گفت وگو با مریم کویلی؛ عضو باشگاه پانصدتایی دوازدهم تجربی

برنامه ام این است که کل مباحث دهم و تا جایی که تایم داشته باشم بخش هایی از مباحث یازدهم را بخوانم تا با آسودگی خیال دوازدهم را شروع کرده و پیش ببرم.

گفت وگو با مریم کویلی؛ عضو باشگاه پانصدتایی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: مریم کویلی

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: کرمانشاه - کرمانشاه

معدل : 19

سال‌های حضور در کانون: 1 سال

مصاحبه‌گر : نگین رستمی


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من محک زدن خودم در درس های مختلف و همچنین  پیدا کردن و رفع ایرادهایی که در مباحث درسی داشتم بود و   با این تعداد آزمون هم استرسم کاهش پیدا می کرد و  هم باعث می شد مدیریت زمان بهتری داشته باشم.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

سعیم بر این بود که سوالاتی که اطمینان دارم را پاسخ دهم و بعد از هر آزمون با تحلیل هایی که انجام می دادم تعداد اشتباهاتم در آزمون های بعدی را به حداقل می رساند.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان امسال چیست؟

برنامه ام این است که کل مباحث دهم و تا جایی که تایم داشته باشم بخش هایی از مباحث یازدهم را بخوانم تا با آسودگی خیال دوازدهم را شروع کرده و پیش ببرم.


  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

نگاه به گذشته چون دغدغه ام این است که در تابستان مباحث پایه دهم و یازدهم را به تسلط برسانم و با آمادگی از مهر ماه به دروس دوازدهم بپردازم.


  1. از چه منابعی در تابستان امسال استفاده خواهید کرد؟

از کتاب های درسی استفاده می کنم و جهت افزایش تسلط و آگاهی از شرایط خودم  در همه آزمون های کانون شرکت می کنم همچنین از  نمونه سوالات سایت کانون هم بهره می برم.

 

  1. شرکت در آزمون‌های تابستان گذشته چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

شرکت در آزمون های تابستان باعث می شد تسلطم روی مباحث خیلی بیشتر شود و نسبت به افرادی که در ایام تابستان درس نمی خواندند و آزمون نمیدادند جلوتر باشم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

بله شرکت می کردم چون بنظرم شرکت در این آزمون ها باعث آگاهی بیشتر از وضعیتم بود و این آزمون ها به من کمک می کرد با تسلط و آمادگی بیشتری در آزمون اصلی حضور داشته باشم و در این آزمون حداقل تعداد اشتباهات را داشته باشم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

همیشه نقاط ضعف و قوت خود را در آن ها پیدا می کردم و از وضعیت خود آگاهی داشتم و برای پیشرفت بیشتر روی نقاط ضعفم کار می کردم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، به این شکل که 70 درصد درس ها را در هفته اول با تسلط بالا مطالعه می کنم و تست می زنم و هفته دوم بقیه مطالب و مرور کلی مطالب هر دو هفته .


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من دو درس فیزیک و شیمی است و روش مطالعه من به این شکل است که در هر دو درس  ابتدا  کتاب درسنامه را مطالعه کرده و نکات آن را یادداشت می کنم و سپس سراغ حل تست می روم و هر جا در حل تست دچار مشکل می شدم مجدد به نکاتی که یادداشت کردم مراجعه کرده و اگر باز هم نمی توانستم آن تست را حل کنم پاسخنامه را مطالعه کرده و نکته آن را یادداشت می کنم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا با استفاده از کلیدهای منتشر شده سوالات غلط و نزده را پیدا کرده و مجدد سوالات غلط را حل کرده و با پاسخ نامه تشریحی تطبیق داده و ایرادات خود را در دفتر تحلیل آزمون یادداشت می کنم و برای هر آزمون آن ها را مرور می کنم که در آزمون های بعدی تعداد اشتباهاتم کاهش یابد.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم هم از نظر آموزشی و هم انگیزشی بسیار به من کمک می کنند.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله جهت دریافت کارنامه و شرکت در آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری و همچنین مطالعه مصاحبه افراد برتر که از روش هایی که استفاده کرده اند بهره برده و بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم.

 

Menu