گفتگو با مجتبی جعفری مسلم رتبه 6 منطقه 3 رشته انسانی

گفتگو با مجتبی جعفری مسلم رتبه 6 منطقه 3 رشته انسانی را در زیر مطالعه کنید...

گفتگو با مجتبی جعفری مسلم رتبه 6 منطقه 3 رشته انسانی
برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

گفتگو با مجتبی جعفری مسلم رتبه 6 منطقه 3 رشته انسانی از روستای بهادربیگ همدان

10 آبان 93

شما از یک روستا موفق به کسب رتبه تک‌رقمی شدید. آیا فکر می‌کردید که رتبه تک رقمی کسب کنید؟

من از سال دوم که وارد رشته انسانی شدم فکر نمی‌کردم رتبه‌ی تک رقمی کسب کنم ولی از زمانی که به آزمون‌های کانون ملحق شدم و وقتی جایگاه علمی-آموزشی خودم را در سطح کشور دیدم به این باور رسیدم که می‌توانم از همین جا (یک روستا) رتبه خوبی داشته باشم و این آزمون‌های کانون بود که به من کمک کرد.

شما تا چه زمانی در روستا بودید؟

5 سال اول دبستان را در روستا درس خواندم و بعد در مدرسه نمونه دولتی قبول شدم و سال اول دبیرستان هم نمونه دولتی می رفتم ولی از سال دوم دبیرستان به بعد دوباره به محله خودمان (روستای بهادربیگ) برگشتم. یعنی سال‌های دوم و سوم و چهارم را دوباره در روستا بودم.

مدتی که در مدرسه نمونه دولتی درس می‌خواندید رفت‌آمد می‌کردید یا در شهر دیگر می‌ماندید؟

مدرسه نمونه دولتی شبانه‌روزی بود و آن‌جا می‌ماندم. 3سال‌ راهنمایی را در یک مدرسه نمونه دولتی و اول دبیرستان را هم در یک مدرسه نمونه دولتی دیگر در بهار بودم.

فاصله مدرسه تا منزل شما چقدر بود؟

15 دقیقه. من و دیگر دوستانم سرویسی داشتیم و این مسافت را با آن طی می‌کردیم.

از چه سالی به کانون آمدید؟

از تابستان منتهای به سال سوم دبیرستان یعنی تابستان هم در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم.

شرکت در آزمون‌های کانون فقط برای آماده شدن شما در کنکور موثر بود یا برای پیشرفت در مدرسه هم تاثیر داشت؟

برنامه مدرسه و برنامه راهبردی با هم پیوستگی دارند، در واقع برنامه آزمون‌ها همان برنامه مدرسه است و من این دو را از هم جدا در نظر نمی‌گرفتم. شرکت در آزمون‌های کانون در موفقیت من در مدرسه هم کم تاثیر نبود به طور مثال، در سال سوم معدل من 20 شد و معدل نهایی من هم بالای 19 شد.

آیا بین برنامه مدرسه و برنامه راهبردی هماهنگی وجود داشت؟

دقیقا نمی‌توان گفت به طور کامل عقب یا جلو بود. برخی از دروس برنامه کانون عقب‌تر و برخی از دروس جلوتر بود ولی مشکلی نبود چون اگر برنامه آزمون جلو بود با پیش خوانی شخصی‌سازی می کردم و اگر برنامه راهبردی عقب‌تر بود که با مدرسه پیش می‌آمدم و با آزمون مرور و تست زنی را انجام می‌دادم و از هر لحاظ مشکلی وجود نداشت ولی اکثرا برنامه کانون از برنامه مدرسه عقب بود.

گویا شما در سایت کانون هم خیلی فعال بودید. چگونه به فکر این افتادید که از سایت کانون هم استفاده کنید؟

وقتی بعد از ثبت‌نام در کانون، وارد صفحه شخصی شدم و امکانات را دیدم، فهمیدم سایت کانون می‌تواند خیلی به من کمک کند.

توصیه شما به دیگران چیست؟ توصیه ما به دانش‌آموزان این است که برای امتحانات نیمسال اول هدف‌گذاری کنند. آیا شما آماده شدن برای نیمسال اول را جدا از آزمون‌های کانون می دانستید؟

من وقتی برای کنکور درس می‌خواندم مطالب را با دقت می خواندم در نتیجه برای مدرسه هم مشکلی نداشتم و نمی‌شد بگویم دو برنامه داشتم، بلکه من همه این‌ها را یک برنامه می‌دانستم و به هردو می‌رسیدم و توصیه من این است که برنامه کانون را از امتحان های مدرسه جدا نکنند. هم‌چنین تشریحی درس خواندن به موفقیت تستی هم کمک می‌کند.

الان در چه رشته‌ای مشغول به تحصیل هستید؟ آیا الان مغرور نشدید؟ برای دانشگاه برنامه شما چیست در چه حد به سخت‌کوشی خودتان ادامه می‌دهید؟

الان کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه علوم قضایی تحصیل می‌کنم. این رتبه‌ها غرور خاصی نمی‌آورد و اگر آدم دچار غرور شود در ادامه راه به مشکل می‌خورد و تلاش من این است که در دانشگاه هم معدلم را بالای 19 نگه دارم.

مطمئن هستیم صحبت‌های شما که با سخت‌کوشی به این‌جا رسیده‌اید می‌تواند برای دیگران هم مفید باشد.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

مجتبی جعفری مسلم در زنگ برنامه ریزی 10 آبان 93
Menu