کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 16 آذر 93

صحبت های کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 16 آذر 93

کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 16 آذر 93

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

16 آذر 93

دانش‌آموزان دبستان و هفتم و هشتم و دبیرستان اهمیت ایام امتحانات مدرسه را خوب درک می‌کنند اما کنکوری‌ها گاهی دچار این اشتباه می‌شوند و می‌گویند ما که برای کنکور می‌خوانیم فقط تستی کار کنیم و چون فقط نتیجه سال سوم از لحاظ معدل موثر است به امتحانات مدرسه در سال چهارم توجه نکنیم. برای کنکوری‌ها هم مطالعه برای امتحانات مدرسه یک جور جمع‌بندی نیسمال اول است و می‌توانند با کتاب‌های جمع‌بندی کار خودشان را تکمیل کنند. کار اصلی دانش‌آموزان کنکوری هم مطالعه برای امتحان مدرسه باید باشد و از این موقعیت استفاده کنند برای جمع‌بندی نیمسال اول.

فاصله بین دو آزمون 5 دی و 26 دی را سه هفته در نظر گرفتیم که این یک استثنا است تا آماده امتحانات مدرسه و جمع‌بندی پیش1 شوند. دانش‌آموزان در 26 دی آزمون جمع‌بندی پیش 1 را دارند. و در 10 بهمن آزمون جمع‌بندی پایه را.

به همین ترتیب کار نیمسال اول و مطالب پایه جمع‌بندی می‌شود. نام این آزمون‌ها (26 دی و 10 بهمن) را آزمون‌های ویژه و بی‌بهانه نام نهاده‌ایم چون در طول نیمسال اول برخی مواقع افراد می‌گفتند ما در مدرسه عقب تر هستیم اما در این آزمون‌ها همه به مباحث آزمون‌ها رسیده‌اند توصیه می‌کنم آزمون‌ها را یک مزیت تلقی کنید یعنی شرایطی که به جمع‌بندی شما کمک شایانی می‌کند.

آیا زمان مطالعه برای هر کدام از ما متفاوت است یا یک الگوی استاندارد برای مطالعه باید در نظر بگیریم؟

ویژگی‌هایی وجود دارد که همه باید به آن توجه کنند اما این‌که هر آدمی چقدر و در چه زمان هایی مطالعه کند خاص خود اوست و هر کس باید آن‌ها را برای خودش کشف کند در آزمون قبلی در جلسه برترها یکی از دانش‌آموزان می‌گفت وقتی در یک درسی نتیجه خوبی گرفتم فکر کردم و روش ‌موفق خودم را پیدا کردم و فهمیدم بهترین زمان یادگیری من بعدازظهر است.

 این‌که کجای کلاس بنشینید بهتر یاد می‌گیرید مخصوص خود شماست و هر کسی باید خودش حالات مختلف افزایش بازده خودش را کشف کند.

رسیدن به حداکثر مطلوب خوب است اما برخی هم به فکر رکورد زدن هستند که خوب نیست از یک حدی بخواهند بیشتر بخوانند افراط است. دانش‌آموزان باید به صورت معقول درس بخوانند، 35 ساعت درس خواندن در هفته برای بچه‌هایی که مدرسه می‌روند زمان خوبی است. ممکن است کسی از 14 یا 20 ساعت در هفته آغاز ‌کند و به این عدد برسد. ساعت مطالعه روزانه ایده‌ال برای فارغ التحصیلان 10 ساعت است اما می‌تواند به تدریج دیگران هم افزایش دهند و به آن برسند. همه باید سخت‌کوشی را در نظر بگیرند. زحمت‌کشی یک فضیلت است و سعی کنید به حداکثر مطلوب خودتان برسید و بهترین خودتان باشید.

معرفی کتاب‌های کانون از زبان رتبه‌های برتر

امید جلیل رتبه 3 منطقه 3 رشته تجربی

مطلبی که می‌خواستم به کنکوری‌ها بیان کنم این بود که من در دوران کنکور خصوصا قبل از کنکور از کتاب زرد عمومی و اختصاصی استفاده کردم و این کتاب‌ها برای من مفید بودند و توانستم مطالب را با آن‌ها دسته بندی و جمع‌بندی کنم با شیوه سوال‌های کنکور آشنا شدم و توصیه می کنم در آن دوران از آن استفاده کنند و از این کتاب‌ها حداکثر استفاده را ببرند.

نکته دوم این‌که کتاب آبی کانون را توصیه می‌کنم من از کتاب‌های آبی خصوصا فیریک و ریاضی آن را در دوران پیش استفاده می‌کردم. این کتاب‌ها دارای مباحث تقسیم‌بندی و تیپ‌بندی و جامع بودند همه سوال‌هایی که امکان داشت در این دروس مطرح شود را شامل می‌شد.

محمد کتابدار: نکته‌ای که بین اکثر رتبه‌های برتر وجود دارد این است که با تست‌ها و کتاب‌ها و منابع استاندارد کار می‌کنند در کتاب آبی تست‌های استاندارد که شامل کنکور سراسری و آزمون‌های خود کانون است طبقه‌بندی شده‌اند. کسانی که از این منابع استفاده می‌کنند می‌توانند نسبت به کسانی که تست استاندارد کار نمی‌کنند برتری داشته باشند. برترها هم اتفاقا بیشتر به این موضوع توجه می‌کنند.

کاظم قلم‌چی: کسانی که هنوز به آزمون‌های کانون ملحق نشده‌اند می‌توانند از الان که در اواخر پروژه سوم هستیم شروع کنند و این دوره و زمان امتحانات همراه ما باشند. هیچ‌موقع برای شروع کردن دیر نیست.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

فایل های ضمیمه

کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 16 آذر 93
Menu