کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 9 آذر 93

صحبت های کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 9 آذر 93

کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 9 آذر 93

برنامه رادیوی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

9 آذر 93

معرفی کتاب‌های کانون از زبان رتبه‌های برتر

حسین سنجری مقدم رتبه 2 منطقه 3 و رتبه 30 کشوری رشته تجربی: از موثرترین کتاب‌های کانون به دفتر برنامه‌ریزی و کتاب خودآموزی اشاره می‌کنم. دفتر برنامه‌ریزی دو فایده خیلی مهم دارد. این فواید عبارتند از:

استفاده از دفتر برنامه‌ریزی، باعث افزایش ساعت مطالعه می‌شود. وقتی شما ساعت مطالعه خودتان را در این دفتر می‌نویسید می‌فهمید چقدر درس خوانده‌اید و هفته بعد سعی می‌کنید که ساعت مطالعه‌تان را افزایش دهید.

حسن دیگر استفاده از این دفتر ایجاد تعادل است به این صورت که شما متوجه می‌شوید که کدام درس را زیاد خوانده‌اید و کدام درس را کم و این کار سبب می‌شود که نه افراط کنید و نه تفریط.

در کتاب خودآموز، دانش‌آموزان سوال‌های نکته‌دار را از آزمون‌های کانون می‌نویسند من در هر آزمون تعدادی سوال را در این کتاب می نوشتم و فرض کنید شخصی 20 آزمون بدهد خودش 300 یا 400 تست نکته‌دار خیلی مهم می‌شود که می‌توانند در دوران جمع‌بندی از آن استفاده  کنند.

توصیه می‌کنم دانش‌‌آموزان در انتخاب آزمون‌های آزمایشی دقت کنند و از رتبه‌های برتر سال‌های گذشته راهنمایی بگیرند و می‌بینند که آن‌ها کانون می‌آمدند چون موسسات دیگر زیاد تبلیغات می‌کنند. من توصیه می‌کنم آزمون‌های کانون را شرکت کنند چون سوال‌های آن‌ استاندارد  است و جامعه آماری آن هم بسیار بالاست و بعد از شرکت در آزمون‌ها هم برنامه را به طور کامل و دقیق اجرا کنند.

......................................

کسانی که رتبه‌های برتر کسب کرده‌اند بدون اغراق از خیلی از همکاران ما عمیق‌تر و بهتر آموزه‌های کانون را توضیح می‌دهند. به همین دلیل هم است که ما از بین رتبه‌های برتر برای تراز بالاها پشتیبان‌های ویژه در نظر می‌گیریم. این عزیزان با ترازهای بالا ارتباط می‌گیرند و به آن‌ها مشاوره می‌دهند و با آن‌ها صحبت می‌کنند. حسین سنجری منطق دفتر برنامه ریزی را کامل متوجه شده بود و به حسن آن در مورد افزایش ساعت مطالعه بدون این‌که نیاز به تاکید از طرف والدین یا پشیبان‌ها باشد و هم‌چنین ایجاد تعادل اشاره کردند. با نوشتن صفحه 182 و هر فردی می‌خواهد که هفته بعد بهتر شود به طور طبیعی ساعت‌های مطالعه او بیشتر می‌شود هم‌چنین ایشان اشاره کردند هنگامی که با آزمون‌های کانون همراه می‌شوید برنامه آن‌ را اجرا کنید. کسانی که صفحه 182 را پر می‌کنند بعد از چند هفته تعادل‌های خودشان را متوجه می‌شوند. یکی از عناصر کیفیت مطالعه، تعادل است.

ایشان در مورد کتاب خودآموزی هم به سوال‌های اشتباه و مهم و دو سه عدد گفت که نشان می‌داد این کار را چه خوب خودش اجرا کرده است مثلا ایشان اشاره به این کردند که این کتاب 100 صفحه سفید دارد و مولف آن خود دانش‌آموز است. ایشان در هر آزمون 20 الی 30 سوال را در این کتاب می نوشته اند و اشاره کردند که با این کار بعد از 20 آزمون تعداد 300 یا 400 تست در همه درس‌ها عالی جمع‌ می‌شود که به صورت درس محور می‌توانند از آن‌ها در دوران جمع‌بندی و قبل از امتحانات استفاده کنند. ایشان این کتاب را فقط برای آزمون‌های کانون استفاده کرده بودند اما از کتاب خودآموزی برای امتحانات مدرسه هم می‌توانند استفاده کنند.

در پرکردن این کتاب هم فقط سوال‌های خیلی سخت و معما گونه را انتخاب نکنند، مهم‌ها را هم باید در آن یادداشت کنند. مهم‌ها هم لزوما سوالات سخت و پیچیده نیستند.

کسانی که خودشان از دفتر برنامه‌ریزی و کتاب خودآموزی استفاده کرده‌اند خیلی عمیق به آن اشاره دارند و فواید آن‌ها را لمس کرده‌اند. در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر از این دفتر استفاده کرده‌اند.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 9 آذر 93
Menu