گفتگو با سینا اکبری رتبه 5 کنکور ریاضی 93 در فرصت برابر

گفتگو با سینا اکبری رتبه 5 ریاضی را در 93 را در ادامه بخوانید ...

گفتگو با سینا اکبری رتبه 5 کنکور ریاضی 93 در فرصت برابر

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

گفتگو با سینا اکبری رتبه 5 رشته ریاضی از ارومیه

کارشناس برنامه: بابک ندرخانی

19 مهر 93

بابک ندرخانی: من به آیتم‌هایی که دانش آموزان باید در ابتدای سال به آن‌ها توجه داشته باشند اشاره کردم از جمله انتخاب درست منابع و استفاده از ابزارهایی مانند تکمیل دفتر برنامه‌ریزی، کتاب خودآموز و جعبه لایتنر، ارزیابی آزمون، حضور در آزمون ها بخصوص از سال‌های پایه و انتخاب صحیح زوج درس‌ها و تاکید من به این است که در ابتدای سال بیشتر توجه کنند کدام یک از این آیتم‌ها برای شما مهم بود؟

توصیه مهم ‌من این است که در هیچ آزمونی غیبت نداشته باشید چون پشت هر آزمون منطقی نهفته است و من 2 سال آزمون دادم و در سال چهارم هیچ غیبتی نداشتم.

 در مورد دفتر برنامه‌ریزی و کتاب خودآموزی باید بگویم که خیلی مهم هستند اگر اشتباه‌ها را درست پیگیری نکنیم دوباره تکرار می‌شوند. این ‌ابزارها نقاط ضعف ما را نشان می‌دهند و باعث شناخت صحیح ما از خودمان می‌شوند.

در مورد منابع روی کدام کتاب‌ها بیشتر تمرکز کردید؟

در منابع مهم‌ترین نکته مفهومی خواندن است یعنی خیلی سطحی از مطالب رد نشویم و مفهوم‌ها را درک کنیم.

مثال‌های کتاب درسی را حل می‌کردید؟

بله مساله‌های کتاب را حل می‌کردم چون مهم‌ترین منبع ما کتاب درسی است. بعد از تمرین تست می‌زدم وقتی سوالی را غلط حل می‌کردم می‌فهمیدم یادگیری ناقص بوده اگرنمی‌توانستم سوالی را حل کنم یعنی یادگیری اتفاق نیافتاده بود و یادگیری ناقص بدتر از یاد نگرفتن است و تمرکز می‌کردم و یادگیری‌های ناقص را بهبود می‌بخشیدم.

چند نفر از هم‌کلاسی‌های شما موفق به کسب رتبه‌های مطلوبی در کنکور شدند و آیا کانونی بودند؟

از دوستانم که در شریف الان با هم هستیم 2 نفر هستند. امیررضا پاشاپور رتبه 298 که صنایع شریف درس می‌خواند و علیرضا کاظم زاده رتبه 274 که نفت شریف می‌خواند و 2 نفر از دیگر دوستانم در امیرکبیر و یکی دانشگاه تهران و دیگری دانشگاه شهید بهشتی قبول شد.

آیا شما و دوستانتان تجربه‌های آموزشی خودتان را به هم می‌گفتید؟

اگر دوستان به هم کمک کنند همه با هم موفق می‌شوند ولی اگر جدا ازهم باشند و به هم کمک نکنند و حسادت جای رقابت توام با رفاقت را بگیرد، این موضوع به همه آن‌ها ضربه می زند.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

 

فایل های ضمیمه

گفتگو با سینا اکبری رتبه 5 ریاضی 93 در زنگ برنامه ریزی 93
Menu