نام و نام خانوادگی : امیرحسین محمدی
نام شهر و استان : تهران
چند سال دانش آموز کانون بوده اید : 3 سال در غرب
دانشگاه: دانشگاه تهران
رتبه: 1431 منطقه 3
ورودی سال: مهر 1402
مصاحبه گر : رامین غفرانی
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
امیرحسین محمدی هستم داشجوی ترم 3 مهندسی پلیمر دانشگاه تهران
1-به نظر شما چه عواملی باعث شدند که در کنکور خودتان نتیجه بگیرید؟
در وهله اول برنامه ریزی و دیسیپلین
سیری ناپذیری از آموزش از هرچیزی
2-به نظرتان مهمترین خود ویژگی مثبت شما چه بوده که باعث شد به اینجا برسید؟
سخت کوشی و منظم بودن مهمترین ویژگی های من است.
3- چرا کانون را انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمونهای کانون چیست؟
کانون مخصوصا برای ما دانش آموزان ریاضی تنها ابزار درست برای سنجش خود و رقبا بود و مطمینا بدون کانون احتمالا هیچوقت 90 درصد اشکال ها و معایب هم رو نمیفهمیدم
علاوه بر آزمون خدماتی هم که کانون ارائه میدهد و اکثرا از آنها استقاده نمیکنند من را خیلی پیش می اندازد.
همچنین فضای گرم و امنی که کانون با وجود پشتیبان برایم ایجاد میکرد خیلی ارزشمند بود
4-درصد های کنکور خودتان را لطفا می فرمایید
ریاضیات : 25
فیزیک : 70
شیمی : 35
5-در طول سال کنکور در چه درس هایی تغییر روش مطالعه داشتید ؟
شیمی
نقطه ضعفم بود و ازش متنفر بودم ولی شرایط به نهوی رقم خورد که کاملا ورق برگشت الان شیمی (جذاب ترین ) رشته مهندسی رو میخونم
بقول معروف که میگن از هرچی بدت بیاد سرت میاد
6- چرا پشتیبان کانون شدید؟
تجربه جذابی که خودم از این مسیر داشتم و اینکه به دانش آموز های خودمم این حس را انتقال بدهم برایم خیلی ارزشمند است.
مثل باغبانی که از رشد نهالی که میکارد و روندش را نظاره میکند لذت میبرد
همچنین جو پویایی که کانون برای ارتباط با دانش آموزای مشتاق فراهم کرده بستر کمک و همراهی کردن دانش آموزان را روان تر کرده است.
7-چگونه میان تحصیل در دانشگاه های برتر و کارتان تعادل ایجاد می کنید؟
از دوران کنکور یاد گرفتم که با برنامه ریزی درست میشه در هر کاری موفق بود
8- آیا از دانش آموزانتان رتبه برتر داشته اید ؟
بله پارسال دانش آموزان قوی نیز داشتم.
برای مثال پارسا همافر رتبه اول حلی 1 تهران.
آرمین و آرین اشرفی : دوقلو های دبیرستان البرز
9- آیا سابقه تدریس دارید؟در چه درس های؟
بله هم در مدارس نمونه دولتی و هم در کانون سابقه تدریس دارم
با توجه به رشته خودم هم تخصصی شیمی تدریس میکنم
10- آیا برای کار کردن با دانش آموزان ، تقسیم بندی خاصی برای خودتان دارید یا از روش دیگری استفاده می کنید؟
صددرصد هر دانش آموزی (حتی اون دوقلو هایی که بالاتر گفتم ) روش خاص خودشون رو برای کار کردن خواهند داشت
11- در پروژه های تابستان و آغاز نیم سال اول و پایان نیم سال اول 100% دانش آموزان شما پیشرفت داشتند. کار ویژه ی شما برای دانش آموزانتان چه بود ؟
پایه ریزی مناسب از ابتدای کار و جلسات رفع اشکال و تحلیلی خیلی کمک حال بچه ها بود
همچنین استفاده درست از پروژه ها
12-علاوه بر تقسیم بندی چه روش های کلی را برای دانش آموزان خود اجرا کردید که باعث پیشرفت دانش آموزان شما شد ؟
برگزاری جلسات حضوری و تلفنی در اوقات حساس دانش آموزان و همچنین پیشگیری از ورود دانش آموز به چاله ی سردرگمی معروف یازدهمی ها است.
13- آیا در پروژه دوران نوروز روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟
صد درصد برنامه درست وبرقراری تعادل بین تست و امتحانات نهایی مهمترین کار بنده در نوروز است.
14- آیا در پروژه دوران تابستان روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟
در وهله اول بالا بردن شناخت از هم با ارتباط مداوم و در پی آن لکه گیری و پربار کردن کوله بار سال دهم و در نهایت ایجاد آمادگی ذهنی برای سال جدید
تابستان زمانی است که باید نهالمان را آماده زمستان سرد پیش رو کنیم
15- آیا در پروژه دوران امتحانات روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟
بله بدلیل وجود امتحانات نهایی دوران حساسی داریم که با تکنیک های مخصوص خودش (پومودور و تکنیک 4224 و ... ) پیش میبریم
16- چند دانش آموز تحت پوشش دارید؟ پارسال چند دانش آموز تحت پوشش داشتید؟
سال گذشته 35 نفر
17- در کلان شهری مثل تهران، تعداد دانش آموزانتان کم نیست ؟
بنیاد قلم چی تلاش در حفظ کیفیت تحصیلی دانش اموزان دارد و منطقی نیست که بیش از حد دانش آموز داشته باشیم
18-همان طور که خودتان اشاره کردید پشتیبانی در کلان شهرها مهارت خاصی می خواهد تا طوری به دانش آموزان به خصوص برترها مشاوره دهید تا در انبوه امکانات ، نکات مهم را گم نکنند. شما این کار را چگونه انجام می دهید؟
با کمک گرفتن از منابع بروز دنیا (حتی ai )و تجربه و در کل مسیر در مجموعه طوری چیده شده که احتمال این اتفاق کم شود
19- تکنیک ها و روشهای مدیریت زمان را ، چقدر در جلسات آزمون استفاده می کنید؟
به اندازه ای که تاثیر مثبتی روی مدیریت دانش اموزان بگذارد و دانش آموز با زمان بندی یک کنکوری اشناییت کامل داشته باشد