گفتگو با قبولی نمونه دولتی دهم درسا کریمی از نظراباد

گفتگو با قبولی آزمون نمونه دولتی دهم درسا کریمی از نظراباد

گفتگو با قبولی نمونه دولتی دهم درسا کریمی از نظراباد

نام و نام خانوادگی : درسا کریمی

پایه : نهم

نام شهر و استان: نظرآباد، البرز

شغل و تحصیلات مادر : خانه‌دار

شغل و تحصیلات پدر: کارمند شرکت

مصاحبه‌گر: دکتر محبوبه مولوی

 

لطفا خودتان را معرفی نمایید و بگویید در چه آزمونی قبول شده اید؟ 

من درسا کریمی دانش آموز پایه نهم هستم که در ازمون مدرسه نمونه دولتی شهید آوینی در رشته تجربی پذیرفته شده ام. 

 

آیا توانستید در جلسه ازمون سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟ 

بله ، چون قبلا بارها در ازمون شرکت کرده بودم و تقریباً آشنا به انواع سوالات بودم. این مهارتی است که وقتی تست می زنیم و آزمون می دهیم ، به راحتی می توانیم بعد بارها تکرار کردن سوالات ساده از بقیه سوالات تشخیص بدهیم.

 

آیا در جلسه ازمون از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ آیا وقت کم آوردید؟ 

بله، و با این روش وقت اضافه هم آوردم. چون روی سوالاتی که سخت نبود یا می دانستم زمان زیادی می برد، اصلاً وقت نگذاشتم. برای مثال یه متن طولانی عربی که نیاز به تحلیل زیادی داشت. آن سوال رو رد کردم و وقتی به پایان دفترچه رسیدم ، آن سوال رو مجدد بررسی کردم.

 

آیا سوالات آزمون های کانون را تحلیل می کردید؟ چگونه توضیح دهید. 

بله ، مخصوصا روز قبل از آزمون سوالات کانون رو بررسی می کردم و با ویدیوهای آموزشی که آزمون رو تحلیل می کردند ، نکته‌ سوالات رو بررسی می کردم.

 

مهم‌ترین دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟ 

من خیلی دیر شروع برای خواندن برای نمونه دولتی کردم، بخاطر همین ، تحلیل آزمون‌ها و سوالات کانون و کتاب های تست در آن زمان کم خیلی کمکم کرد.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

وقتی به طور مدام آزمون‌ می دهید، باعث می شود که من حتماً برای آزمون ها درس بخوانم و این خیلی موثر می تواند باشد. دقیقاً مثل زمانی که وقتی یک معلمی مدام از دانش‌آموزها امتحان می گیرد، باعث می شود، دانش‌آموزها در طی هفته برای آمادگی در آزمون شان درس بخوانند و این خیلی کمک کننده است.

 

فایده شرکت کردن در آزمون های کانون برای شما چه بود؟ 

آشنایی با تست‌های سطح بالا، مخصوصا وقتی که آزمون‌ها زمان مشخصی هم داشتند و می توانستیم تکنیک های مدیریت زمان را هم استفاده بکنیم.

 

آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید. 

من خودم اولویت بندی می‌کردم. مثلا اگه یک درسی رو مشکل داشتم یا نخوانده بودم، صد درصد آن را اول از همه می خواندم. یا دروس حفظی رو در طی چند روز مدام تکرار می کردم و می خواندم که توی ذهنم تثبیت بشود.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

همیشه در آزمون سوالاتی هستند که برای من آشنا هستند، یا نکته‌های جدید دارند و تکنیک‌های مخصوص به خودشون را دارند. من اگر چنین سوالاتی در آزمون‌ها می دیدم، با ویدیو‌های آموزشی و.. سعی می‌کردم نکات جدیدشون رو یادداشت کنم.

 

 به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دادید؟ 

خب تقریبا ۶ تا ۸ ساعت برای درس خواندن و ۲ تا ۳ ساعت برای تست زدن. البته در روزهای آخر که امتحان های خرداد تموم شد و چند روز برای آزمون مهلت داشتیم، تقریبا ۴ تا ۵ ساعت برای تست زدن اختصاص می دادم.

 

آیا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله، گاهی اوقات پیش می آید که ما نتوانیم به برنامه‌ای که می نویسیم پایبند باشیم. ولی در کل خیلی می تواند کمک کننده باشد. چون هر آدمی کارهای خیلی زیادی دارد و اگر نخواهد که آنها رو یادداشت کند و طبق اولویت‌هاش پیش ببرد، بخشی از کارها رو ممکنه یادش برود، ناخواسته زمان کارهای مهمتر رو به زمان کارهای دیگر اختصاص بدهد و.. و اینگونه زمانش از دست می رود و عملاً به هیچ کدام از کارهایش نمی رسد.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین کتابی که به شما کمک کرد چه بود ویژگی آن را توضیح دهید. 

بهترین کتابی که به من کمک کرد ۳۲ استان بود. که واقعا خیلی کمکم کرد. این کتاب آزمون های ورودی سال های اخیر رو جمع آوری کرده و به‌شدت می تواند برای دانش‌آموزهایی که می خواهند آزمون ورودی بدهند، مفید باشد.


برنامه شما برای مطالعه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی چگونه بود؟ 

من از اول اصلا تصمیم نداشتم که در این آزمون ها شرکت کنم، اما بعد از چند آزمون سعی می کردم آزمون‌های کانون رو در این نوع سوالات تحلیل کنم و نکاتش رو بررسی کنم. البته برای تست زدن، زمان می گرفتم. این به من خیلی کمکم می کرد و باعث شد سرجلسه آزمون وقت اضافه بیاورم.

 

بهترین درس شما در آزمون نمونه دولتی به نظرتان کدام درس بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید. 

ادبیات. ۱۲ پاسخ صحیح بدون غلط. برای ادبیات فقط و فقط نیاز است که مسلط به کتاب باشید. این یعنی از متن درس‌ها نکته برداری بشود و تسلط کامل در تمام بخش ها باشد. بعد از تسلط فقط تست زدن است که می تواند تمرکز بالا را روی این درس به وجود بیاورد. چون واقعاً سوالات ادبیات در آزمون‌های کانون به نظر من با سوالات ورودی متشابه بودند و این برای من خیلی کمک کننده بود. ادبیات درسی است که در این آزمون به شدت کمک کننده است.

 

پیگیر اموزشی شما چه کسی (پدر ، مادر، خواهر برادر و ..) است؟ ایشان چگونه به شما کمک می کردند؟ 

پدر و مادرم، آنها تشویقم می کردند و این به من خیلی انگیزه برای درس خواندن می داد. همچنین آنها همیشه پیگیر کلاس های آموزشی ام هم بودند.

Menu