گفت وگو با ملیکا مهدوی؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم از کرمانشاه

هدف من تقویت سواد درسی و قبولی در آزمون تیزهوشان می‌باشد. آزمون‌ها باعث رشد فکری من و آمادگی بیشتر برای امتحانات و تقویت نمراتم شده است .

گفت وگو با ملیکا مهدوی؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم از کرمانشاه

نام و نام خانوادگی: ملیکا مهدوی

پایه: نهم

نام شهر و استان: کرمانشاه_ کرمانشاه

میانگین تراز: ۶۵۸۲

سال ‌های حضور در کانون: 2سال

مصاحبه‌گر :فاطمه حیدری

 

  1. هدف شما از شرکت در این آزمون ها چه بود؟

هدف من تقویت سواد درسی  و قبولی در آزمون تیزهوشان می باشد. آزمون ها باعث رشد فکری من و آمادگی بیشتر برای امتحانات و تقویت نمراتم شده است .من با شرکت در آزمون ها توانستم با انواع آزمون ها و نحوه سوال دادن آشنا بشوم .


  1. چگونه با کانون آشنا شده اید؟ آیا عضوی از خانواده شما عضو کانون بوده است؟ 

چند نفر از آشنا هایی که داشتیم کانون را به مادرم معرفی کردند و چون تبلیغات زیادی هم از کانون دیده بودیم تصمیم گرفتم به آموزشگاه بروم و بعد از پرس و جو در آزمون ها ثبت نام کردم . 

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان امسال چیست؟

 احتمالا برنامه من از این است که دروس اصلی پایه هشتم  و هفتم مثل ریاضی و علوم و فارسی را مرور کنم تا کاملا به آن ها مسلط شوم و بعد از آن شروع به خواندن پایه نهم برای آمادگی بیشتر در سال تحصیلی آینده کنم.


  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟ چرا؟

اولویت اصلی من نگاه به آینده می باشد. می خواهم تسلط کافی بر دروس پایه نهم داشته باشم و آن ها را تقویت کنم تا نمرات عالی در سال تحصیلی از آن کسب کنم.


  1. از چه منابعی در تابستان امسال استفاده خواهید کرد؟

منابع مشخصی مد نظرم نمی باشد . بیشتر از آزمون ها و پی دی اف های سایت قلمچی استفاده می کنم و در آزمون ها نیز شرکت کرده ام تا سوالات بیشتری حل کنم و بیشتر با آن ها آشنا شوم .

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله مطابق برنامه راهبردی مطالعه می کنم و مطابق این برنامه ، هفتگی برنامه ریزی انجام می دهم و روز های هفته ام را با پیش بردن مطالعه و تست زدن در بازه مرور طی می کنم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

دروس فارسی ،علوم ، ریاضی و زبان نقطه قوت من می باشند . برای تقویت درس زبان ، کلاس زبان ثبت نام کرده ام .درس هایی مثل علوم و فارسی را ابتدا سطحی می خوانم سپس خط به خط مطلب را حفظ می کنم و یاد می گیرم سپس مطلب خوانده شده را برای خودم بازگو می کنم و خلاصه آن چه خوانده ام را می نویسم . بیشتر سعی می کنم درس ها را در دفعات بیشتری مرور کنم . برای درس ریاضی روش من خواندن نکات و جزوه کلاس ها و .‌.. در ابتدا می باشد سپس با حل کردن نمونه سوالات آن را تثبیت می کنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 بله . تکمیل دفتر برنامه ریزی باعث می شود کارهایی که قرار است انجام دهم را از قلم نیفتد و باعث می شود برنامه ام روی نظم و ترتیب جلو برود .


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

سوالاتی که اشتباه پاسخ داده ام را چک می کنم  و اشکالاتم را یادداشت می کنم تا سر فرصت آن ها برطرف کنم و قبل از آزمون مرور کنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده ام سعی کرده اند همیشه بهترین ها را برای  من فراهم کنند و از لحاظ مالی من را تامین کرده اند تا در درس هایم موفق باشم .


  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

 قسمت دانلود پی دی اف سوالات و نمونه سوالات کانون و همچنین برای چک کردن کارنامه ها از سایت کانون استفاده می کنم.

 

  1. نظرتان در مورد آزمون های قلمچی چه می باشد؟

 خیلی مناسب و خوب هستند و باعث میشه با آمادگی بیشتر با آزمون ها و چالش های پیش رو  مواجه بشویم و آماده باشیم تا در آزمون ها و مراتب بالاتر شرکت کنیم.

 

  1. توصیه ای برای دانش آموزانی که قصد دارند در آزمون ها شرکت کنند دارید؟ 

اگر کسی هنوز در آزمون ها شرکت نکرده است و می خواهد شروع کند توصیه من این است که اگر پتانسیل کافی و هدف مشخصی ندارد ، پا در این مسیر نگذارد  زیرا بدون علاقه و هدف داشتن از انجام کار زده می شوند حتما باید دقت کنند که برنامه ریزی مناسب مطابق با برنامه راهبردی و برنامه درسی خود تهیه کنند در برنامه خود از تست زدن غافل نشوند و ساعات مشخصی را برای مطالعه انتخاب کنند . اگر این کار را انجام ندهند و به برنامه خود اهمیتی ندهند به موفقیت  نمی رسند و به جای پیشرفت ، پس رفت می کنند و کم کم امید خود را از دست می دهند و از هدفشان دلسرد می شوند . چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که شکست را نپذیرند و از پایین آمدن تراز خود نترسند و تلاششان را بیشتر کنند.

  

Menu