رتبه‌های برتر انسانی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟

رتبه‌های برتر انسانی در دوران جمع‌بندی خود چه کارهایی انجام دادند؟

رتبه‌های برتر انسانی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟


برای کسب نتیجه مطلوب در کنکور عوامل متعددی دخیل است. برنامه دوران جمع‌بندی از این جمله است. در این مطلب رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲ از برنامه و کارویژه‌های خود در دوران جمع‌بندی قبل از کنکورشان می‌گویند... 




رتبه‌های برتر انسانی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟

پوریا پورمحمد، رتبه 57 منطقه 3 ، حقوق دانشگاه علامه طباطبايي – تهران

من در دوران جمع بندی برای کنکور چون از طرفی امتحانات نهایی هم بودند، همزمان که برای امتحانات نهایی مطالعه تشریحی هر درس را انجام می‌دادم، روی نقاط ضعفم در آن درس بیشتر تمرکز می‌کردم و برای هرکدام از آنها روزانه 1 ساعت مطالعه روزانه و روتین داشتم. در کنار مطالعه تشریحی که کار اصلی بود در این مطالعات روتین مطالعه تستی خودم را هم حفظ می‌کردم. 

 


ریحانه قربانی، رتبه 65 منطقه 2 ، راهنمايي و مشاوره پرديس امام خميني - گرگان

در قدم اول تمرکز اصلی من روی کتاب درسی بود و چون تست‌هایی که برای دوران جمع بندی در نظر گرفته بودم، تست‌های نشان دار شده‌ای بود که برای هر درس از قبل علامت زده بودم. مثلا اگر جامعه شناسی 12 درس بود من از هر درس آن 10تست نشان دار داشتم و جامعه شناسی دهم را با 120تست جمع بندی می‌کردم. 

من در کل عادت داشتم قسمت‌های مهم کتاب درسی را با رنگ‌های مختلف نشان دار کنم و چون حافظه تصویری من قوی است، با ورق زدن کتاب در مدت کوتاهی مطالب درس برایم مرور می‌شد.

همچنین در دوره امتحانات برای اینکه از فضای کنکور دور نشوم، آزمون‌های سال‌های قبل را کار می‌کردم و پاسخنامه‌هایشان را بررسی می‌کردم و نکات مهم را یادداشت می‌کردم. تقریبا من از عید به بعد نکات کلیدی و مهم تست‌هایی که کار می‌کردم را در برگه‌ای جدا می‌نوشتم تا همیشه جلوی چشمم باشد. این کار را برای نکات مهم تاریخ و جغرافیا به صورت ویژه انجام می‌دادم.



 

رعنا کریمی ، رتبه 41 منطقه 3 ، آموزش زبان و ادبيات فارسي پرديس شهيد باهنر - شيراز 

برای دوران جمع بندی یعنی از پایان امتحانات نهایی تا کنکور، من در حدود 3-2 هفته فرصت داشتم. از این بازه زمانی، من حدود هفته را هر روز از خودم آزمون می‌گرفتم. یعنی روش سه روز یکبار را اجرا می‌کردم ولی به جای اینکه سه روز یکبار آزمون بدهم، هر روز یک کنکور از سال‌های قبل را حل می‌کردم و عصر آن روز تحلیل می‌کردم و دوباره فردا صبح ساعت 8 یک آزمون دیگر کار می‌کردم. آزمون‌های جامع شبیه ساز کنکور کانون را هم شرکت کردم و در هفته آخر هم تورق سریع داشتم. درس‌هایی مثل جامعه شناسی اگر تحقیقی یادم رفته بودم یا فرمول‌های اقتصاد و ریاضی و روانشناسی که فرّار بودند را مرور کردم. در روزهای منتهی به کنکور هم ساعات مطالعه‌ام را کمتر کردم.  




مریم برقی ، رتبه 75 منطقه 3 ، مديريت مالي دانشگاه تهران

جمع‌بندی من در واقع از آزمون‌های عید شروع شد. آزمون ۷فروردین که جمع‌بندی پایه را انجام دادم. بعد از آن که وارد امتحانات نهایی خرداد شدیم، یک فرصت خیلی خوبی بود که بتوانم مطالب را یک مرور چشمی داشته باشم اما جمع‌بندی اصلی من با زدن تست‌های کنکور در فاصله بعد از امتحان‌های خرداد تا روز کنکور بود و اینکه بعضی از درس‌هایی که چالش داشتم را مرور می‌کردم. بستگی به نتیجه‌ای که در آزمون گرفته بودم مجدد تست‌های شناسنامه‌دار و تست‌های چالشی را حل می‌کردم.



عرفان سیمین کار ، رتبه 25 منطقه 3 ، حقوق دانشگاه تهران

برای جمع‌بندی دروسی که حجم زیادی داشتند، من از کتاب‌های تستی استفاده کردم. شیوه جمع‌بندی من تست محور بود و از طریق خواندن کتاب نبود. البته برای درس‌هایی مثل فلسفه و منطق که مفهومی بودند با خوانون کتاب و درسنامه پیش می‌بردم ولی برای بقیه دروس که حفظی هم بودند خوب زمان اندک بود و من نمی‌توانستم بازخوانی کنم. برای امتحانات نهایی چون بحث تست نبود من قبل شروع امتحانات توانسته بودم دوبار کتاب‌ها را مطالعه کنم و در بازه امتحانات کتاب‌ها را روخوانی می‌کردم و نمونه سوالات امتحانات نهایی سال‌های قبل را حل می‌کردم. 



بنیامین حیدرزاده ، رتبه 37 منطقه 3 ، کارشناسي ارشد علوم قضايي دانشگاه علوم قضايي و خدمات اداري دادگستري

من بعد از اینکه امتحانات نهایی را دادم، چون توانسته بودم مطالب را یکبار دیگر بخوانم مجدد شروع کردم همان درس‌ها را با تست زنی مرور می‌کردم و به غیر از تاریخ و جامعه شناسی که کمی عقب مانده بودم دیگر کتاب درسی را خیلی نمی‌خواندم. وقتی با تست زدن مرور می‌کردم باعث می‌شد آن قسمت‌هایی که فراموش کرده بودم یادآوری شود و دیگر کل کتاب را مجبور نباشم‌ روخوانی کنم. همچنین برای امتحانات نهایی چون برنامه‌ فشرده بود برای نمره خوب بهتر است از قبل یکبار خوانده شود.



زهرا اکبرزاده ، رتبه 29 منطقه 3 ، حقوق دانشگاه علامه طباطبايی - تهران

در دوران جمع‌بندی من از کنکورهای سال‌های قبل یا آزمون‌های آزمایشی جامع استفاده می‌کردم. بعد از پاسخ گویی به سوالات سراغ تحلیل آنها می‌رفتم. من در آزمون‌ها همه موارد را شبیه سازی می‌کردم مثل زمانی که به هر درس می‌دادم، ترتیب دفترچه‌ها و ترتیب درس‌ها در تحلیل ها هم هر قسمتی که مشکلی داشتم یا فراموش کرده بودم یا قسمت‌هایی که نیاز به تلاش داشت را از کتاب درسی پیدا می‌کردم و مجدد مطالعه می کردم. نکته های مهمی که نوشته بودم را می‌خواندم. این برنامه که تمام می‌شد، شب یک زمان اختصاص می‌دادم و نکاتی که از قبل یادداشت کرده بودم را می‌خواندم. این نکات را که خیلی مهم بودند از قبل برای دوران جمع بندی آماده کرده بودم. همچنین چون بعضی دروس مثل تاریخ برای کنکور ما تغییراتی داشتند من برای خودم روش‌هایی را طراحی کرده بودم. مثلا در درس تاریخ جدول‌های زمانی را روی برگه نوشته بودم و پشت در اتاقم چسبانده بودم و شب‌ها مرور می‌کردم. البته در برنامه هر شب من مرور تاریخ و جغرافیا بود چون ضریب بالایی دارند.


Menu