گفتگو بامادر علی محمدی رتبه 12 تجربی در زنگ برنامه ریزی

گفتگو بامادر علی محمدی رتبه 12 تجربی در زنگ برنامه ریزی 12 اسفند را اینجا ببینید

گفتگو بامادر علی محمدی رتبه 12 تجربی در زنگ برنامه ریزی

زنگ برنامه ريزي

دوشنبه: 1392/12/12

مهمان برنامه: مادر علي محمدي

.................................

"گفتگو با مادر علي محمدي رتبه 12 تجربي در كنكور 92 از خلخال"

عبدالهيان: فرزند شما از چه سالي از خدمات كانون استفاده كردند؟

از سال اول دبيرستان 

عبدالهيان: نحوه آشنايي ايشان با كانون به چه صورت بود؟

از تبليغات و فرزندان فاميل‌ها بود و ما هم از سال اول تصميم گرفتيم كه ايشان را ثبت نام كنيم

عبدالهيان: در  طول اين 4 سال دبيرستان در آزمون ها چگونه بودند؟

مي توانم بگويم در اين 4 سال يعني سعي مي كرد كه هيچ گونه غيبتي در آزمون ها نداشته باشد و كاملا با برنامه قلم چي پيش مي رفت و تمام برنامه درس خواندن و زندگي اش با برنامه قلم چي بود چون شهر ما هم همچنان امكانات ديگري نداشت توانستيم با برنامه آقاي قلم چي ايشان پيشرفت كند.

عبدالهيان: چه رشته اي مي خواند؟

پزشكي دانشگاه تهران

عبدالهيان: اين برنامه ريزي كه گفتيد قاعدتا بايد در ذهن ايشان نهادينه شده باشد آيا ايشان در طول تحصيل دانشگاهي هم از اين تيپ برنامه ها استفاده مي كنند؟

بله حتما و پشتيبان هم هستند و هنوز هم با آقاي قلم چي همكاري دارند.

عبدالهيان: در طول اين دوراني كه تحصيل داشتند شد هيچوقت دچار افت آموزشي هم شوند؟

افت آموزشي بعضي اوقات مي شد چون به هر حال درس هم ميخواندند و شايد به درس خود نمي رسيدند و ما هميشه پيگير بوديم و كارنامه ايشان را مي ديديم و نمودار كارنامه را مي ديديم و به هر حال درسهايي كه درصد پايين داشت را بررسي مي كردند و سعي مي كردند براي بار ديگر كه مي خواستند آزمون بدهند پيشرفت كنند.

عبدالهيان: پس هيچوقت در طول اين مسير كه بود اگر افت هم مي كرد نااميد نمي شد؟

نخير سعي مي كرد بررسي كند كه چرا افت كرده است و درصدهايش را بررسي مي كرد و سعي مي كرد كه پيشرفت كند.

عبدالهيان: شما بيشتر در مسائل آموزشي ايشان نظارت داشتيد يا همسرتان؟

سعي مي كرديم هر دو باشيم ولي بيشتر پدرشان پيگيري مي كرد.

عبدالهيان: نقش خود شما و همينطور همسرتان در موفقيت ايشان به چه صورت بود؟

ما سعي مي كرديم آرامش خانه را حفظ كنيم و آن برنامه ريزي كه ايشان مي گفتند برنامه قلم چي اين را داده است كه من درس بخوانم ما هم به آن ارزش قائل بوديم و با آن برنامه پيش مي رفتيم  واقعا تمام كارهايش با دفتر برنامه ريزي و برنامه راهبردي بود.

عبدالهيان: شما اگر بخواهيد به دانش آموزان ديگر توصيه كنيد كه به كانون بيايند چه زماني را مناسب مي دانيد؟

هرچه زودتر بهتر، من خودم يك فرزند ديگر دارم كه فكر مي كنم الان هم دير كرده ام و امسال هم حتما سعي مي كنم عضو كانون كنم و سال اول دبيرستان هستند، من حتي آرم قلم چي را  در روي ديوار خانه ثبت كرده ام كه فرزندانم بدانند كه هميشه براي پيشرفت قلم چي هست.

عبدالهيان: شما در بين عوامل موثر كه در خدمات كانون ديديد كدام را تاثيرگذارتر مي دانيد؟

دفتر برنامه ريزي كه دارد خيلي خوب است و دانش آموزان با اين برنامه خوب پيش مي روند  و زماني كه علي من قبل از كانون مي گفتم كه درس بخوان هميشه مي گفت نمي دانم چه بخوانم و چكار كنم ولي با دفتر برنامه ريزي و برنامه راهبردي راه و روش درس خواندن را پيدا كرده اند و هر روز هم بهتر شدند.

عبدالهيان: مي شود راجع  به برنامه راهبردي و دفتر برنامه ريزي كمي بيشتر صحبت كنيد؟

دفتر برنامه ريزي را هميشه بعد از اينكه كارنامه خود را مي ديد دوباره  برنامه ريزي مي كرد براي دو هفته بعد كه مي خواست آزمون بدهد و يادداشت مي كرد كه كدام درس را افت كرده است و كدام درس نقطه قوت اوست و چي بايد بخواند و در كدامها درصدش كم بوده است و با آن پيش مي رفت.

عبدالهيان: از منابع مطالعات  چيزي به ذهن داريد؟

تمام كتابهايش براي كانون بود كتاب زرد و سبز كانون بود و الان هم هست

عبدالهيان: اگر توصيه اي براي پدرومادرها داريد بفرمائيد؟

سعي كنند ايام نوروز را در پيش داريم حتما يك مقدار از تفريحات خود بزنند و به اين برنامه هاي قلم چي اهميت دهند و با آن پيش بروند كه انشاءالله فرزندانشان حتما موفق شوند.

....................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

WWW.ICTPRESS.IR

منبع :

فایل های ضمیمه

گفتگو با مادر علی محمدی رتبه 12 تجربی
Menu