گفتگو با محمد محرابی رتبه 16 کنکور ریاضی

در پاسخ تک تک سوالات این رتبه برتر نکات عمیقی نهفته است که می تواند برای شما داوطلبان کنکور نیز مفید باشد.

گفتگو با محمد محرابی رتبه 16 کنکور ریاضی

زنگ برنامه ریزی

3 خرداد 93

مصاحبه آرین احمدی با محمد محرابی رتبه 16 رشته ریاضی کنکور 92

در حال حاضر دانشجوی برق دانشگاه صنعتی شریف

سوال: چون در دوران جمع بندی هستیم بیان کنید که در 1 ماه آخر شما چگونه جمع بندی کردید؟ و روش خودتان را کامل توضیح دهید.

من روش 3 روز یکبار را کمی شخصی سازی کردم و چون اشکالاتم کم بود به روش دو روز یکبار آزمون جمع بندی را اجرا کردم و تعداد را افزایش دادم. سوالات کنکور را از سال 86 حل کردم هم داخل و هم خارج. این روش ایده خوبی است چون الان وقت خواندن مطلب جدید نیست به این روش مطالب کاملا مرور می شود.

سوال: آیا این کنکورها شباهتی با کنکور 92 داشت؟

بله خیلی زیاد. می توان راحت فهمید سوالات از چه مبحثی طرح می شود به عنوان مثال در درس شیمی سوالات از شیمی 2 شروع می شود از فصل 1 تعدادی سوال مطرح می شود سپس فصل بعد و الی آخر و گه گاه بین خارج و داخل می بینیم که سوالات خارج از کشور در کنکور داخل سال آینده تکرار می شود حتی گزینه ها هم مشابه است.

سوال: آیا در آزمون های جمع بندی کانون در سال گذشه حاضر بودی؟

بله من تمام آزمون ها را حاضر بودم و واقعا یکی از نکات آزمون های جامع کانون این بود که در این آزمون ها مشابه کنکور یک درس اختصاصی و یکی درس عمومی سخت طرح می شود و این موضوع خیلی به من در شبیه سازی با کنکور کمک کرد.

سوال: مبحثی بود که در ماه آخر نگران باشی و چه کردی آیا استرس گرفتی یا منطقی با آن کنار آمدی؟

درس نخوانده نداشتم اما مطالبی بود که نگران بودم که فراموش کرده باشم. به عنوان مثال لغات درس ادبیات. برای مرور آن ها هر شب به مدت 10 تا 15 دقیقه آن ها مرور کردم و آزمون های جامع هم کمک کرد.

سوال: اگر بخواهی درصد بدهی چقدر موفقیتت را به تلاش و سخت کوشی نسبت می دهی؟

90% موفقیتم را به تلاش نسبت می دهم. چون واقعا حجم مطالب بسیار زیاد بود از طرفی تا سال چهارم خیلی مطالب را دنبال نمی کردم و در نتیجه سال آخر تلاش زیادی کردم تا مطالب را خوب جمع بندی کنم.

سوال: واکنش شما نسبت به خستگی ها و ناامید شدن چه بود؟ و چگونه باانرژی جلو می رفتید؟

من چندین جمله مثبت شنیده بودم و آن ها را نوشته بودم و به دیوار اتاقم چسبانده بودم. وقتی به مشکلی برمی خوردم نگاه می کردم ببینم به کدام جمله مربوط است و از آن انرژی مثبت می گرفتم از طرفی بررسی می کردم که آیا جسمم خسته است یا انگیزه ام کم شده اگر جسمم خسته شده بود در حد چند دقیقه استراحت می کردم و اگر انگیزه ام کم شده بود با فکر کردن به آینده و رشته دوباره انگیزه خوبی به دست می آوردم و ادامه می دادم.

سوال آخر: چه مدت درآزمون های کانون شرکت می کردید؟ و نظرتان نسبت به آزمون های کانون چیست؟

من از ابتدای سال چهارم کانونی شدم و با آمادگی کامل در آزمون ها حاضر می شدم. و مهم ترین نقطه قوت آزمون های کانون را در این می دانم که برای هر بازه زمانی ای برنامه ویژه ای در نظر گرفته است به عنوان مثال برای فاصله بین ترم اول و دوم که بقیه از برنامه دور می شوند تفکر شده و برنامه خاصی در نظر گرفته شده است. این دوران ها را شناسایی کرده اند و برای آن ها برنامه دارند و من هم روی این موضوع حساب باز می کردم و بیشتر در این ایام ها جهش داشتم.

حرف پایانی محمد محرابی: امیدوارم داوطلبان طوری عمل کنند که بعد از کنکور از عملکرد خودشان راضی باشند.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

 

 

فایل های ضمیمه

گفتگو با محمد محرابی را دراینجا ببینید
Menu