محمد مهدی فریدونی قهرمان پیوستگی پایه هشتم

محمد مهدی فریدونی قهرمان پیوستگی پایه هشتم از خرم آباد

محمد مهدی فریدونی قهرمان پیوستگی پایه هشتم

محمد مهدی فریدونی قهرمان پیوستگی پایه هشتم



 

نام و نام خانوادگی: محمد مهدی فریدونی

پایه : هشتم

میانگین تراز عادی : 7100

میانگین تراز تیزهوشان : 7900

معدل: 20

نام شهر و استان: خرم آباد- لرستان

سال های حضور در کانون: 3 سال (ششم، هفتم و هشتم)

چند آزمون شرکت کردند: به مدت 3 سال

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس طراحی دوخت

شغل و تحصیلات پدر: استاد دانشگاه، دکتری مهندسی برق

 

 

مصاحبه گر: لادن عسگری

 

 

1. هدف اصلی شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

در ابتدا هدف اصلی من از شرکت در آزمون های کانون صرفاً قبولی در آزمون تیزهوشان بود اما پس از مدتی متوجه شدم که این آزمون ها علاوه بر کمک به قبولی در تیزهوشان باعث بهبود نمراتم در مدرسه نیز می شوند و نقش بسیار موثری در بالا رفتن معدلم داشتند .

 

2. شما عضو باشگاه پانصد تایی ها هستید. چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

من خودم در آزمون ها تمام سوالات را با خونسردی پاسخ می دادم و اگر سوالی را بلد نبودم یا به آن شک داشتم یا راه حل آن سوال طولانی بود ، آن را نمی زدم و وقتی آزمون را تمام می کردم برمی گشتم و با حوصله به آنها پاسخ می دادم . البته هرگز سوالاتی که بلد نبودم و یا شک داشتم پاسخ نمی دادم .

 

3. برنامه شما برای آزمون های تابستان چیست؟

من سعی می کنم در تابستان هم باز به درس خواندنم ادامه دهم و با شرکت در این آزمون ها، هم مرور کاملی نسبت به دروس پارسال و هم پیش خوانی نسبت به دروس سال آینده داشته باشم .

 

4. شرکت در آزمون های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شما در طول سال تحصیلی خواهد داشت؟ 

از نظر من شرکت در این آزمون ها موجب این خواهد شد که علاوه بر به یاد داشتن مطالب سال گذشته ، مطالبی هم از سال آینده یاد بگیرم که این مسئله باعث پیشرفت در دروس این دو سال می شود . بنابراین آزمون های تابستان بسیار موثر و مهم هستند .

 

5. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشده اید؟

خیر خسته نشده ام از نظر من این آزمون ها نتیجه بسیار مثبتی بر روی درس خواندن من داشته است و باعث نزدیک تر شدن به اهداف درسی ام می شود و همین مسئله باعث عدم خستگی من می شود .

 

6. پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

من با پیوستگی در آزمون ها با تست زنی و تکنیک های آن بیشتر آشنا شدم و این مسئله باعث بهبود و پیشرفت ترازهایم می شد . من در این آزمون ها سعی می کردم با خودم رقابت کنم و هرگاه ترازم از دفعه قبل بالاتر می‌رفت، انگیزه ام هم نیز بیشتر می شد.

 

7.  شرکت در این آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

قبل از اینکه من در آزمون های کانون شرکت کنم هنگام امتحانات مدرسه بسیار استرس داشتم و اگر نمره ای کمتر از 20 یا 19 می گرفتم انگیزه ام را از دست می دادم . اما این آزمون ها باعث شدند ترسم بریزد و استرس کمتری داشته باشم. علاوه بر این، این آزمون ها باعث شدند که همواره دروس مدرسه را بخوانم و آن مطالب را به خوبی یاد بگیرم.

 

8. مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید؟

بله ، مطابق برنامه راهبردی پیش می روم زیرا برنامه راهبردی با برنامه مدرسه بسیار هماهنگ است . من برای آزمون ها ابتدا دروس تخصصی همچون ریاضی و علوم را می خوانم و سپس دروس عمومی، همچنین پس از آن شروع می کنم به تست زدن .

 

9. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند ؟

اغلب دروس ریاضی و زبان انگلیسی نقاط قوت من هستند . من سعی می کنم که هر روز این دو درس را بخوانم و حتماً تست

 های مربوط به آنها را بزنم.

 

10. تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟

برای تحلیل آزمون همه دفترچه را می خوانم و سوالاتی که بلد نبودم و یا نکته خاصی داشتند را در یک دفتر می نویسم.

 

11. نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه است ؟

از نظر من مهمترین کاری که پدر و مادرم در جهت بهبود وضعیت آموزشی من انجام داده ام ، مهیا کردن محیطی آرام و با ثبات برای درس خواندن است . گرچه گاهی اوقات مادرم در برنامه ریزی و پدرم در یادگیری دروسی همچون ریاضی به من کمک می کنند .

 

12. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟

در واقع هردوی آنها اما بیشتر نگاه به آینده . شاید ۷۰ درصد نگاه به آینده و ۳۰ درصد نگاه به گذشته، چون سال گذشته با آزمون های کانون به مطالب درسی مسلط شدم.

 

13. آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟

بله من سعی می کنم هر روز سایت کانون را ببینم و هر موقع که مراجعه می کنم اغلب کارنامه ویا مصاحبه با دیگر دانش آموزان را می بینم البته گاهی اوقات هم رتبه های برتر دیگر آزمون ها را می بینم.

 

14. آیا شما در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنید ؟

بله من سعی می کنم که همیشه در این آزمون ها شرکت کنم زیرا علاوه بر اینکه میزان آمادگی خودم برای آزمون اصلی را می سنجم ، سوالات بیشتری را هم تمرین می کنم .

Menu