گفت و گو با محمداولادقباد عضو باشگاه1900تایی دوازدهم از کوهدشت

ابتدا از سوالات راحت شروع کردم و چون از قبل، آزمون‌های کانون را شرکت کرده بودم و کانون در پاسخنامه خود سوالات سخت و ساده و دام دار را از هم تفکیک کرده بود، توانستم آن‌ها را تشخیص داده و پاسخ دهم .

گفت و گو با محمداولادقباد عضو باشگاه1900تایی دوازدهم از کوهدشت

نام و نام خانوادگی : محمد اولادقباد  

پایه : دوازدهم انسانی  

نام شهر و استان:  کوهدشت _لرستان  

میانگین تراز: 6100 

معدل: 19/10

سال های حضور در کانون:  1سال  

چند آزمون شرکت کرده است : ۲۳ آزمون اصلی

نام مدرسه : زرین کوب(روستای اولادقباد)  

شغل و تحصیلات مادر:  خانه دار _ بی سواد  

شغل و تحصیلات پدر:  کشاورز _ ششم ابتدایی  

 

مصاحبه گر:  علی صیدی  

 

با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت،چه تصمیم های جدیدی گرفته اید؟

چون هدف اصلی من کنکور فرهنگیان بود، بعد از کنکور، تمرکزم را روی امتحانات نهایی گذاشتم و بخش قابل توجهی از مطالعه ی خود را به سمت دروس عمومی بردم و سعی کردم آن ها را تقویت کنم و در برنامه ی روزانه خود آن ها را جای داده و رفع اشکال کنم. 

 

برای امتحانات نهایی چه برنامه ای دارید؟

با توجه به این که معدل، ۵۰ درصد در کنکور تاثیر دارد، دروس نهایی را خیلی جدی می خوانم  و طبق بارم بندی و ضریب دروس ومهم تر بودن  دروس عمومی نسبت به دروس اختصاصی، آن ها  را اولویت بندی کرده و برنامه درسی خود را پیش می برم . 

 

چه برنامه ای برای کنکور تیر ماه دارید؟ 

اولویت اصلی من کنکور اردیبهشت بود. به همین خاطر، بیشتر تلاش می کنم، تمرکزم را بر روی امتحانات نهایی بگذارم ونمره کامل نهایی را کسب کنم. بعد از اتمام امتحانات به روش بازیابی و تست محور،مرور سه پایه را برای کنکور تیر انجام می دهم . 

 

آیا توانستید در جلسه کنکور،سوالات ساده را تشخیص داده و به آن ها پاسخ دهید؟ 

بله . ابتدا از سوالات راحت شروع کردم و چون از قبل، آزمون های کانون را شرکت کرده بودم و کانون در پاسخنامه خود سوالات سخت و ساده و دام دار را از هم تفکیک کرده بود، توانستم آن ها را تشخیص داده و پاسخ دهم . 

 

آیا در جلسه کنکور از تکنیک های مدیریت زمان استفاده کردید؟  

بله ، ضربدر منها .سعی کردم ابتدا یک نگاه کلی به سوالات هر درس بیندازم و از سوالات راحت تر که زمان کمتری می برد، شروع کنم . در پایان هر دفترچه، زمان اضافه را به سوالاتی که مشکوک بودم و مشخص کرده بودم اختصاص می دادم.  

 

اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید ، چه برنامه ای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردیبهشت اجرا می کنید؟ 

اول از همه، یک سری قوانین را برای خودم تعیین می کردم که روز کنکور آن ها را رعایت کنم؛ مثل زمان بندی،تعداد سوالات که از هر درس پاسخ بدهم ،ترتیب پاسخ دادن به دفترچه و آزمون های کانون را همراه با پاسخنامه یک بار دیگر مرور می کردم . 

 

آیا سوالات کنکور اردیبهشت را تحلیل کردید؟ 

بله. بعد از دریافت پاسخنامه، همه سوالات را تحلیل کردم و درصد گیري کردم و از کنکور خودم رضایت داشتم. 

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم ترین دلیل این پیشرفت را چه می دانید؟

اولین ۵۲۰۰ و آخرین که آزمون شبیه سازی شده با کنکور اردیبهشت بود ۶۲۰۰  شد. 

تلاش زیاد، برنامه ریزی خوب ،استمرار و غیبت نکردن در آزمون ها مهم ترین دلایل پیشرفت من بود.  

  

شما برای دوران جمع بندی چه برنامه ای اجرا کردید؟ 

از روش بازیابی  استفاده کردم . یعنی اول تست می زدم و در صورت نیاز به سراغ درسنامه می رفتم. کتاب زرد ۱۰ مجموعه در دوران جمع بندی بیشترین کمک را به من کرد،هم از لحاظ نوع تست، ترتیب دفترچه، زمان بندی و خلاصه نویسی مفید.  

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به نظر من  برای کنکور فقط خواندن کتاب ها کافی نیست. باید هر چند وقت یک بار،خود آزمایی کرده و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم. آزمون دادن باعث می شود که متوجه شویم، روش درس خواندن ما درست و کاربری و نتیجه بخش هست یا نه  و در صورت لزوم تغییر روش بدهیم. به همین دلیل همیشه در آزمون ها شرکت می کردم . 

 

آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنید؟ فایده این آزمون ها برای شما چه بود؟

بیشتر از آزمون مشابه پارسال استفاده می کنم  که یکی از ابزارهای جمع بندی قبل از آزمون اصلی برای من بود.

 

از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

از کارنامه اشتباهات استفاده می کنم ، چون در آزمون ها تعداد اشتباه هایم با توجه به ترازی که داشتم ،خیلی بالا بود و همیشه به فکر رفع اشتباهات بودم. برای همین بعد از آزمون ها همیشه از کارنامه اشتباهات استفاده و رفع اشکال می کردم.  

 

مطابق برنامه ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه شخصی سازی می کنید؟ توضیح دهید. 

بله، برنامه کانون خودش یک نقشه راه کلی است و همه چیز را برای دانش آموز لحاظ کرده است. پیشروی  دقیق و ایستگاه های جبرانی. من هم سعی کردم از چارچوب برنامه ی کانون خارج نشوم و برنامه ی مطالعاتی خودم را مطابق با کانون پیش ببرم که خدا را شکر در آزمون ها، نتیجه ی آن را دیدم. 

 

روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است؟ آیا همه ی سؤالات را تحلیل می کنید؟ هنگام بررسی آزمون ها به  کدام یک اولویت بیشتری می دهید؟

من ابتدا سعی می کنم پاسخنامه ی آزمون ها را از نمایندگی دریافت کنم و در همان روز آزمون را تحلیل کنم. در تحلیل، اولویت خود را به اشتباهات می دهم و سوالاتی را که پاسخ ندادم خیلی دقیق تحلیل می کنم و در برنامه ی  مطالعاتي ام سعی می کنم به برطرف کردن این اشتباهات بپردازم.  

 

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می دهید؟ 

میانگین ۷ یا ۸ ساعت  در طول روز،  البته سعی می کنم، بیشتر در طول روز درس بخوانم تا شب ها. 

تعداد تست  بستگی به کتاب هایی دارد که در طول روز مطالعه می کنم، ولی به طور میانگین، روزانه ۱۵۰ تست کار می کنم، ولی این تعداد تست و ساعت مطالعه در دوران جمع بندی  خیلی  بیشتر شد، به طوری که روزانه ۵۰۰ تست کار می کردم و ساعت مطالعه ام  به بالای ۱۰ ساعت رسید. 

 

 دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله ، بی شک داشتن نظم از ارکان موفقیت است و دفتر برنامه ریزی نظم خاصی به مطالعه من داد.  

مهم ترین کمکی که دفتر برنامه ریزی به من کرد، این بود که باعث شد بیشتر از قبل خودم را بشناسم و متوجه نقاط ضعف و قوت خود بشوم. مطالعه خودم را بهتر کنم و برای رفع این ضعف هایم، زود تر دست به کار شوم. 

 

 کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند؟

من تقریبا از همه ی کتاب های کانون استفاده می  کنم؛ از کتاب سه سطحی برای بازیابی ومرور دروس دهم و یازدهم استفاده می کنم ؛ کتاب نوروز با تست های استاندارد و گزینشی برای تسلط بیشتر مطالب در ایام نوروز و عدم فراموشی مطالب خوانده شده خیلی به من کمک کرد و کتاب ۱۰ مجموعه زرد که واقعا یکی از شاهکارهای قلمچی است  که هم درسنامه مفیدی دارد و هم  سوالاتش شناسنامه دار است، استفاده کردم. 

 

برنامه ی شما برای مطالعه ی درس های دهم و یازدهم چگونه است؟  

کتاب های دهم و یازدهم را چون قبلا با تمرکز خوانده بودم و از نظر محتوا به سختی دوازدهم نبودند، برای من مشکل ساز نبودند.از طرفی چون دوازدهم برای کنکور و نهایی اهمیت بیشتری داشت، سعی می کردم اولویت اصلی ام دوازدهم باشد و در برنامه ی  مطالعه ی روزانه ای که داشتم، کتاب های پایه را بین کتاب های دوازدهم تقسیم کردم  و به صورت بازیابی این پایه ها را می خواندم.  

 

برنامه ی شما در تابستان سال گذشته چه بود؟ 

من ابتدا تلاش کردم مطالب پایه یازدهم را که به تازگی امتحان داده بودم،  مرور کنم. مشکل زیادی از این بابت نداشتم، پس خیلی زود شروع کردم به خواندن کتاب های دهم و در تابستان چون زمان به اندازه کافی داشتم، خیلی زود توانستم دهم و یازدهم را مطالعه کنم.

بعضی از کتاب های دوازدهم، مثل جامعه شناسی را پیش خوانی کردم . 

 

بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطلعه ی این درس را توضیح دهید.

جامعه شناسی . سعی می کردم که سه کتاب را در ارتباط با هم بخوانم و این خیلی مفید و کاربردی بود.

در طول روز وقتی زمان اضافه داشتم، تلاش می  کردم جامعه شناسی را مرور کنم.

اگر بخواهم دقیق تر بگویم روزانه تعدادی تست جامعه شناسی را کار می کردم  وبا تحلیل تست، به تسلط زیادی روی این کتاب رسیدم.

 

 

 

 

 

 

Menu