پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان در 12 خرداد

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان را در زیر بخوانید....

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان در 12 خرداد

برنامه تلویزیونی فرصت برابر

12 خرداد 93

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان

سوال: سلام و خسته نباشید لطفأ از آقای قلمچی بپرسید بعد از اینکه یک کنکور را زدیم نکات سوالات نزده یا غلط ها را در کتابهای خودآموزی یادداشت کنیم یا در کنار سوالات در کتاب زرد بنویسیم؟ به نظر شما کدوم روش سریعتره؟ ممنون

کاظم قلم چی: حتما در یک جای دیگر بنویسید. گزیده نکات دوران جمع بندی را کاملا در یک جای دیگری بنویسید. الان زمان است که شما به یک شکوفایی رسیده اید و روی قله هستید و نکاتی که الان می نویسید فرق دارد با قبل و بسیار سنجیده تر هستند. در زرد اختصاصی هم ننویسید چون ممکن است نرسید در تورق سریع همه آن ها را ورق بزنید پس این ها را به طور ویژه در جایی دیگرو به طور خلاصه بنویسید.

سوال: باسلام،ازآقای قلم چی بپرسیدکه می تونم زمان نقصانی برای دروس اختصاصی روبه جززمین ،برای ریاضی۳۰ دقیقه وبرای دروس زیست،فیزیک وشیمی هرکدوم ۳۵دقیقه وقت بذارم و۴۰دقیقه انتهایی رو مرورکل دروس قراربدم؟فاطمه موحدی ازاستان بوشهرروستای جتوط

کاظم قلم چی: در روز یکشنبه که خانم نعمتی زمان های نقصانی رشته انسانی را مطرح کردند در تکمیل صحبت او من به شما منطق زمان های نقصانی را بیان کردم. این که اعداد را رند کنید به عنوان مثال دراین سوال گفته شده 35 دقیقه من پیشنهاد می کنم آن را 30 دقیقه کنید تا به خاطرسپاری نیز برای شما آسان تر باشد. در مورد دروس عمومی ما گفته ایم یک ربع یک ربع و بسیار هم راحت در ذهن همه می ماند.

سوال: باسلام، من فارغ التحصیل تجربی هستم، پارسال فیزیک دومو برای کنکور کنار گذاشتم و امسال هم باتوجه به برنامه ی راهبردی باید 3 فصل آخرو مطالعه می کردم ولی چون زمان زیادی ازم می گرفت اونا رو نخوندم. الآن بامشکل مواجه شدم چون نتونستم در آزمونی که دیروز تو خونه دادم به 3 سؤال مربوطه جواب بدم واین موضوع باعث نگرانیم شده، میشه در دوران جمع بندی به کلاس فیزیک برم و اونا رو بخونم؟ با تشکر از برنامه ی بسیار خوبتون و هم چنین آقای قلم چی، اگه میشه راهنماییم کنید. نگار از شیراز، تراز 6843

کاظم قلم چی: اگر می خواهید همایش بروید یک همایش یا ماکزیمم دو همایش می توانید شرکت کنید اما اصلا توصیه نمی کنم که زمانتان را با کلاس و همایش پرکنید. الان وقت به اندازه کافی هست می توانید این درس را بهبود ببخشید. کلا ویژگی این دروان همین است که شما این موارد را تشخیص می دهید ولی وقت خودتان را با کلاس پر نکنید.

در این ایام دو کار را انجام دهید:

·        مطلب جدید نخوانید.

·        بیشترین وقت را خودتان بخوانید. در این ایام از آن چه خودتان بخوانید بیشتر نتیجه می گیرید و هر چه بیشتر بخوانید نتیجه بیشتری می گیرید.

سوال: با سلام خدمت جناب آقای قلم چی من دانش آموز رشته تجربی با میانگین تراز 6800هستم از تهران آزمون های جمع بندی را بهتر از مبحثی میدهم به نظر شما میتوانم هدفگذاری های چندتا از ده تارا را در این مدت بالاتر ببرم یا با توجه به ترازم هدف گذاری کنم.

قطعا می توانید بهتر نتیجه بگیرید چون پیام خوبی را داده اید و آن این است که می گویید آزمون های جمع بندی را بهتر از مبحثی می دهید این یعنی شما خوب جمع بندی کرده اید اما توصیه نمی کنم هدف گذاری هایتان را بالا ببرید چون استرس می گیرید هدف گذاری های قبلی و مطابق با تراز خودتان را در نظر بگیرید ولی اگر در جلسه آزمون توانستید بیشتر بزنید و مطمئن بودید پاسخ دهید این گونه امیدوارتر می شوید و بهتر است.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

 

Menu