پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان 7 خرداد

کاظم قلم چی در فرصت برابر به سوالات شما پاسخ می دهد...

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان 7 خرداد

برنامه تلویزیونی فرصت برابر

7 خرداد 93

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان

کاظم قلم چی: مقاله ای بر روی سایت کانون قرار دادم که در آن 3 اولویت را برای کسانی که می خواهند در این روزها به شرایط ایده آل خودشان برسند در نظر گرفتم و هم چنین 3 توصیه به دانش آموزان بیان کرده ام. پیشنهاد می کنم داوطلبان این مقاله را از سایت کانون بخوانند.

3 اولویت عبارتند از:

1.      روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و نقاط قوت خود را تثبیت کنید.

یادگیری ناقص خود را به کامل تبدیل کنید. (سوال هایی که اشتباه جواب داده اید، شک داشته اید یا فراموش کرده اید).

2.      درس ها و مبحث های زودبازده را بخوانید. درس ادبیات و دینی جز دروس زودبازده هستند.

3 توصیه:

1.      شما این را بدانید که زمان کافی دارید شمارش معکوس برای خودتان شروع نکنید.

2.      با کسانی صحبت کنید که به شما امیدواری می دهند و از کسانی که ناامیدتان می کنند دوری کنید. برخی از دانش آموزان می گویند اطرافیانم به من اعتماد ندارند در این زمان دانش آموزان نیاز به اعتماد به نفس و آرامش دارند اولیا نیز این را بدانند. هم دانش آموزان و هم والدین آن ها نیمه پر لیوان را ببینید. باید توانمندی های خودتان را ببینید و در این زمینه والدین می توانند کمک بسیاری کنند.

3.       در همایش ها و کلاس هایی که ممکن است شما را مایوس کنند شرکت نکنید و از مشاورانی که به شما مطالبی را معرفی می کنند که اعتماد به نفس شما به دانسته هایتان سلب می شود دوری کنید.

پیامک: می خواستم به خاطر سایت خوب کانون و تخمین رتبه تشکر کنم.

سوال: من معدلم 19.73 و ترازم 5900 است به جز وظایف دوران جمع بندی چه کاری باید انجام بدهم؟

کاظم قلم چی: 12% از دانش آموزان تراز بالای 6000 دارند. این دانش آموز با این تراز و معدل وضعیت نرمالی دارد. پیشنهاد می کنم به جز شبیه سازی به این نکته توجه کنید که کدام مباحث را بخوانید و همین کار را محکم انجام دهید. این کار را بارها و بارها اجرا کنید دانش آموزهای موفق سال های گذشته هم جواب گرفته اند شما هم نتیجه خواهید گرفت دنبال کارهای عجیب نباشید.

وقتی آزمون ها را بررسی می کنم نمی توانم از مطالب بگذرم و می خواهم همه چیز را در کتاب خودآموزم وارد کنم که دوباره مرور کنم. کرم کیانی از باغملک

کاظم قلم چی: شما کمی گرایش وسواسی دارید و می خواهید هیچ چیز را از دست ندهید. ولی باید مدیریت اراده کنید و فقط مهم ها را وارد کنید باید از قدرت تشیخص استفاده کنیدو بگویید الان فقط مهم ها را باید بنویسم تا بعدا بتوانم از عهده اش بربیایم.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

Menu