گفت و گو با فاطیما آخشی؛ رتبه برتر کنکور 1402

گفت و گو با فاطیما آخشی؛ رتبه برتر کنکور 1402 از دزفول

گفت و گو با فاطیما آخشی؛ رتبه برتر کنکور 1402

نام و نام خانوادگی : فاطیما آخشی

رتبه منطقه سال 1402: رتبه ۷۷۹ منطقه ۲

رتبه کشوری سال 1402: ۱۹۹۹ کشوری

رشته و دانشگاه قبولی : دبیری ادبیات فارسی پردیس امام جعفر صادق ایلام

نام شهر و استان : دزفول - خوزستان

میانگین تراز : ۶۱۵۱

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال یازدهم -  52آزمون

شغل مادر : دبیر

شغل پدر : آزاد

درصدهای کنکور 1402 : 

ریاضی : ۶ درصد

فنون: ۵۷ درصد

فلسفه منطق: ۳۱ درصد

عربی: ۷۰ درصد

تاريخ جغرافيا: ۴۱ درصد

اقتصاد: ۶۶ درصد

روانشناسی: ۶۰ درصد

علوم اجتماعی: ۸۴درصد

تراز کنکور: ۹۹۲۷

تراز سوابق تحصیلی: ۸۴۵۵


  • منابع آموزشی کانونی که استفاده کرده است : منابع آبی قلم چی

 

 

مصاحبه کننده: فردوس نادکی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

به پیشنهاد یکی از دوستانم که قبلا عضو کانون بودند و با استفاده از برنامه ها ، تحلیل ها و ... توانستند فرهنگیان قبول شوند من نیز با کانون آشنا و با برنامه هایش همراه شدم.


 نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

تراز سوابق من ۸۴۵۵ بود و در امتحانات نهایی نیز نمره های خوبی کسب کردم و با معدل ۱۷.۸۷ قبول شدم.

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟ 

در ۳۴ آزمون اصلی و ۳آزمون هدیه شرکت کردم به دلیل جامعه آماری بالای کانون و اینکه رتبه و درصدهایم نزدیک به رتبه و درصد کنکور می شد همین جدیت مرا بیشتر می کرد.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

شرکت در آزمون های کانون به مرور باعث افزایش تسلط بر شیوه آزمون دادن می شد و استراتژی داشتن برای آزمون که توسط پشتیبانم به من پیشنهاد شد باعث افزایش تمرکز و کاهش اشتباهات در روز کنکور شد.

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

کاملا طبق برنامه کانون عمل می کردم به نحوی که در هیچ آزمونی غیبت نداشتم حتی در آزمون هایی که قبل از امتحانات نهایی برگزار می شد به دلیل اعتقادم به برنامه حضور داشتم.

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

قطعا در هر کاری خستگی و زحمت وجود دارد اما توجه به هدف کمک می کند تا بتوانیم بر خستگی غلبه کنیم و با توجه به اینکه ترازم به تدریج افزایش پیدا می کرد همین انگیزه من برای ادامه دادن تا رسیدن به موفقیت بود

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر – زمانی که پس از تحلیل هر آزمون متوجه اشتباهاتم می شدم و بعد از گذشت زمان با آشنا شدن با تکنیک های آزمون دادن به تسلط بیشتری می رسیدم و توان شرکت در آزمون تستی برایم بیشتر می شد به این باور رسیدم که نباید غیبت کرد

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

مباحث چندباره مرور میشد و با انواع تست و تله طراح سوال آشنا می‌شدم و تسلط بیشتر بر استراتژی آزمون و کنترل زمان پیدا می‌کردم.

 

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

بله – با انواع تیپ سوال و برخی نکات درسی مواجه می شدم و این باعث بهبود عملکردم در آزمون های اصلی می شد، همچنین با کسب نتیجه خوب در این آزمون ها برای آزمون اصلی انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری داشتم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی آزمون کمک می کرد متوجه سطح تسلطم بر مباحث خوانده شده شوم و به رفع اشکالاتم بپردازم و کارنامه 5 نوع درس چون استراتژی آزمونم بر این اساس بود.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله – تعداد مباحث را طبق برنامه راهبردی تقسیم می کردم و تلاش می کردم حذفیات دروسم در پایه بر اساس زوج درس های آزمون باشد.

 

آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

بله – به پیشنهاد پشتیبانم برای مرور هر درس در زمان جمع بندی ابتدا تست می زدم و سپس به رفع اشکال و علامت گذاری اشتباهاتم در کتاب درسی می پرداختم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

اوایل تحلیل را جدی نمی گرفتم ولی بعد از دادن چند آزمون و تحلیل بلافاصله در همان روز بعد از اعلام نتایج متوجه اهمیت آن شدم و همین باعث شد تا یک بار دیگر به حل سوالات بپردازم تا متوجه اشتباهات و شیوه صحیح پاسخ گویی شوم.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

عربی و فنون که از درصدهای حدود 30 در کنکور دی به 57 فنون و 71 عربی در کنکور تیرماه رسیدم. برای هر دو درس مهمترین مشکل من نداشتن درسنامه جامع و استفاده از تست نامناسب بود. برای هر دو درس روتین تست را افزایش دادم و از کنکور های سال قبل با تحلیل جز به جز نکات آن ها استفاده کردم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

من از مهرماه جهت آماده شدن برای کنکور جدی تر شدم و چون مدرسه وقت زیادی را از من می گرفت از مهر تا آذر بین 2 تا 4 ساعت مطالعه همراه 100 تست داشتم. دی ماه و بهمن ماه ساعت مطالعه ام 4ساعت و ۱۲۰ تست  می شد و از بهمن دیگر مدرسه نمی‌رفتم و ساعت مطالعه ام به ۴ تا ۶ ساعت همراه ۱۵۰ تست رسید.این روند تقریبا ثابت بود و در دوران عید در دوره یکماهه ساعت مطالعه ام رو به حدود ۸ ساعت و ۱۸۰ تست افزایش دادم.

 

 

آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟ 

تلاشم این بود حضورم را در کلاس های مدرسه به جز کلاس هایی که در امتحانات نهایی اثر مثبت داشت به حداقل برسانم و از اواسط بهمن ماه ، دیگر به مدرسه نرفتم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

آبی عربی، این کتاب همراه آزمون های مشابه پارسال نکات تستی خوبی در اختیارم می گذاشت. فنون آبی که برای آرایه بیشتر از آن استفاده می کردم و نکات کنکوری خوبی در این زمینه ارائه می کرد.

 

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

1) قهرمان پیوستگی 

2) قهرمان پیشرفت 

قهرمان پیوستگی و پیشرفت بودم، به اهمیت آزمون ها پی برده بودم و تلاش می کردم بدون غیبت ادامه دهم و تراز آزمون هایم از 4900 به 6800 رسید.

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ 

جامعه شناسی – بعد از مطالعه دقیق کتاب نکات مهم را یاداشت می کردم و بعد از تست زدن به نکات تست ها توجه می کردم تا با انواع تست های مفهومی یا حفظی آشنا شوم.

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روش‌ها در جلسه‌ی کنکور چه کمکی به شما کرد؟

روش ضرب در منها – برای سوالات درس ریاضی ، فنون و فلسفه که احتمال می دادم زمان کم بیاورم کمک کرد سوالات ساده تر را تشخیص داده و حل نمایم و سپس به سراغ بقیه سوالات بروم.

 

کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

درس ریاضی - تلاش کردم با مدیریت بر خود سوالات کمتر ولی با اطمينان بیشتر را جواب دهم و حتی اگر مجبور شدم از بعضی سوالات بگذرم و پاسخ ندهم، دچار استرس نشوم و بپذیرم سطح آزمون برای همه یکی است.

 

در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

رتبه زیر هزار همیشه مدنظرم بود. تلاش می‌کردم بدون مقایسه کردن خود با دیگران  بر افزایش درصد تمرکز کنم و بیش از حد درگیر تخمین رتبه  نشوم به دلیل اینکه آرامش نقش مهمی دارد و نباید زیاد نگران بود.

 

اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمی‌دهید؟ چرا؟

نسبت به امتحانات نهایی ،تلاش بیشتری میکردم و اون هارو به شب امتحان موکول نمیکردم ‌.استراتژی آزمونم رو قبل از کنکور تغییر نمی‌دادم.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

بله - معمولا سعی می‌کردم خواب کوتاهی داشته باشم یا با خانواده صحبت میکردم تا روحیه ام افزایش پیدا کند و مقداری رفع خستگی کنم تا با توان بیشتر ادامه دهم.

 

 

Menu