گفتگو با مهسا دولت‌‌شاهی رتبه 4 کشوری کنکور تجربی 93

گفتگو با مهسا دولت‌‌شاهی رتبه 4 کشوری رشته تجربی را در زیر بخوانید...

گفتگو با مهسا دولت‌‌شاهی رتبه 4 کشوری کنکور تجربی 93
برنامه‌ رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

گفتگو با مهسا دولت‌‌شاهی رتبه 4 کشوری رشته تجربی از خرم‌آباد

17 آبان 93

شما و دوستتان از خر‌م‌آباد رتبه‌های تک‌رقمی کشوری کسب کردید در این باره صحبت می‌کنید؟

من رتبه 4 کشوری (رتبه 3 منطقه 2) و دوستم فاطمه فاضلی‌فرد رتبه 6 کشوری (رتبه 4 منطقه 2) را کسب کرد. ما با هم رقابتی داشتیم و این رقابت روی هر دوی ما تاثیر مثبت گذاشت و موفقیت ما نتیجه اعتماد به کانون هم بود.

تا کنون چنین نتیجه‌ای در خرم‌آباد نداشتیم که همزمان دو نفر رتبه‌های تک رقمی کشوری کسب  کنند. چنین نتیجه‌ای قبلا هم بوده؟

نه. امسال بنده و دوستم دو رتبه تک‌رقمی کشوری از خرم‌آباد بودیم.

شما و فاطمه فاضلی‌فرد که هم در یک مدرسه بودید و دوست و در عین حال رقیب، چطور شد که توانستید رتبه‌های تک‌رقمی کسب کنید؟ فضای همکاری خودتان را توضیح دهید.

ما در یک مدرسه بودیم ولی در دو کلاس مختلف. ما از ابتدایی با هم دوست بودیم زمانی که برای یکی از ما مشکل درسی پیش می‌آمد با هم مشورت می‌کردیم و آن را رفع می‌کردیم بعد از آزمون و قبل از آن درباره آزمون با هم صحبت می کردیم.

از چه سالی به کانون آمدید؟

 ما هر دو از پاییز سال دوم به کانون آمدیم یعنی به مدت سه سال دانش‌آموز کانون بودیم.

انگیزه شما برای شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ خودتان تصمیم گرفتید یا خانواده؟

در کل تاثیر همه موارد در کنار هم بود ولی اصل مطلب اعتمادی بود که ما به کانون داشتیم. به این صورت که می دیدیم سال‌های گذشته کانون نتایج درخشانی داشت و برنامه راهبردی آن هم منطبق با برنامه مدرسه بود.

آیا شرکت در آزمون‌های کانون سبب پیشرفت شما در آزمون‌های مدرسه هم می‌َشد؟ آیا به آن کمکی می‌کرد؟

 بله قطعا. به این صورت که در مدرسه هم خوب بودن ما مشهود بودن. مطالعه و درس خواندن تشریحی و تستی از هم جدا نیست، کسی که بتواند تشریحی کار کند در تستی هم موفق است و ما از آن‌ها برای تکمیل هم استفاده می‌کردیم تعادل‌ها را هم می‌توانستیم حفظ کنیم.

والدین شما چه نقشی در موفقیت شما داشتند؟

 والدین من علاوه بر این که به من آرامش می دادند بعد از ظهرهای آزمون در مورد نتیجه آزمون و برنامه‌ریزی به من کمک می‌کردند و هم‌چنین درباره این موضوع با هم صحبت می‌کردیم که چه شرایطی در منزل فراهم بوده یا نبوده، آن‌ها هم‌چنین در درس‌ها خصوصا عمومی‌ها به من کمک می‌کردند.

ما برای ترازهای بالا علاوه بر پشتیبان خودشان که از منطقه خود آن‌هاست از رتبه‌های برتر سال‌های گذشته پشتیبان ویژه در نظر می‌گیریم و پشتبان ویژه شما هم مریم مجرد ثانی رتبه 4 کشوری کنکور 92 بودند از شهرستان شیروان خراسان. ایشان چه تاثیری در موفقیت شما داشتند؟

ایشان نتایج آزمون های من را بررسی می‌کردند و اگر افت و خیز داشتم علت را جویا می‌شدند و آن را توضیح می‌دادند و ایشان خیلی به من انگیزه می دادند من خیلی انگیزه تک‌رقمی شدن را نداشتم و او می‌گفت توانایی تک‌رقمی شدن را داری و بیشترین انگیزه را ایشان در من ایجاد می‌کرد.

شما به دانش‌آموزان توصیه می‌کنید که از چه سالی به کانون بیایند؟

هر چه زودتر بیایند بهتر است و با برنامه ریزی آشنا می‌شوند ولی به نظرم شرکت در آزمون‌های کانون از دبیرستان الزامی است.

بین کتاب درسی و کتاب آبی چه تعادلی داشتید؟

من منبع اصلی ام کتاب درسی بود و اولین منبع من بود در صورت نیاز به کتاب‌های تشریحی و بعد آبی مراجعه می‌کردم و بعد از حل تست با توجه به ارزیابی خودم می‌فهمیدم به تستی نیاز دارم یا تشریحی.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

 

 

Menu