مریم پرویز زاده قهرمان پیوستگی

مریم پرویز زاده قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی -خرم آباد

مریم پرویز زاده قهرمان پیوستگی

 

نام و نام خانوادگی: مریم پرویززاده

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: خرم آباد - لرستان

میانگین تراز: 5689

معدل: 19/42

سال های حضور در کانون: ۴ سال (از نهم تا دوازدهم)

چند آزمون شرکت کرده اید: به مدت ۴ سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد - دیپلم

 

 

مصاحبه گر: لادن عسگری

 

 

  1. 1. با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی برای کنکور تیرماه گرفتید؟

با توجه به سطح کنکور اردیبهشت تصمیم گرفتم تمرکز بیشتری روی متن کتاب و نکات و شکل های زیست داشته باشم و روی سرعتم در دفترچه دوم بیشتر کار کنم.

 

 

  1. 2. برای دوران جمع بندی چه برنامه‌ای دارید؟

در دوران جمع بندی بهترین روش، زدن آزمون های سه روز یکبار و کنکور های سال های گذشته است.

  

 

  1.  3. چه برنامه‌ای برای هفته تورق سریع دارید؟

در تورق سریع به مرور نکات زیست،  حفظیات شیمی و زمین و فرمول های ریاضی و فیزیک میپردازم‌.

 

 

  1. 4. آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

بله البته، از تکنیک ها استفاده کردم بخصوص تکنیک زمان های نقصانی.

 

 

  1. 5. بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام درس بود؟

بهترین درس زیست با نمره 75/19 بود روش مطالعه ام برای این درس ابتدا آموزش و نوشتن نکات مهم دبیر بعد خواندن کتاب به صورت روزنامه وار وبعد تمرکز روی گفتار ها و شکل های کتاب و زدن تست و سوالات تشریحی نهایی بود که نتیجه هم داد.

 

 

  1. 6. آیا سوالات کنکور ارد‌یبهشت را تحلیل کردید؟

بله تحلیل کردم و بر اساس تحلیل کنکور اردیبهشت ماه برای کنکور تیرماه جمع بندی را انجام دادم.

 

 

  1. 7. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ 

اولین تراز در مهر 6256 و آخرین تراز در تیر 6247  در طول سال تغییرات زیادی داشته ام و دلیلش هم تحلیل آزمون های اخیر بالا بردن تعداد تست و میزان ساعت مطالعه ام بود.

 

 

  1. 8. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث میشود طبق یک برنامه در طول سال پیش برویم و با توجه به بودجه بندی آزمون ها می توانیم چند بار درس ها را مخصوصا دروس پایه را جمع بندی کنیم از طرفی میتوانیم مهارت آزمون زدن و مدیریت زمان را بارها تمرین کنیم.

 

 

  1. 9. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

کارنامه کشوری و کارنامه پنج نوع درس رو بیشتر استفاده میکردم چون نشان میدهد کدام درس ها نقطه قوت و کدام درس ها نقطه ضعف ما هستند و برای برنامه ریزی بهتر میتوانیم از این کارنامه ها استفاده کنیم.

 


10. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

بله شرکت میکردم، چون من کمی نیم سال اول تنبلی کردم  از برنامه آزمون ها عقب افتادم و فقط توانستم تعداد کمی را شرکت کنم به نظرم سوالات خوبی دارن و آزمون هدف‌گذاری باعث میشود هفته  دوم را بهتر برنامه ریزی کنیم و بدانیم روی چه مباحثی نیاز به تمرکز داریم و مشابه پارسال هم باعث آمادگی بهتر ما میشود و برای جمع بندی روز قبل آزمون مناسب است.

 


  1. 11. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟

بله تقریبا آزمون های آخر رو توانسته بودم با کانون پیش بروم، شخصی سازی میکردم اول برنامه آزمون دو هفته بعد را می‌دیدم و صفحات دروس را علامت میزدم و با توجه به زمان باقی مانده مشخص میکردم برای هر درس طبق سختی یا آسانی مبحث، کامل به برنامه می‌رسیدم یا نه. اگر برای درسی نمی‌توانستم کامل مطالعه داشته باشم سعی میکردم 70 - 80 درصد مطالب را بخوانم و بقیه  را حذف میکردم و در طول هفته  دوم سعی میکردم روی همان مطالب تعیین شده به تسلط برسم .

 

 

  1. 12. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

برای تحلیل همه سوالات را تحلیل میکردم بعد از ظهر بعد از آزمون تحلیل را شروع میکردم و بعضی وقت ها تا روز شنبه هم طول می‌کشید اول از دروس زیست و شیمی شروع میکردم و بعد به سراغ ریاضی و فیزیک میرفتم ابتدا سوال هایی را که سر جلسه شک داشتم و یا مطلب به طور ناقص توی ذهنم بود ولی نزده بودم را تحلیل میکردم بعد به سراغ سوالات غلط میرفتم و تمام نکات را در کتاب یا دفتر یادداشت میکردم.

 

 

13. به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟

به طور میانگین نیم سال اول 8 تا 10ساعت مطالعه میکردم از نیم سال دوم به بعد ساعت مطالعه ام را به بالای 10 ساعت رساندم، همچنین 60 درصد زمانم را به تست اختصاص میدادم.

 

 

  1. 14. دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

بله از لحاظ درسی باعث میشود آدم با خودش رقابت کند و سعی کند از دیروز بهتر باشد و بیشتر تلاش کند، از طرفی چون برای هر درس ساعت مطالعه و تعداد تست را ثبت میکنیم با توجه به نتایج آزمون ها میشود فهمید تلاشمان برای هر درس کافی بوده است یا نه. از لحاظ غیر درسی هم به دقیق تر  شدن و رعایت تعادل و نظم کمک می‌کند.

 

 

  1. 15. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟

کتاب های آبی سه سطحی و زرد جمع بندی، کتاب های جمع بندی برای دوران نوروز که به جمع بندی میپردازیم مناسب است کتاب های آبی برای تست های آموزشی مناسب هستند و کتاب های سه سطحی سوالات نسبتا دشوار و دشوار برای آموزش و تسلط و سطح دشوار تر برای تسلط بیشتر و تبدیل دروس به نقطه قوت واقعا خوب هستند.

 

 

  1. 16. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

برای دروس دهم و یازدهم درس زیست اول مرور نکات کتاب و شکل ها بعد حل آزمون های جمع بندی (در طول سال زدن آزمون از هر مبحث و زدن تست های مهم و هایلایت شده و در دوران جمع بندی زدن آزمون ترکیبی از زیست دو پایه) برای درس شیمی مرور کتاب و زدن آزمون های ترکیبی دو پایه و روتین برای مسائل شیمی برای درس ریاضی و فیزیک حل آزمون مبحثی و تمرین تست های زیاد و در آخر زدن آزمون بسیار موثر است .

 

 

  1. 17. برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟

اولویت من برای تابستان اول جمع بندی دروس پایه بود از تیر ماه تا هفته ی دوم شهریور به مطالعه دروس پایه (زیست و شیمی و ریاضی دو پایه و فیزیک یازدهم) و بقیه زمانم رو به مطالعه شیمی و ریاضی دوازدهم برای آشنایی با این دروس اختصاص دادم.

 

 

  1. 18. بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ 

ریاضی، من به این درس علاقه دارم و نقطه قوت من است اول آموزش و حل تمرین کتاب درسی بعد زدن تست های آموزشی و تست زمان دار،  همچنین حل آزمون زیاد هم خیلی به من کمک کرد.

 

 

  1. 19. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ 

بله بعد از آزمون به سراغ سایت میروم و مقاله ها و  مصاحبه ها را میخوانم و کارنامه ام را میبینم.

 


  1. 20. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

از قسمت مصاحبه ها و صفحه شخصی بخش کارنامه ها زیاد استفاده می کردم.

Menu