هنگام انتخاب رشته، علاقه را یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایم در نظر گرفتم. هر چند اطرافیان بسیار تأکید می‌کردند که وارد رشته‌ی تجربی شوم و در نهایت در رشته‌ی پزشکی مشغول به تحصیل شوم ولی من علاقه‌ی خود را ملاک قرار دادم. از طرفی در نظر گرفتن آینده‌ی تحصیلی و شغلی نیز از نظر من بسیار مهم بود؛ البته این نکته را باید در نظر داشت که در رشته‌ی تجربی نیز درس ریاضی و فیزیک بسیار مهم و رتبه‌ساز هستند.

Menu