گفتگو با پدر هانی صابرمقدم رتبه 31 تجربی در زنگ برنامه ریزی

گفتگو با پدر هانی صابرمقدم رتبه 31 تجربی در برنامه زنگ برنامه ریزی 26 اسفند

گفتگو با پدر هانی صابرمقدم رتبه 31 تجربی در زنگ برنامه ریزی

برنامه زنگ برنامه ريزي

دوشنبه:  1392/12/26

مهمان برنامه: پدر هاني صابرمقدم رتبه 31 تجربي

كارشناس برنامه: پژمان عبدالهیان

...........................

 

گفتگو با پدر هاني صابرمقدم رتبه 31 تجربي كنكور 92 از تهران

 

ايشان در چه دانشگاهي و چه رشته اي مي خوانند؟

دانشگاه پزشكي دانشگاه تهران

عبدالهيان: شما به عنوان پدر چه كاري براي فرزندتان انجام داده ايد؟

خانواده نقش مهمي در موفقيت فرزند در كنكور دارد ما همكاري زيادي كرديم براي موفقيت در آزمون و برنامه ريزي‌هاي فشرده اي داشتيم و در كنار همه هماهنگي‌هايي كه كرديم محور اين فعاليت‌ها و هماهنگي‌ها شركت در آزمونهاي قلم چي بودند و مهمترين قسمت به عنوان محوريت اين فعاليتها و مطالعات آزمونهاي قلم چي به صورت دو هفته يكبار بود كه هاني خودش را از طريق اين آزمونها ارزيابي مي كرد و مرحله به مرحله رتبه خودش را و نحوه آزمون دادن وی را ارزيابي مي كرد و به تدريج پيشرفت ميكرد، در كنار اين فعاليتهايي كه داشت ما هم كمك مي كرديم با فراهم كردن شرايط خانه و سكوت و آرامش و همينطور مسافرتها و ديدوبازديدهاي كمتر، سعي مي كرديم كه آرامش و خواسته‌هايش را برآورده كنيم از طرفي كتبي كه مربوط به آزمونها مي شد را تهيه مي كرديم كه بتواند موفق شود و خيلي مفيد بود اين برنامه هايي كه داديم به ايشان و نقش پشتيبان ايشان هم خيلي مهم بود.

عبدالهيان: شما شده بود كه اين برنامه را مطالعه كرده باشيد ودر جريان مباحثي كه هاني امتحان مي دهد قرار داشته باشيد؟

من به صورت كلي در جريان فعاليتهاي ايشان بودم و با پشتيبانشان جلسه حضوري داشتم ولي در ريز جريانات نبودم مخصوصا از آزمونهايي كه برگزار مي كردند و ترازهايي كه مي آورند در جريان بودم و خيلي خوشحال بودم كه آزمون به آزمون ترازش پيشرفت ميكرد و برايم جالب بود كه پشتيبان خيلي موثر مي تواند باشد و تستهايي كه كانون برگزار مي كردند خيلي مي توانست موفقيت آميز باشد و من اين موفقيت را در آزمونهاي بعدي مي ديدم و آزمونهايي كه برگزار مي شود خيلي شبيه كنكور بود و اين باعث مي شد كه يك آمادگي ذهني براي هاني ايجاد شود و يك آمادگي از قبل براي كنكور واقعي داشته باشد از جهت اينكه اين آزمونها هم بسيار شبيه آزمون كنكور اصلي بود مي توانست از لحاظ روحي خيلي آمادگي ايجاد كند به طوري كه روز آزمون واقعي كنكور اصلا استرس نداشت در حالي كه ما مي دانيم خيلي از دانش آموزان مطالعه سنگيني دارند و اطلاعاتشان بالاست ولي يكي از عوامل شكست در آزمونها استرسي است كه در زمان آزمونهاي كنكور دارند اما اين آزمونهاي كانون باعث شد كه علاوه بر بار علمي كه ايشان به دست آورده بود باعث شده بود كه استرس او در زمان كنكور كاهش پيدا كند.

عبدالهيان: شما يا همسرتان بيشتر پيگير مسائل درسي ايشان بوديد ؟

طبعا مادرها بيشتر پيگير مسائل درسي فرزندان هستند و بيشتر روي دوش مادرش بود ولي من هم دورادور به اصطلاح در حاشيه دستي بر آتش داشتيم ولي زحمت اصلي روي دوش همسرم بود.

عبدالهيان: بيشتر توضيح دهيد كه شما اساسا در ايام نوروز براي فرزندتان چكار كرديد؟

من معتقد هستم براي به دست آوردن اهداف بزرگ بايد تلاش بسيار كرد، موفقيت در كنكور و قبولي در پزشكي دانشگاه تهران  يك هدف بزرگي هست و براي رسيدن به اين آرزوي بزرگ يك تلاش زيادي مي خواهد، يكي از راهنمايي‌هايي كه كانون به ما كرده است همين ديد و بازديدها را كوتاه كردن و مهماني نرفتن ها و مسافرت نرفتنها بود، ما يك سال گذشته و حتي دو سال گذشته قبل از كنكور را ما تقريبا تمام مسافرتها و اكثر ديدوبازديدها را كم كرده بوديم مخصوصا در آن يكسال پيش دانشگاهي و دقيقا در يكسال پيش دانشگاهي حتي مسافرتهاي كوتاه نرفتيم و تمام شرايط خانه تحت‌الشعاع مطالعه ايشان قرار گرفته بود و حتي تلويزيون اكثر اوقات خاموش بود يا صدايش كم بود و هيچگونه سروصداي اضافي در محيط خانه نبود و مهماني نمي داديم و نمي رفتيم و حتي در ايام عيد هم ديدوبازديدي به آن صورت نداشتيم و همه فاميل شرايط ما را مي دانستند و براي آنها توضيح داده بوديم و درك كرده بودند و ما از راهنمايي‌هاي كانون هم استفاده ميكرديم و به نتيجه هم رسيديم.

عبدالهيان: شما فرزند ديگري هم داريد؟

بله دختر من كلاس هفتم هستند

عبدالهيان: ايشان معترض نبودند كه در اين ايام عيد برنامه تغيير كرده است؟

من جالب است كه بگويم دختر من هم تيزهوشان قبول شده است و روحيه مطالعاتي و درسخوان هستند و فرهنگ خانواده و فضاي خانواده ما يك فضاي مطالعاتي هست و به خانواده ها توصيه مي كنم از اين فضاي كنكور استفاده كنند و يك فرهنگ مطالعاتي را در خانه ايجاد كنند و بعد در آينده اين فضا را حفظ كنند چون در اكثر خانواده ها كمتر فضاي مطالعاتي مي توانيم ببينيم اين است كه دختر من معترض نبود و همكاري خوبي داشت.

عبدالهيان: هاني از چه مقطعي عضو كانون شد؟

از سوم دبيرستان عضو كانون شدند و از راهنمايي پشتيبان استفاده مي كردند و در آزمونها پيگير و مداوم شركت مي كردند

عبدالهيان: چه توصيه اي براي دانش آموزان داريد؟

اگر بخواهيم افراط و تفريط را در نظر بگيريم من به طور متوسط توصيه ميكنم از سال دوم يا سوم دبيرستان پيشنهاد مي كنم در آزمونها شركت كنند و از كانون استفاده كنند و خيلي از خانواده‌ها فشار زياد و مضاعفي مي آورند روي فرزندشان ما نبايد فشار مضاعف بياوريم و نبايد خيلي بي مسوليت باشيم و به طور متوسط از سال دوم يا سوم دبيرستان اگر عضو كانون شوند و از راهنمايي‌هاي پشتيبان استفاده كنند اين دو سال آخر را مي توانند به نحو احسنت برنامه ريزي كنند و در جهت موفقيت خودشان برنامه ريزي خوب و مدوني داشته باشند.

عبدالهيان: براي پدرومادرها چه توصيه اي داريد؟

توصيه مي كنم ، البته آن كاري كه من در خانه خودم انجام داده بودم اين است كه در همه خانواده ها بحث هست و هر گونه بحث و جشني و سروصدايي در خانه كم شود و فقط و فقط تمام فضاي خانه در اختيار دانش آموز قرار گيرد و آرامش دانش آموز بايد حفظ شود و اصلا استرس وارد نكنند به دانش آموز و تماما از راهنمايي‌هاي پشتيبان و راهنمايي‌هاي كانون استفاده كنند چون بسيار موثر است و بسيار كانون تجربه دراز مدت و طولاني در اين مدت دارد و همه خانواد‌ه‌ها دوست دارند كه فرزندشان موفق شوند ولي برنامه ريزي شايد نتوانند كنند اگر از آزمون و برنامه هاي كانون  استفاده كنند خيلي مي تواند مفيد باشد در جهت برنامه ريزي صحيح.

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.ir

منبع :

Menu