گفتگو با پدر احسان صالحی رتبه 7 تجربی

گفتگو با پدر احسان صالحی رتبه 7 تجربی را در زنگ برنامه ریزی اینجا ببینید

گفتگو با پدر احسان صالحی رتبه 7 تجربی

برنامه زنگ برنامه ريزي

دوشنبه:  1393/01/25

مهمان برنامه : پدر احسان صالحي

كارشناس برنامه: پژمان عبدالهیان

...........................

 

گفتگو با پدر احسان صالحي رتبه  7 تجربي كنكور 92

ساكن كدام شهر هستيد؟

شهرستان خدابنده از شهر زنجان

در كدام دانشگاه درس مي خوانند در چه رشته اي؟

دانشگاه  تهران در رشته دكتراي داروسازي

عبدالهيان: شما حضور ذهن داريد كه آقا احسان پارسال اين  موقع چگونه درس مي خواندند؟

ايشان پارسال در اين موقع‌ها به شدت مشغول تحصيل بودند و كتابهاي كانون را استفاده مي كردند و برنامه هاي راهبردي كانون را پيش مي بردند.

عبدالهيان: آقا احسان چگونه با كانون آشنا شدند؟

ايشان يك خواهر بزرگتر از خودش دارد و يكسال كانوني بودند و از آن طريق به كانون علاقمند شد از سال پنجم ابتدايي در كانون ثبت نام كرد و از آن استفاده كرد و بعد از آن متناوب از سوم راهنمايي به صورت كامل با كانون همكاري داشتند.

عبدالهيان: در مورد خواهرشان مي توانيد صحبت كنيد كه الان چكار مي كنند؟

ايشان الان در رشته علوم اجتماعي مشغول تحصيل هستند .

عبدالهيان: مي توانيد بگوييد بزرگترين دستاوردي كه ايشان در طول اين 5 سال حضورشان در كانون چه بود؟

خدمات كانون بسيار زياد هست همين برنامه راهبردي و امتحاناتي كه هر دو هفته يكبار برگزار مي شود همه اينها براي موفقيت احسان بسيار ضروري بود و ماهرانه طراحي شده بود برنامه منظم امتحاني كانون‌ها كه هر دو هفته يكبار برگزار مي شد ومجلات و كتابهاي بسيار آموزنده كانون همه اينها بهترين وسيله براي دانش آموز ما بود، منطقه ما يك منطقه بسيار محرومي هست ولي با همه اينها اين كانون هست كه بايد به حقيقت و جدي عرض مي كنم كه اين خلا بسيار بزرگ مناطق محروم را توانسته است يك پلي بزند و اين خلا را پر كند و همين است كه دانش آموزان ما كه نمي توانستند با بچه‌هايي كه از امكنات بالايي برخوردار بودند برابري كنند توانسته است در دانشگاه تك رقمي بياورند و رقابت كنند.

عبدالهيان: مسائل آموزشي فرزندتان را شما بيشتر پيگيري مي كرديد يا مادر ايشان؟

هم بنده و هم مادرش، چون من دبير ادبيات بودم البته الان بازنشسته هستم. و هر دو در مواقع امتحانات و هم دو هفته يكبار مي آورديم ايشان را در جلسه و زماني كه امتحان مي دادند كارنامه را مي ديديم و يكي از ما مي خوانديم و احسان علامت مي زد و همانجا رتبه خود را در مي آورد و منتظر پاسخ قلم چي نمي شد و مي فهميد كه چند درصد زده است و با هم آن اشكالات را در مي آورديم و مي گفتيم كه مثلا در اين قسمت بيشتر به مطالعه نياز داشتيد و خيلي هم با آرامش و با روحيه بالا و فقط مي توانستيم به ايشان روحيه بدهيم و اتفاقا مادر ايشان رابطه بسيار خوب و صميمانه اي با احسان داشتند.

عبدالهيان: مهمترين كاري كه فكر مي كنيد براي احسان انجام داده ايد و فكر مي كنيد در موفقيتش تاثيرگذار بود را مي توانيد توضيح دهيد؟

همين كه خداوند عنايت كرد اين كانون را متوجه شديم و ايشان را در ثبت نام كرديم و از آن طريق اين امكانات را براي ايشان فراهم كرديم از قبيل كتاب، كتابهاي كانون مخصوصا كتابهاي آبي و بنفش و زرد كانون را كه خيلي استفاده ميبردند و البته غير از اين كتابها نشريات .

عبدالهيان: به عنوان يك دبير اگر بخواهيد به دانش آموزان ديگر توصيه بكنيد كه در كانون ثبت نام كنند چه توصيه اي داريد؟

بنده اگر مجددا يك فرزندي داشتم و مجددا مي خواستم ايشان را در كانون ثبت نام كنند از همان دوران ابتدايي در كانون ثبت نام مي كردم كه اين راه را بروند چون در آنجا نحوه تست زني و نحوه زمانبندي را كاملا محيا مي كند و بسيار بسيار از اين  جهت براي فرزندان بسيار  موفقيت آميز هست

براي پدرومادرها چه توصيه اي داريد؟

توصيه خاصي ندارم، توصيه دارم كه همه خانواده‌ها دانش آموزانشان را به كانون بفرستند و دنبال موفقيت فرزندشان باشند.

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.ir

منبع :

فایل های ضمیمه

گفتگو با پدر احسان صالحی رتبه 7 تجربی
Menu