پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان در فرصت برابر 3 خرداد93

کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان در برنامه فرصت برابر پاسخ می دهند. این سوالات ممکن است سوال شما هم باشد.

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان در فرصت برابر 3 خرداد93

برنامه تلویزیونی فرصت برابر

3 خرداد 93

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان

سوال: با سلام، برخی از سوالات ادبیات و دینی رافراموش کرده ام زیست هم مشکل دارم آیا روش 3 روز یکبار مشکل من را حل می کند؟ DVD های جمع بندی چطور؟ آیا استفاده از آن ها مشکل من را حل می کند؟ از شهر قدس

کاظم قلم چی: ادبیات و دینی درس هایی هستند که دانش آموزان می توانند در دوران جمع بندی به آن ها بپردازند زیرا این دو درس زودبازده هستند و دانش آموزان می توانند در دوران جمع بندی یک درس اختصاصی و یک درس عمومی را به طور کامل بخوانند. دقت کنید که همه درس ها را نمی توانیم توصیه کنیم بخوانند. نکته بعدی این است که بله DVD توصیه می شوند. اما داوطلبان دقت کنند که منبع اصلی و در واقع اولین منبع دوران جمع بندی، کتاب زرد یعنی سراسری داخل کشور سال های گذشته است. سپس کتاب درسی مارک دار و جزوه و یادداشت های خود دانش آموزان. برای استفاده از DVD های جمع بندی یک زمان مشخصی را در نظر بگیرند که به جمع بندی کمک کند و نباید داوطلبان تا آخرین لحظات نزدیک به کنکور در حال مطالعه مطالب جدید باشند.

در دروس عمومی دینی و زبان انگلیسی به زمان بیشتری نیاز است دانش آموزی که تا کنون ریاضی را خیلی خوب یاد نگرفته است با فاصله دو سه هفته مانده به کنکور نمی تواند خیلی افزایش داشته باشد اما این دروس (ادبیات و دینی) زودبازده هستند و سریع تر جواب می دهند.

سوال: مگر در دوران جمع بندی 6 سال اخیر را کار نمی کنیم پس کتاب های 7 کنکور چه مزیتی دارند؟ بهنام رضایی تراز 7980 از کرمانشاه

کاظم قلم چی: سوال دقیقی پرسیده اند. این که در کتاب های 7 کنکور به صورت درس به درس کنکورهای سال های اخیر آورده شده است به این دلیل است که ویژگی اصلی این کتاب ها منابع جمع و جور و تمام شدنی بودن است. کنکور اقیانوس نیست حتی دریاچه هم نیست بلکه کنکور محدود است و برای کسانی که به مطالب مسلط هستند نکات سوالات قابل شمارش هستند. این که شخص ایده ها را چند بار مطالعه کند کاملا مفید است از طرفی همان طور که بیان شد ویژگی این کتاب ها تمام شدنی بودن و حس خوب تمام شدن است که دانش آموزان در این روزها به آن نیاز دارند. در واقع به پایان رساندن را نیاز دارند. این منابع در یک یا دو روز به راحتی مرور و تمام می شوند و دانش آموز بیان می کند که من درس شیمی را تمام کردم درس دیگر را تمام کردم و الی آخر. دقت کنید که ما به روانشناسی دانش آموزها نیز در این دوران توجه می کنیم. به همین دلیل هم هست که هرگز شمارش معکوس را توصیه نمی کنیم.

ترازهای بالای 7000 نابغه هستند و سوالی هم که این دانش آموز پرسیده است بسیار هوشمندانه است. اما به این نکته نیز دقت کنید که همه انسان ها می توانند به این جا برسند به شرط این که توانمندی های خودشان را کشف کنند و به عرصه ظهور برسانند.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

Menu