گفتگو با دانش آموز علی فخری قهرمان پیوستگی

کسب تراز ایده آل از پایه هفتم و همچنین بهره گیری از تحلیل بعد از هر آزمون

گفتگو با دانش آموز علی فخری قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی : علی فخری 

مقطع و رشته: هشتم نام شهر و استان: شهر خوی استان آذربایجانغربی 

میانگین تراز :6500 

چند سال عضو کانون بوده و در چند آزمون شرکت کرده اید؟ 2سال 23 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر :لیسانس خانه دار 

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس آزاد  


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

مادر عضو کانون بودند و با توجه به شناخت من هم از ششم وارد کانون شدم.میانگین تراز مادرم در سال کنکور 6000 و کسب رتبه قابل قبول در دانشگاه 


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟

از ششم آزمونهای تیزهوشان وارد کانون شدم و در حال حاضر سعی میکنم پیوستگی آزمونها را ادامه بدهم 


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟  

سال قبل 22 آزمون و امسال فعلا 1 آزمون اصلی شرکت کرده ام و سعی میکنم در آزمونهای هدیه هم شرکت کنم.


 دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

کسب تراز ایده آل از پایه هفتم و همچنین بهره گیری از تحلیل بعد از هر آزمون


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

طوری که از تراز 600 ششروع کردم و الان به تراز 6700 رسیده ام و سعی میکنم این روند را به طور مرتب ادامه دهم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.  

کارنامه اشتباهات به خاطر پی بردن به اشتباهاتم کارنامه اصلی آزمون برای دیدن نمرات و ترازهایم در هر درس کارنامه بازیابی برای بهبود وضعیت درسی در کل مباحث هر درس کارنامه هدفگزاری با تمرکز بر افزایش درسهایی که بعد آزمون درصدم کم بود برای بهبود انها 


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟  

بله 100 درصد.ابتدا تمرکز بر میزان پیشروی هر درس در هر آزمون و توجه به سوالات آزمون قبلی و همچنین تمرکز بر برنامه راهبرید منابع بخصوص پروژه محور حرکت کردن 


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

اوایل همه سوالات را بعدا با توجه به کم بودن زمان فقط اشتباهات و نزده ها را تحلیل میکنم و به پشتیبانم اطلاع میدهم.بعضا در تحلیل ها سوالات غلط کانون را در آورده و از طریق صفحه شخصی اعلام میکنم. 


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

ریاضی و فارسی و علوم تمام درسها در مدرسه 20 هستم اول جزوه معلم را میخوانم بعد کتاب اول و آبی و سه سطحی بطور مرتب تست میزنم.  


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله عربی- استفاده از دی وی دی رهپویان برای این کار خیلی کمکم کرد و همچنین بهره گیری از کلاس خصوصی 


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.  

سنجشی – با همگروهی های خود در کل شهر وقتی رقابت میکنم اینکار باعث ایجاد علاقه در من می شود. 


هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟  

بیشتر به اشتباهات و بدلیل اهمیت دو درس بخصوص اشتباهات درس ریاضی و علوم بیشتر اولویتم این درسها هستند. 


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟  

اول ریاضی  بعد علوم و بعد فارسی بعد سایر درسها – سعی میکنم پاسخ تشریحی را خوب مطالعه کنم 


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟  

بله – با تشویق سعی مکنند برای آزمون بعدی نواقص را جبران و یا شیوه مطالعه را تغییر دهم. 


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

اولیای پیگیری دارم که به تمام جوانب کارم دقت میکنند چون از انگیزه و هدف من آگاه هستند به اینخاطر از ایشان تشکرو قدردانی مکینم.همچنین مدیر مدرسه جناب آقای سرخوش به طور جدی پیگیر وضعیت آموزشی همه بچه ها هستند.لازم به توضیح است ما در کانون در یک گروه بسیارخوب و با انگیزه داریم که پشتیبانم آقای محمدزاده بوده که بسیار موثر هستند.

Menu