مصاحبه با مهناز حسینی رتبه 4 تجربی از شیراز

صحبت های مهناز حسینی را در ادامه بخوانید

مصاحبه با مهناز حسینی رتبه 4 تجربی از شیراز

زنگ برنامه ريزي

31 خرداد 93

گفتگو كاظم قلم چي با مهناز حسيني رتبه 4 تجربي از شيراز در كنكور 92

كاظم قلم چي: شما از چه زماني به كانون آمديد؟ و عامل آمدنتان چه بود؟ چقدر حضور داشتيد؟ آيا غيبت داشتيد؟

از دوم دبيرستان. تا پبش عضو بودم 56 آزمون شركت كردم 2- 3 غيبت داشتم.

كاظم قلم چي: آيا احتمال نشد كه نتيجه امتحانتان خوب نشود و نخواهيد شركت كنيد؟

 اين مورد كه اصلا پيش نمي آمد. حتي اگر يك آزموني را آمادگي نداشتم همان دانسته هاي كمي هم كه داشتم ارزش سنجش را داشتند كه بخواهم بروم و آزمون را شركت كنم. اما هميشه تلاش مي كردم كه خودم را به برنامه راهبردي آزمون برسانم و بروم و آزمون بدهم.

با خودم مي گفتم تا همان جا كه خوانده ام بروم و امتحان بدهم.

كاظم قلم چي: آيا وقتي نتيجه آزمون شما خوب نمي شد والدين شما سرزنش نمي كردند؟

والدينم اتفاقتا كمكم مي كردند انرژي مي دادند كه از آزمون بعد تلاش بيشتري كن و اين آزمون مهم نبوده و تلاش مي كردند كه استرس نداشته باشم. اين بالا پائين ها پيش مي آيد سعي كن در كنكور موفق شوي.

كاظم قلم چي: در مورد تابستان چطور؟ تاببستان درس خوانديد؟

تابستان سوم به پيش كه دوران خيلي مهمي هستش كه هم مي توانيم درس هاي سال دوم و سوم را مرور كنيم و هم نگاهي به پيش داشته باشيم. اما من در تابستان تمركزم بر درس هاي سال دوم و سوم بود كه آن ها را به يك حد قابل قبولي برسانم.

نكته ديگر اين كه من تابستان دوم به سوم را هم چون آزمون شركت مي كردم و چون سال هاي سوم امتحان نهايي داشتيم و معدل موثر بود من در تابستان دوم به سوم تمركزم بر سال سوم بود.

كاظم قلم چي: شما نگاه به آينده را چگونه مي خوانديد؟ مدرسه مي رفتيد؟ آموزشگاه مي رفتيد؟ يا خودآموزي مي كرديد؟

بيشتر خودآموزي داشتم. از كتاب هاي كمك آموزشي سبز كانون استفاده مي كردم/

كاظم قلم چي: آيا وقتي آزمون هاي كانون را مي داديد،‌نگاه به آينده را جواب مي داديد؟ مي دانيد چرا اين را مي پرسم چون برخي از دانش آموزان با اين كه نگاه به آينده را انتخاب مي كنند سوال هاي اين بخش را كه موازي با نگاه به گذشته است پاسخ نمي  دهندو يه به خاطر تنبلي يا به اين دليل كه نمره بيشتري بياورند باز هم نگاه به گذشته را پاسخ مي دهند.

بله من نگاه به آينده را پاسخ مي دادم چون مطالب را مي خواندم سوال هايش را هم جواب مي دادم. امتحان هاي كانون طوري بود كه خيلي پيشرفته نمي گرفت حد قابل قبولي را به صورت متعادل امتحان مي گيرند.

كاظم قلم چي: اتفاقا برخي از دانش آموزان مي گويند ما چون نگاه به آينده جديد است سطح دشواري سوال ها را پايين تر مي آوريم و گاهي ترازهاي بالاتر اعتراض مي كنند اما جالب اين كه شما كه رتبه 4 را آورديد از متعادل بودن برنامه راضي بوديد ما سوالاتي را كه جديد هستند در تابستان مي دهيم خيلي سخت طرح نمي كنيم طوري كه كساني كه كلاس نمي روندو خودشان مي خوانند بتوانند پاسخ دهند.

اين كه متوسط گرفته شود خيلي هم بهتر است چون انگيزه دانش آموزان بالا مي رود و شايد هم اصلا در توان دانش آموز نباشد كه زياد و گسترده تر بخواندو سوال سخت تر پاسخ دهد.

جمله پاياني كاظم قلم چي: برايم خيلي جالب بود با اين كه ايشان رتبه تك رقمي هستند در تابستان كاملا با برنامه هماهنگ بودند  با اين كه سوالات نگاه به آينده آسان تر هستند اعتراض نكردند و نمي گويد كه من كه رتبه ام تك رقمي است سوالات سخت تر بدهيد. دانش آموزان و والدين بدانيد كه ما برنامه تابستان كانون تمام جوانب را در نظر گرفته ايم طوري كه دانش آموزان از مطالعه در تابستان لذت ببرند و دوست داشته باشند كه در كنار بقيه كارهاي كه انجام مي دهند كمي هم درس بخوانند

تهيه و تنظيم

ناهيد منجمي

فایل های ضمیمه

مهناز حسینی در زنگ برنامه ریزی 31 خرداد 93 بخش اول
مهناز حسینی در زنگ برنامه ریزی 31 خرداد 93 بخش دوم
Menu